Dustin Browder, a StarCraft 2 vezető dizájnere elmondta hogy a Blizzard vizsgálja annak lehetőségét, hogy a játék multiplayer módja free-to-play modellben működhessen. Browder egy eSport konferencián beszélt a modellváltással kapcsolatos aggodalmaikról, melyek közül a legnagyobb az, hogy ez a lépés hogyan változtatná meg a játék struktúráját. Ha a Blizzard ingyen adná a játékot, azt a pénzt valahol máshol kéne beszednie, és mivel jelenleg a virtuális tárgyak árusítása nem képezi a játék részét, ezek bevezetése felboríthatná a finom egyensúlyt. "Nem tudjuk, hogyan vezessünk be egy fizetős rendszert" – mondta Browder. "Mert lehet, hogy nekem nagy poén, ha olyasvalaki ellen játszom, akinek csak az egységek fele van meg, de neki ez már nem lesz kellemes élmény."
Nem könnyű a döntés, és nemcsak azért, mert ha az SC2 ingyenes lenne, rögtön mindenki figyelme a World of Warcraft felé irányulna, amely annak ellenére, hogy csökken a játékosai száma, még mindig előfizetéses rendszerben működik. Játékdizájn szempontból is nagy kihívás lenne megváltozatni egy olyan rendszert, amelyet minden bitjében arra terveztek, hogy az eSport igényeket elégítse ki. Mindemellett a modellváltásnak nagy előnyei is lennének, a StarCraft 2 egy szintre emelkedhetne PC-s vetélytársaival, mint pl. a League of Legends vagy a Dota 2. Így vagy úgy egy ilyen váltás reálisan nézve még mindenképp nagyon messze van, hiszen a Blizzard figyelme jelenleg az első SC 2 kiegészítő, a Heart of the Swarm felé irányul, amely jelenleg béta fázisban van.