A Wings of Saint Nazaire egy akció-orientált űrszimulátor, melynek alkotóit olyan címek ihlették meg, mint a Wing Commander és az X-Wing széria. A játékot tervezői úgy készítik, hogy alapban könnyű legyen vele játszani, de azok is megtalálják benne számításukat, akik szeretnének komolyabban is elmélyedni rejtelmeiben, bár ez utóbbi nem lesz könnyű. Bármikor beugorhatunk egy-egy csatára és kezdőként is jól szórakozhatunk, de akkor sem fogunk unatkozni, ha a műfaj veteránjai közé tartozunk. Egy jó játékos pl. röviden és szakaszosan használja az utánégetőt, hogy nagyon nagy sebességre gyorsuljon, és mindig a megfelelő fegyvereket választja ki az épp aktuális ellenfelek ellen, emellett jól gazdálkodik űrhajója energiájával és okosan osztja be, hogy az adott helyzetben milyen rendszereknek ad több vagy kevesebb energiát.
A játék egy francia kikötővárosról kapta a nevét, amely fontos szerepet töltött be a második világháborúban, több csata és hadművelet helyszínéül szolgált. Az űrszimulátorban központi szerepet betöltő nagy zászlóshajót, amelyről utunkra indulunk is így hívják (a haditengerészetnél szokás régi csaták helyszíneiről elnevezni a hajókat).
A játék a Unity3D motorral készül, így megvan rá a lehetőség, hogy bármilyen platformon megjelenhessen. Az egy amerikai, egy német és egy kanadai fejlesztőből álló csapat egyelőre a Windowsos, Linuxos és Maces verziók kiadását tervezi, és szeretnék, ha játékuk Steamen is megjelenhetne. A játék az egeres-billentyűzetes irányítás mellett joystick és kontroller támogatást is fog kapni.
A tervek szerint a Wings of Saint Nazaire ingyenes lesz, de ha mégsem, akkor is lényegesen kevesebbe fog kerülni, mint egy teljes árú darab. Az alkotók már fontolgatják, hogy a rajongók támogatásával hozzák össze a szükséges pénzt, de erről csak később fogják közölni a részleteket. Az alfa verzió, amely egyelőre böngészőben fut a játék honlapján lévő linket követve kipróbálható (Unity Player plugin szükséges hozzá).