A modern gamer monitorok piacán egyre csak versengenek a gyártók egymással, már ami a képfrissítési ráta emelését illeti, ennek köszönhetően manapság már az 540 Hz-es modellekből is van választék, a háttérben pedig készülnek a 600 Hz körüli, illetve ennél is magasabb képfrissítési rátával dolgozó termékek, amelyek jelenleg prototípus formájában léteznek. Az LCD és az OLED technológia köré épülő monitorok uralják manapság a piacot: előbbi egyelőre még piacvezető, de utóbbi is egyre nagyobb teret hódít magának, hála annak, hogy a technológia egyre olcsóbban alkalmazható.
Manapság a CRT monitorokat csak elvétve használják itt-ott, a retró játékosok körében persze még mindig népszerűek, hiszen a 20-30 évvel ezelőtti játékélmény általuk lesz igazán teljes. A CRT technológia lényegében kikopott a gamer monitorok és az irodai megjelenítők szegmenséből, de a rajongók jóvoltából azért még mindig be- bekapcsolják őket. A RetroGamingBase csapata is előszeretettel használ CRT monitorokat, az egyik példánnyal, nevezetesen egy Vision Master Pro 512-es modellel egy érdekes tesztet is végrehajtottak, ami nem várt sikert eredményezett: elérték a 700 Hz-es képfrissítési rátát.
A szóban forgó YouTube csatorna virtuális hasábjain keresztül korábban már megjelentek olyan videók, amelyekben ugyanez a monitor volt a főszereplő, a képfrissítési rátája pedig rendre 255 Hz, 300 Hz, illetve 380 Hz volt, és játék közben is vállalható, kellően folyékony képi megjelenítést produkált. Ez persze nem volt elég a RetroGamingBase csatorna tulajdonosa számára, valami igazán impresszív eredményt is szerettek volna elérni, amivel a jelenleg kapható leggyorsabb gamer monitorokat is maga mögé utasíthatja a CRT technológia köré épülő monitor.
A próbálkozások során sikerült áttörni az 540 Hz-es határt, valamint a 600 Hz-es határon is átléptek, hogy végül 700 Hz-en záruljon a móka. Ehhez egy D-Sub adaptert használtak, ami a Delock műhelyében készült és a Synaptics VMM2322-es chipjét alkalmazza. Szoftver terén az Nvidia Control Panelre volt szükség, amelyen belül finomhangolták a monitor üzemi paramétereit. Ahhoz, hogy a végső képfrissítési ráta kellően stabil legyen, GTF időzítést, Progressive Scan-t, illetve 320 x 120 pixeles natív felbontást állítottak be, ugyanis csak utóbbival tudták biztosítani, hogy a monitor üzemi paraméterei a szükséges tartományon belül helyezkedjenek el.
Noha a végeredmény borzalmasan alacsony felbontás lett, a rendszer mégis működőképesnek és stabilnak bizonyult. Ez a móka igazából arra volt jó, hogy megmutassa, a CRT technológia képfrissítési ráta terén képes meghaladni a mai monitor-technológiákat, még ha erősen kompromisszumos beállításokkal is. A mókának a sikerélményen és a szórakoztatáson kívül sok jelentősége nincs, de néha pont erre van szükség a kaotikus mindennapokban: egy kis felüdülésre.