Tegnaptól kezdve elérhető Steamen a PC-s Rise of the Tomb Raider, és ahogy az előző rész, ez is kiemelkedően szép grafikát és izgalmas kalandokat ígér. Elkezdtek befutni az első tapasztalatok is a PC-s verzióról, így ezeket gyűjtöttük most össze, hogy felkészülten vágjatok bele az esetleges vásárlásba. Itt megjegyezzük, hogy a játék a Denuovo Anti-Tamper technológiát használja, kalóz verzió nincs belőle.
Először is, nézzük a hivatalos gépigényt:
Minimum:
OS: Windows 7 64bit
Processzor: Intel Core i3-2100 vagy hasonló AMD
GPU: Nvidia GTX 650 2GB vagy AMD HD7770 2GB
RAM: 6GB
Szabad hely:[/bold] 25GB
DirectX 11
Ajánlott:
OS: Windows 7 64bit
Processzor: Intel Core i7-3770, 3.40GHz vagy AMD FX-8350
GPU: NVIDIA GeForce GTX 970 vagy AMD Radeon R9 290X
RAM: 8GB
Szabad hely:[/bold] 30GB
DirectX 11
Milyen a PC-s verzió?
A Digital Foundry elemzése szerint az Xbox One-os változatot nem lehet megfeleltetni egy az egyben semelyik PC-s beállításnak sem. A konzolos verzió valahol a PC-s high környékén fut a legtöbb beállítás esetében, néhány opciót azonban lejjebb vettek konzolon. A PC-s változat nagyon sok beállítási lehetőséget kínál, így feltekerve még jobb látványban lehet részünk, mint konzolon.
A legnagyobb előrelépés a már-már szokásosnak tekinthető magasabb felbontású textúrák, árnyékok, és a jobb minőségű anizotróp szűrés mellett, hogy még több dinamikusan mozgó növényzetet engedélyezhetünk, aktiválhatjuk a HBAO+-t, és beállítható a tesszelláció a teljes környezetre - Xbox One-on csak a hó deformálására használták a fejlesztők.
Ezen kívül megfelelő hardver és beállítások mellett természetesen a legnagyobb előny a framerate növekedése, és ezzel együtt az input lag csökkenése. Érdekes módon az Xbox One-os verzió különösen rosszul teljesít input lag tekintetében, a Nixxess által készített Xbox 360-as és PC-s változat is egyaránt jobb ebben.
További érdekességek:
- A korábban beígért voxel-alapú ambient occlusion (VXAO) még nincs benne a játékban, de egy későbbi frissítéssel megérkezik majd.
- A DirectX 12 támogatásán még dolgoznak a fejlesztők. Elmondásuk szerint jelenleg még jobb teljesítményt nyújt a játék DX11-es verziója, de amint megfelelően tudják optimalizálni a DX12-es ágat, meg fogják jelentetni egy frissítés formájában.
- A játék könyvtárában már található egy Nvidia-féle DX12-es DLL fájl, de nem lehet aktiválni.
- A Crystal Dynamics programozói átírták a legújabb TressFX-et, így most PureHair technológiának hívják a hajszimulációs eljárásukat. Ugyanez fut Xbox One-on is, azonban a PC-s verzióban elérhető egy új, very high beállítási lehetőség is, de az egészet ki is lehet kapcsolni teljesen.
- A tesztek szerint a HBAO+ bekapcsolása több teljesítményt vesz el, mint a PureHair legmagasabb minőségű beállítása.
- Élsimítás tekintetében egyelőre az FXAA, és az SSAA érhető el, későbbre terveznek valamilyen temporális élsimítást is, ami valószínűleg az SMAA lesz.
Hogy fut?
Az Nvidia 1080p-s felbontáshoz GTX 970-et, 1440p-hez pedig GTX 980Ti-t ajánl, azonban az első tesztek alapján maximális beállítások mellett a GTX 970 nem garantálja a stabil 60fps-t. Az új Nvidia driver egyébként körülbelül 5%-ot javít a teljesítményen, így mindenképp érdemes feltelepíteni.
Az AMD egyelőre nem adott ki drivert a játékhoz, és a tesztek alapján az AMD kártyák teljesítménye jelentősen elmarad az Nvidiától. Érdekes lesz látni, hogy ezen tud-e a vállalat javítani valamelyest egy új driverrel, illetve szintén érdekes lesz látni, hogyan alakul majd a DirectX 12-es teljesítmény, ha tényleg kiadja a Crystal Dynamics a frissítést. Xbox One-on ugyanis több számítást is aszinkron compute segítségével végez el a játék, amit az Nvidia jelenlegi GPU-i hardveresen nem támogatnak.
Az első teszteket szokás szerint a német PcGamesHardware szállította, az alábbi grafikon 1080p-s felbontást mutat Intel Core i7-6700K @ 4,5 GHz és 16GB RAM mellett, maximális grafikai beállításokon:
Végül néhány további videó: