Habár a PC-s piacon a legtöbben az Oculus Rift dominanciájára számítanak, úgy látszik, hogy a SteamVR platformja és a HTC Vive azért mégiscsak szimpatikus a fejlesztőknek. A Frontier stúdió az Elite: Dangerous hivatalos oldalán jelenleg csak a SteamVR támogatását tünteti fel hivatalosan, annak ellenére, hogy a játékot korábban felkészítették az Oculus Riftre is.
Most erre kaptunk egy hivatalos magyarázatot: jelenleg a Frontier tényleg elsősorban a SteamVR platformra koncentrál, míg az Oculus támogatása megállt a fejlesztői eszközök 0.6-os verziójánál. A készítők ezt azzal indokolták, hogy igyekeznek egyfelé koncentrálni, és az adott hardveren a lehető legjobb élményt nyújtani, azonban ez nem jelenti azt, hogy az Oculus támogatásáról letettek volna - sőt, továbbra is dolgoznak az Oculus mérnökeivel azon, hogy az Elite: Dangerous minél előbb támogassa majd a Rift végleges verzióját.
A váltás oka viszonylag egyszerű: a fejlesztők elmondása szerint a Valve előbb szállított stabil drivereket és fejlesztői környezetet, mint az Oculus, így a SteamVR platformon jobban tudtak haladni a munkával. A Frontier ugyanakkor hozzáteszi, hogy a jövőben a VR minden életképes formáját igyekeznek majd támogatni, hiszen az Elite: Dangerous neve már összeforrt a virtuális valósággal.