Kosár

A kosár jelenleg üres

Bejelentkezés &
Regisztráció

Jelenleg nincs belépve.

Válassza ki az oldal nyelvét

TERMÉKEINK

iPon FÓRUM

iPon Hírek

Már jövőre űrturistákat küldene a Hold felé Elon Musk

  • Dátum | 2017.02.28 18:30
  • Szerző | Jools
  • Csoport | EGYÉB
A SpaceX a jövő év végéig két űrturistát küld a Hold megkerülésére, jelentette be hétfőn Elon Musk, a cég alapítója. A tervek szerint az utasok nagyjából egy hetet lesznek az űrben, és egy laza kört írnak le égi kísérőnk körül, mielőtt hazatérnének. Járművük a Dragon 2, vagyis a jól ismert Dragon űrhajó személyszállító változata lesz, amelyet egy Falcon Heavy hordozórakéta emel a magasba.

A turisták, akik kilétét egyelőre nem hozták nyilvánosságra, nem hivatásos űrhajósok és mindenféle profi segítség nélkül fogják végrehajtani a küldetést. Musk elmondása szerint munkatársaival mindent megtesznek azért, hogy ez minél könnyebben menjen, ugyanakkor a leendő utasok nagyon is tisztában vannak azzal, hogy egy ilyen vállalkozás mindig kockázatokkal jár.

Ennyit tehát az ambiciózus tervekről, most pedig lássuk, hogy mik a realitások! Musktól nem idegenek a hasonlóan nagyszabású bejelentések, amelyeket aztán vagy megvalósít, vagy nem, vagy csak jelentős késéssel visz véghez. Ezt a bejelentést ugyanakkor hiba lenne egy legyintéssel elintézni, a merész terv ugyanis simán valóra váltható lehet, ha minden úgy jön össze a következő másfél évben, ahogy a SpaceX-nél tervbe vették.


Első hallásra furcsának tűnhet, hogy a Marsot kolonizálni tervező SpaceX miért veszi célba a Holdat, ha azonban mélyebben belegondolunk, a dologban van logika. A SpaceX egy magáncég, vagyis NASA-támogatás ide vagy oda, bevételre van szüksége, hogy fennmaradjon. Bár Musk nem árulta el, hogy egy Hold körüli turistaút mennyibe kerül, annyi kiderült nyilatkozataiból, hogy évi egy-két hasonló úttal 10–12 százalékkal reméli emelni az éves bevételt. (Ami 2016-ban 1,8 milliárd dollár volt.)

Mivel a Marsra szánt Red Dragon űrhajó első útját a vörös bolygó irányába már korábban eltolták 2020-ra vagy az utánra, jövőre maradt kapacitás a holdi útra. A Dragon 2-t elsősorban a Nemzetközi Űrállomás (ISS) legénységének szállítására fejleszti a cég, jelentős NASA-támogatásból, a turizmus révén azonban lehet még egy funkciója a járműnek, ami így jelentős pénzt is hozhat a házhoz.

A holdi utak ráadásul kiváló lehetőséget jelentenek arra, hogy a SpaceX tesztelje új rendszereit és járműveit, amelyek nélkül nincs is esélye elérni a Marsot. Feltéve, hogy ezek időre elkészülnek. Egyelőre ugyanis sem a Dragon 2, sem a Falcon Heavy nem repült még. Utóbbit, amelynek első fokozata három újrafelhasználható, azaz függőleges landolásra képes Falcon–9-ből áll, idén nyáron tervezik először fellőni.


Ami a Dragon 2-t illeti, ezzel először is az űrállomásig kell eljutni. Az első, már személyeket is szállító tesztútra 2018 elején kerülhet sor, és Musk reményei szerint mire eljön a holdi út ideje, már rutinszerűek lesznek az ISS-es utazások. Ezt a tervet ugyanakkor késleltetheti, hogy a NASA a magáncégek késései miatti aggodalmában azt fontolgatja, hogy 2019-re is vesz helyeket űrhajósainak az orosz Szojuzon. Vagyis az amerikai űrügynökség nagyon bizonytalan abban, hogy a SpaceX időre kész lesz az űrhajósok szállítására, ami kérdésessé teheti a holdi út megvalósulását is.

