A CATL a világ legnagyobb akkumulátorgyártója, mellékesen pedig egyebek mellett a Tesla egyik fő beszállítója is. Folyamatosan dolgozik azon, hogy minél jobb konstrukciókat tudjon letenni az asztalra, hogy ezáltal még több partnerre tegyen szert. A gyártási kapacitását pedig rohamos tempóval bővíti, és ezt mi is megtapasztalhatjuk, hiszen itthon is egy komoly létesítményen dolgozik.
Jól jelzi, hogy a CATL mennyire előre mutató a technológia újításokat tekintve, hogy kiemelkedő munkát végzett a lítium-vasfoszfát, röviden LFP telepek fejlesztése és gyártása terén. Olyan eljárásokat használ, melyek révén a lehető legjobb kapacitás-súly arányt lehet elérni. A különböző fejlesztéseinek köszönhetően az LFP telepek a 140-150 Wh/kg-os szintről 200 Wh/kg környékére erősödtek, az akkumulátorhoz szükséges alkotóelem számát 40%-kal tudták csökkenteni a mérnökök.
Azon is sokat munkálkodik a CATL, hogy kisebb környezeti terheléssel járó új akkumulátorokat hozzon létre nagy energiasűrűséggel: van már olyan megoldása, ami a 200 Wh/kg fölé tud menni. A telepek újrahasznosításában is komoly eredményeket ért el, amire szükség is van, hogy a kapacitásnövekedést fenn tudja tartani. Gazdasági érdek a zöldebb működés, most pedig arról beszélt a cég villanyautókért felelős technológiai vezetője, hogy rekord eredményt értek el a töltés terén is.
Gao Han (CTO) jelentette be, hogy a CATL olyan teleppel és töltési eljárással állt elő, ami 400 km-nyi hatótávot pumpál az akkumulátorba 10 perc alatt.
Az újdonság Shenxing névre hallgat, ami egy kínai kifejezés, és nagyjából azt jelenti, hogy „isteni mozgás”. Ezzel valószínűleg arra igyekszik a vállalat utalni, hogy ilyen formában a közlekedés egy felemelő érzés lehet a jövőben, hiszen 400 kilométerenként mindenkinek beleférhet egy rövid pihenő, ez a 10 perc pedig nagyjából annyi, ami alatt egy toalettet útba lehet ejteni.
Minden szempontból jobb lehet a gyorsabb töltéssel a közlekedés minősége, persze ehhez fejlettebb töltőhálózatra is szükség lesz. Az ilyen új töltőpontokon gyorsabban cserélődhetnek majd az autók, hiszen nem kell 30-50 perceket vagy akár még hosszabb időt ott tölteni, hanem 10 percenként máris újabb jármű kaphat újult erőre. Nyíregyházáról úgy lehetne Sopronba eljutni, hogy csak egyszer kellene egy néhány perces rövid megállót útba ejteni.
A friss fejlesztés az LFP technológián alapul, ennek köszönhetően fenntarthatóság szempontjából is kevésbé aggályos. A CATL szakembere kiemelte, hogy ez a világ első 4C szupergyors töltési eljárást lehetővé tevő akkumulátora, és a telepben nincs nagy mennyiségben nikkel, kobalt vagy akár alumínium.
Azt sajnos eléggé tisztán látszik, hogy a következő időszakban nem érdemes arra számítani, hogy egy varázslatos új akkumulátortechnológia megoldaná, hogy az autók a jelenlegi tömegük mellett több mint 1000 km-t tudjanak megtenni. Ezért hárul nagyobb figyelem a gyorstöltésre, amivel valamelyest kompenzálni lehet az energiahordozók gyengeségeit. Szinte minden cég lebegtetett már be különböző gyorstöltési megoldásokat, a Tesláknál például adott esetben 15 perc töltéssel kb. 320 km-nyi hatótáv már most is elérhető, de a CATL friss felállása mind a hatótáv, mind pedig a sebeség szempontjából többet ígér.