Éppen csak két napja jelent meg a Trine 3 a Steamen, azonban a fejlesztő Frozenbyte máris kénytelen komoly problémákkal szembenézni. A játék fogadtatása ugyanis nem volt éppen kiemelkedő, ami így a készítők szerint veszélybe is sodorta a sorozat folytatását.
A vásárlók főleg a Trine 3 rövidségére panaszkodnak, valamint a relatív könnyűségére az elődjéhez képest. Ezen kívül rengetegen felháborodtak a cliffhangerrel végződő történeten, valamint a második rész karakterfejlesztési rendszerének teljes kukázásán. A felhasználók egyértelműen úgy érzik, hogy a 20 eurós ár túl sok, hiszen sokan viszonylag könnyedén végigmentek rajta 4 óra alatt, sőt, néhányan még hamarabb.
Joel Kinnunen, a stúdió vezetője elmondta, a vásárlóktól érkező kritikák és a sajtó viszonylagos érdektelensége meglepetésként érte őket, és így egyáltalán nem biztos a folytatás. "A cliffhangerrel végződő történetet és a relatív rövidséget elfogadom kritikaként, azonban sosem gondoltam volna, hogy ezek ennyire kiábrándítják majd a közönséget" - írta.
A probléma persze a költségvetés volt. A Frozenbyte eredetileg jóval több dolgot szeretett volna megvalósítani, és sokkal hosszabb történetet írt, azonban csak a fejlesztés végéhez közelítve jöttek rá arra, hogy ehhez a kijelölt 5 millió dolláros büdzsé kevés lesz. Valójában nagyjából 15 millióra lett volna szükség, mindezt úgy, hogy a Trine 3 már eleve háromszor annyi pénzből készült, mint a második rész.