Shop menü

TURBINE: A KONZOL A LEGJOBB MMO PLATFORM

A Lord of the Rings Online-ért is felelős Turbine szerint a jövő a PS3-é és az Xbox 360-é még MMO fronton is. Az éppen egy ilyen jellegű konzolprojekten dolgozó cég szerint ez a szinte még érintetlen piac körülbelül 2.3 milliárd dollárt ér.
Csont Szilvia
Csont Szilvia
Turbine: A konzol a legjobb MMO platform

A Lord of the Rings Online-ért is felelős Turbine szerint a jövő a PS3-é és az Xbox 360-é még MMO fronton is. Az éppen egy ilyen jellegű konzolprojekten dolgozó cég szerint ez a szinte még érintetlen piac körülbelül 2.3 milliárd dollárt ér.

Az austini GDC-n tartott előadásán a produkciós vezető Craig Alexander elárulta, hogy a játékuk vezető platformja a PlayStation 3, azon egyszerű oknál fogva, hogy könnyebb a PS3-ról átvinni az Xbox-ra a kódot, mint fordítva. Ha átverekedték magukat a Sony masina által támasztott techikai akadályokon, akkor az eredményként kapott kód jobban muzsikál majd a többi platformra átültetve is. Az MMO gyáros példaként felhozta a blu-ray lemez lassabb elérését, a PS3 dedikált memória rendszerét (külön memóriából gazdálkodik a Cell és az RSX, mint egy PC-nél) és a trükkös teljesítményfigyelő és debug eszközeit. Röviden azokat a dolgokat, amelyekkel az összes többi fejlesztő is küszködni szokott.

Hogy miért a konzolé a jövő MMO piaca? A fejlesztők többsége máig meg van győződve róla, hogy az MMORPG-k hazája még mindig a PC, de ezzel a Turbine nem ért egyet. Alexander példaképpen felhozta, hogy nem is olyan rég még ugyanígy álltak a sport és FPS játékokhoz is (bár szerintünk az utóbbi még mindig PC-n a legjobb), manapság viszont már a Madden-nek és a Call of Duty-nak is nagyobb a konzolos bázisa, mint a PC-s. Szerinte a PC játékok evolúciója tükröződik le a konzolokon, és csak idő kérdése, míg az MMO piac is áttevődik oda.

Elmondta még, hogy a műfaj várhatóan rengeteget fog változni ez alatt. A grindelés például szerinte konzolon nem játszik, ügyelni kell, hogy mindenki számára játszható legyen és meg kell teremteni a lehetőségeket és eszközöket ahhoz, hogy a játékosok szocializálódhassanak. Hogy mire számíthatunk 2011-ben? Lesz egy 2 milliárd dolláros PC-s piac, amin hatalmas lesz a verseny, de bejön mellé egy 2.3 milliárdos konzolos piac is, ahol igaz drágább a fejlesztés, de kevesebb lesz a versenytárs.

A kérdés már csak az, hogy ha PC-s port konzolra nem jöhet szóba, akkor mi lesz a Turbine új MMOja?

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére