Shop menü

A BEFEKTETŐKNEK IS MAGYARÁZKODIK A CD PROJEKT RED A CYBERPUNK 2077 MIATT

Újra akarják építeni az elvesztett bizalmat.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
A befektetőknek is magyarázkodik a CD Projekt Red a Cyberpunk 2077 miatt

A napokban több hírben számoltunk be a Cyberpunk 2077 gondjairól, így valószínűleg ezeket kár megismételni. Összességében a játék eléggé rosszul muzsikál az előző generációs konzolokon, és PC-n ugyan remekül fest a megfelelő hardverek megléte mellett, azért bugokból így is akad bőven. Habár a játék egyelőre 90 pont felett teljesít a Metacriticen (csak a PC-s verzió), úgy látszik, hogy ez jóval alatta van annak a kiemelkedő pontszámnak, amit a stúdió várt. Az egyéb problémákkal együttvéve mindez oda vezetett, hogy a CD Projekt Red részvényárfolyama beszakadt a tőzsdén.

Nem csoda, hogy a vállalat vezérigazgatója, Adam Kicinski összehívott egy rendkívüli tájékoztatót, amiben igyekszik lenyugtatni a kedélyeket.

"Hogy lehetséges, hogy idáig jutottunk? Három csúszás után mi, a menedzsment, túlságosan arra koncentráltunk, hogy kiadjuk a játékot. Alábecsültük a projekt méreteit és komplexitását, és figyelmen kívül hagytuk a jeleket, amik arra mutattak, hogy további időre lenne szükség a játék finomhangolásához, főleg az előző konzolokon. Ez egy rossz megközelítés volt, és ellene megy az alapvető filozófiánknak. Ráadásul a marketingkampány alatt többnyire csak PC-n mutattuk a játékot."

Ezt követően tér rá arra a vezérigazgató, hogy vissza szeretnék szerezni a bizalmat:

"Ezzel elveszítettük a játékosok egy részének bizalmát, holott az utóbbi években pont ezt sikerült jól felépítenünk. Ezért most a legfontosabb, hogy ezt visszaszerezzük, és megjavítsuk a Cyberpunk 2077-et az előző konzolokon. Első körben már kiadtunk javításokat a hétvégén, a következő adag frissítés pedig hét napon belül érkezik, ezt követően pedig nagy frissítések jönnek januárban és februárban. Ezen kívül persze a PC-s játékosok és folyamatos frissítéseket kapnak majd. Mindent megteszünk majd, hogy bebizonyítsuk, hogy hűek vagyunk az értékeinkhez."

Érdekes, hogy a legutóbbi hírünkben kitértünk arra, hogy vajon miként mehetett át a konzolgyártók ellenőrzési folyamatain a játék. Akkor azt feltételeztük, hogy a Sony és a Microsoft legalább annyira "bűnös" abban, hogy ez a játék így megjelenhetett a konzolokon, mint a CD Projekt Red. Nos, ezt Kicinski nagyjából meg is erősítette, de magára vonta a felelősséget:

"A hitelesítési folyamattal kapcsolatban valószínűleg mi vagyunk a hibásak.  Azt gyanítom, hogy a partnereink megbíztak benne, hogy a megjelenésig kijavítjuk a hibákat, ez azonban láthatóan nem sikerült úgy, ahogy terveztük."

Érdekes, hogy egy kérdés rátért arra is, hogy a javítások csak a technikai jellegű problémákra vonatkoznak, vagy fejlődni fog a játék olyanokban is, mint például az enyhén gyengén muzsikáló mesterséges intelligencia. Erre Kicinski azt mondta, hogy ezek náluk alapvetően beleesnek abba a kategóriába, mint az összes többi, szóval alapvetően ezen a területen is várható fejlődés.

Arra a kérdésre, hogy várhatók-e kiegészítők 2021 és 2022 folyamán, és hogy mi a helyzet a multiplayer móddal, a vezérigazgató nem válaszolt. Csak annyit mondott, hogy erről még korai beszélni, és hogy előbb még a jelenlegi helyzetet szeretnék kezelni, aztán visszatérnek a témára.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére