Az Apple az ünnepi szezon alatt mindig jól szerepel, ebben nincsen semmi újdonság, a vállalatnak ez az első pénzügyi negyedéve. Arra is lehetett számítani, hogy sikerül majd összehozni a 100 milliárd dolláros bevételt, de ezt nemhogy összehozta, hanem bőven át is lépte a vállalat. Az iPhone-ok eladása a csillagos egekbe szökött, de minden más terület is jól szerepelt.
Az októbertől decemberig tartó időszakban a vállalatnak 111,44 milliárd dolláros bruttó bevételt sikerült elérnie, miközben az előrejelzések 103,3 milliárdban reménykedtek. Egy évvel ezelőtt 91,82 milliárd dollár volt a vállalat forgalma, ami azt jelenti, hogy 21,3 százalékos növekedést sikerült elérni, ami ilyen szinten döbbenetesen sok. Valószínűleg ilyen remek eredményben senki nem mert bízni, az Apple-t is meglepetésként érhette a dolog.
A profit is az egekbe szökött, ami nem meglepő, hiszen az Apple mindig kiemelkedően jól tudja a profitot realizálni a bevételéből. Ezúttal 28,76 milliárd dolláros nettó eredményt sikerült elérnie, a működési nyeresége pedig át is lépte a 30 milliárdos határt – egészem pontosan 33,53 milliárd dollár lett. A profiton a vállalatnak még nagyobb mértékben sikerült emelnie, mint a bruttó bevételen, a nyereség 28,9 százalékkal lett több az egy évvel ezelőtti szinthez képest.
A bevétel jelentős részét az Apple-nél mindig az iPhone-ok adják, és ezúttal sincs ez másként, az okostelefonok eladásával a vállalat 65,6 milliárd dolláros bevételt hozott össze. Ez minden szempontból rekordnak számít, és a 2018 ünnepi időszakában elért eredményt sikerült megjavítani. Ez nemcsak annak köszönhető, hogy a mobilok nagyon jól sikerültek, hanem annak is, hogy késtek. A készülékek rajtja a harmadikról a negyedik negyedévre csúszott, ezért (is) lett a szokásosnál is nagyobb az érdeklődés.
A személyi számítógépek is nagyon szépen muzsikáltak, a Mac-ekből az Apple 8,675 milliárd dollárt zsebelt be, miközben egy évvel ezelőtt még „csak” 7,16 milliárd dolláros forgalom származott ezekből. Az ünnepek alatt futottak be az Apple M1 lapkával szerelt gépek, amikhez az Apple nagyon komoly reményeket fűz, és minden bizonnyal nem is okoznak majd csalódást látva azt, hogy milyen gyorsulást hoztak az egyes termékek esetében.
Az iPad fronton még jelentősebb lett az előrelépés, ami nagy mértékben tudható be a járványhelyzetnek, de frissült is a táblagépeknek a sorozata, szóval az új készülékek érkezése is felfelé hajthatta az érdeklődést. 8,44 milliárd dollárt sikerült bezsebelnie az iPadek forgalmazásával az Apple-nek, miközben egy évvel ezelőtt ugyanebből a családból 5,98 milliárd dolláros bevételt tudott összehozni. Ez 41%-ot meghaladó növekedést jelent éves szinten.
A különböző viselhető kiegészítőknek, okosotthonos megoldásoknak és kiegészítőknek az értékesítésével az Apple tavaly ilyenkor lépte át először a 10 milliárd dolláros bevételt, most pedig már arról számolhatunk be, hogy 12,97 milliárd dollárt sikerült az „apróságokból” összehoznia a vállalatnak. Sajnos nem közli külön a vállalat, hogy az okosórák és a fülhallgatók, fejhallgatók miként szerepeltek magukban, pedig ez érdekes lenne.
Az Apple mindig különösen nagy figyelmet fordít arra, hogy a szolgáltatásokból származó bevételét növelje, mert erre tekint a legstabilabb forrásként, valamint erről a területről különösen nagy profittal tud gazdagodni. És a vállalat nagy örömére, ezen a területen is hatalmas növekedés figyelhető meg. 12,72 milliárd dollárról sikerült felhajtani a befolyó pénz összegét 15,76 milliárdra, ami közel 24%-os ugrást jelent. Ezen a téren a vállalat nemrégiben bevezette a csomagajánlatokat az Apple One néven, és valószínűleg ez is lendíthetett a bevételen.
Végül még egy érdekesség, hogy a vállalat termékeladásaiból összesen 95,678 milliárd dollár folyt be, és még ez is jóval több lett, mint amekkora forgalmat összesen generált tavaly ilyenkor a vállalat. A tőzsde mindenesetre erre a remek eredményre már nem különösebben reagált, valószínűleg az elmúlt hetekben szép lassan beárazták a dolgot a befektetők, annak ellenére, hogy azért a vártnál is pozitívabb számokról ránthatta le a leplet Tim Cook.