Shop menü

2020-BAN MINDEN REKORDOT MEGDÖNTÖTT A STEAM

Rengeteg felhasználó és eladott játék, brutális adatforgalom jellemezte a tavalyi évet.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
2020-ban minden rekordot megdöntött a Steam

A Valve egy hivatalos posztban összegezte a 2020-as év tapasztalatait, és bizony meg kell hagyni, hogy minden szempontból egy furcsa, különleges esztendőt hagyott maga mögött a vállalat. Ugyanakkor nagyon sikereset, hiszen a koronavírus-járvány miatt elindult bezárások következtében az emberek a játékok felé fordultak, így minden korábbinál több felhasználó ment a Steamre.

A Valve szerint a Steam növekedése egyértelműen látszott már az év elején is, még a koronavírus-járvány berobbanása előtt, azonban a lezárásokat követően kilőtt a szolgáltatás.

A Steam gyakorlatilag minden korábbi rekordját megdöntötte, egészen elképesztő számokat produkálva:

  • 120 millió havi aktív játékos
  • 62 millió napi aktív játékos
  • 24,8 millió legmagasabb egyidejű játékosszám
  • 2,6 millió új vásárlás havonta
  • 21,4%-kal több megvásárolt játék 2019-hez képest
  • 50,7%-kal több játékóra 2019-hez képest.

Érdekesség, hogy a VR, még ha nem is kirobbanóan, de azért érezhetően jobban teljesített: a megelőző évhez képest 71%-kal több VR-os játékot adtak el (aminek a 39%-át a Half-Life Alyx tette ki), több mint 1,7 millió ember most próbált ki először egy VR-os játékot, az ilyen játékokkal eltöltött játékidő pedig 30%-kal emelkedett.

Kiderült az is, hogy egyre többen használnak valamilyen kontrollert a Steamen valló játékhoz:

  • 46,6 millióan játszottak valamilyen kontrollerrel
  • ez összesen 1,68 milliárd játékmenetet jelent.

Érdekes, hogy a járvány alatt számos ország kormánya megkereste őket, valamint egyéb nagyobb internetes cégeket, hogy valami találjanak az általuk generált internetes forgalom kapcsán. A játékletöltések ugyanis sok esetben annyira megterhelték a hálózatokat, hogy az megnehezítette az embereknek az otthonról való munkát és tanulást. A Valve több lépést is tett a dolgok elsimítása érdekében, a frissítések letöltését például átütemezték estére.

Egyébként itt is megdőltek rekordok:

  • a Cyberpunk 2077 megjelenésénél új csúcsot jelentett az 52 Tbps letöltési forgalom,
  • és 2020-ban összesen 25,2 exabájt adatot küldött a Steam.

Ami a 2021-es évet illeti a Valve azt ígéri, hogy elindul a Steam China, vagyis a szolgáltatás kínai verziója, ami szinte teljesen különálló lesz az alap Steamtől, és az egyik helyi partnerükkel, a Perfect Worlddel dolgoznak rajta. Maga a Steam kliens is fejlődik és kényelmesebbé fog válni, javul a linuxos játékok támogatása és egy nagyobb frissítés várható a mobilalkalmazás tekintetében is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére