A Microsoft bejelentette, hogy leállította a Kinect Adapter gyártását, amivel mondhatjuk, hogy tényleg vége a Xbox 360-on hatalmas sikerként kezdődő, majd egyre inkább jelentéktelenné váló Kinect karrierjének.
A dolog akkor kezdett egyértelművé válni, amikor az Xbox One S már nem rendelkezett a Kinect csatlakoztatásához szükséges porttal, majd az Xbox One X is enélkül jelent meg. Az előbbi konzol kiadásával egy időben a Microsoft megjelentetett egy adaptert, amivel a sima USB-portba lehetett dugni a kiegészítőt. Ezt egy promóció keretén belül pár hónapig ingyen adták az Xbox One S vásárlóinak, majd miután ez megszűnt, 39,99 dolláros ajánlott áron lehetett megvenni.
Ezt az adaptert mától hivatalosan sem gyártja tovább a Microsoft, azonban gyaníthatóan az elmúlt hónapokban sem készült belőle sok, ugyanis a boltokban nem nagyon lehet megtalálni, így a használt piacon nagyon megugrott az ára: bizonyos eladók akár 300 dollárt is kérnek is érte olyan piactereken, mint az Amazon és az eBay.
A Microsoft persze az utóbbi hónapokban megtette a szükséges lépéseket egy Kinect nélküli élet felé: a hangvezérléshez már használható a sima headset, tavaly októberben pedig bekerült az USB-s webkamerák támogatása az olyan alkalmazásokhoz, mint a Skype. A kinectes gesztusvezérlés pedig már 2015 vége óta nem támogatott a konzolon.
Ezzel együtt a kifejezetten Kinecthez tervezett játékok nyilván nem fognak működni a kiegészítő nélkül, az olyan címek azonban, ahol csak kis extraként volt jelen a Kinect, egy frissítés után akár mehetnek is. A Microsoft ezért is készített újrakiadásokat az Xbox One X rajtjára az olyan játékokból, mint a Disneyland Adventures, a Rush: A Disney-Pixar Adventure és a Zoo Tycoon.
Magát a Kinectet egyébként már tavaly október óta nem gyártja a Microsoft.