Shop menü

PERELI A CRYTEK A STAR CITIZEN FEJLESZTŐJÉT

A Crytek szerint komoly jogsértéseket követett el a Cloud Imperium Games a CryEngine használatával kapcsolatban.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Pereli a Crytek a Star Citizen fejlesztőjét

A Crytek keresetet nyújtott be a bíróságon a Star Citizent fejlesztő Cloud Imperium Games ellen. Az ok a következő: a Crytek azt állítja, hogy az eredeti megállapodás szerint piaci áron alul adták el a CIG-nek a CryEngine jogait, cserébe azért, hogy a Star Citizenben feltűnő helyen jelenjen meg a játékmotor logója, egyértelművé téve, hogy mi is hajtja a játékot.

Csak éppen van egy kis bökkenő: az Amazon ugyebár megszerezte a CryEngine alapjait, erre felépítette a maga Lumberyard motorját, a Star Citizen pedig erre váltott át. De ez még csak a jéghegy csúcsa, valójában az egész már 2016 szeptemberében elkezdődött.

Ekkor ugyanis Chris Roberts már tett egy olyan kijelentést, amiben a CryEngine-t már Star Engine-nek hívta, és ezzel a Crytek szerint már "elkezdte a Crytek közreműködésének jelentőségének a csökkentését", majd ezt követően a CIG eltávolított minden védjegyet és egyéb megjegyzést a játékból, valamint a kapcsolódó marketinges anyagokból.

De itt még nincs vége. A Crytek azt állítja, hogy az eredeti megállapodás szerint a CIG-nek vissza kellett volna forgatnia a motorba az optimalizációkat és hibajavításokat, amiket elvégzett a Star Citizen fejlesztése közben, de ez sosem történt meg.

És van még tovább is: a Crytek kifogásolja a Squadron 42 nevű egyjátékos módot is, amit a CIG külön játékként (is) értékesít. Az eredeti megállapodás szerint ugyanis a Crytek csak egy játékra licencelte a CryEngine-t, márpedig szerintük itt egyértelműen két külön alkotásról van szó.

Valószínűleg több éves huzavonának nézünk elébe.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére