Az ausztrál független fejlesztőcsapat, az Uppercut Games játékának története egy sebesült kisfiúval indul, akinek megmentése idősebb nővérére, Mikura hárult. Rögtön sejthető, hogy egy sötét, szomorú történetbe vághatunk bele. A világ hátterére, a két gyerek múltjára, a fura, vízből kiemelkedő romos város titkaira pedig lépésről lépésre derül fény, miközben egyre távolabbra merészkedünk. Hősnőnket harmadik-személyes nézetben látjuk, és az irányítása is meglehetősen egyszerű, a nehézséget inkább az épületek, romos maradványok megmászása és megtalálása fogja jelenteni. Semmiféle konfliktusba nem bonyolódhatunk viszont, sőt, le sem zuhanhatunk a minket néha szédítő magasságokba vivő játékban, így a fókusz a környezeten és a rejtély megoldásán maradhat. A játék rendkívül hangulatos zenéjét pedig nem más szerezte, mint a BAFTA díjas Jeff Van Dyck.
Utunk során kis ládákat, naplókat, vízi lényeket, érdekes helyeket (szobrok, plakátok, épületek) is találunk, melyekről hősünk bejegyzéseket készít naplójába. A felfedezést könnyebbé teszi egy kis csónak, melyet meg is boostolhatunk, ha találunk hozzá propellereket régi, elkorhadt csónakokból. A továbbjutást kis piros virágok jelzik, ezeket kell mindenhol keresni. A felmászás, átjutás innentől magától értetődővé válik (bár néhol bizonytalankodik az irányítás kicsikét), az aranyló „bogárfelhő” pedig általában a továbbjutáshoz, vagy a naplónkban gyűjthető, a város történetéről szóló könyvecskékhez vezet el minket. A magaslatokról látcsövünk segítségével jó körbenézni, mivel fontos helyeket, ládákat, naplókat szúrhatunk ki, amiket a térképünk innentől megjegyez. Külön apróság, hogy képeslapot is készíthetünk a játékban, a manapság egyre divatosabb fotó-mód segítségével.
A főküldetés a nagy vörös ládák – szám szerint tíz darab - megtalálása, amik testvérünk megmentéséhez és az életben maradáshoz szükséges tárgyakkal látnak el minket. Többek között olyan hasznos eszközökkel segítik hősünket, mint például egy elsősegély doboz, élelem, öngyújtó, iható víz. A ládák megtalálásában nemcsak a vörös virágok jelezte feljárók segítenek, de a láda ejtőernyőjének a darabjai is kirínak a környezetből, egyfajta bójaként mutatva, hogy amit keresünk, az ott lesz. A megtalálásuk sorrendje tetszőleges, mindig az adott keresendő tárgy lesz a ládában, és a visszaúttal sem kell vesződnünk, egy kis átvezetővel visszatérünk a „bázisra”, ahonnan reggel ismét útra kelhetünk.
Akik szeretnek felfedezni, mászni, és izgalmasan hangzik számukra egy rejtélybe burkolózó világ romos városának feltárása, valamint az ott élő állatok, és nem utolsó sorban a főszereplők múltjának felfedezése, azok eltölthetnek néhány kellemes órát a Submerged világában. Játék közben az is eszembe jutott, hogy ez a darab gyerekeknek is tetszhet, hiszen a felfedezés és a történet felgöngyölítése nemcsak logikai, de ügyességi feladat is egyben. Egy felnőttel játszva is jó családi program lehet, néha besegíthetünk a lurkónak, vagy akár felváltva is játszhatunk. Az előzményeket, a fura város és a világ múltját, jelenét és a többi érdekességet olyan piktogram jellegű képek mesélik el és formálják történetté, amik beszélgetések, vélemény-cserék, tanulságok forrásai lehetnek játék közben, vagy akár azután is.