A SpaceX bejelentése azért is érdekes, mert nem sokkal azután került rá sor, hogy a NASA bejelentette, saját új rakétáját, az SLS-t és űrhajóját, az Oriont egy Hold körüli úton kívánja tesztelni 2019-ben. Musk terveinek alakulásában tehát az űrverseny is szerepet játszhat, mert bár a NASA és a SpaceX sok szempontból partnerek, egyúttal versenytársak is, ami az űr meghódítását illeti. Annál is inkább, mert a NASA vezetői részéről többször is elhangzott az utóbbi években, hogy bár az alacsony Föld körüli pályát „megnyitották” a magáncégek előtt, a mélyűr felfedezésében továbbra is meg akarják őrizni vezető szerepüket.

A magáncégek ugyanakkor komolyan kritizálják az űrügynökséget – teljes joggal – az SLS és az Orion fejlesztésébe ölt rengeteg pénz miatt. A projekt jelenleg évente 3 milliárd dollárba kerül a NASA-nak. És ennek kapcsán felmerülhet az a kérdés is, hogy szükség van-e ennyi űrhajóra a következő években? A NASA jelenleg az Oriont szánja mélyűri járműnek, a Dragon 2-t és a Boeing Starliner nevű kapszuláját pedig alacsony Föld körüli pályára, az ISS ellátására alkalmazná. De Musk terveiből az derül ki, hogy a Dragon 2 is alkalmas lesz mélyűri küldetésekre.


A SpaceX jelentősen túlbiztosítja az űrhajót, így az simán állni fogja a földi magnetoszférán kívüli kozmikus sugárzást, és hőpajzsa is alkalmas lesz a légkörbe való, nagyobb sebességű visszatérésre. Egy holdi úthoz az eredeti tervekhez képest csak a kommunikációs rendszeren kell egy kicsit fejleszteni, állítja Musk.

Az pedig biztos, hogy a Dragon 2 sokkal kevesebb pénzből készül, mint az Orion. Arról nem is beszélve, hogy míg a közpénzből fejlesztett SLS egyszer használható lesz, vagyis minden kilövésre újat kell gyártani a rakétából, addig a magántőkéből készülő Falcon Heavy elemeit többször is ki lehet majd lőni. A SpaceX már jelenleg is a legolcsóbb űrszállító, tavaly 2719 dollár/kg-os áron szállítottak alacsony Föld körüli pályára, pedig ténylegesen még egyetlen rakétát sem használtak fel újra.

Musk bejelentése tehát egyértelmű üzenetnek tűnik az amerikai kormány felé, hogy a SpaceX képes végrehajtani ugyanazt a küldetést, mint az Orion, ráadásul sokkal olcsóbban tenné ezt. Hogy ehhez a kormány és a NASA mit szól, azt egyelőre nem tudni. Ahogy az is kérdéses, hogy mi történik, ha a SpaceX tényleg elkészül időre, és eljut odáig, hogy engedélyt kérjen a Hold körüli kirándulásra.

Mivel rendkívül kockázatos küldetésről van szó, könnyen lehet, hogy az FAA nem fog arra rögtön rábólintani. Az sem zárható ki, hogy a NASA vagy a kormány nyomást gyakorol az illetékesekre a magáncég késleltetésére. És persze azt is tekintetbe kell venni, hogy ha baj történik az úton, az katasztrofális következményekkel járhat a SpaceX megítélése szempontjából. Mindezek alapján – legyenek bármennyire is ügyesek Elon Musk mérnökei – az nem tűnik valószínűnek, hogy a holdi útra 2018-ban sor kerül. Hogy később mi lesz, azt ugyanakkor egyelőre lehetetlen megjósolni.

Hozzászólások

Nem vagy bejelentkezve, a hozzászóláshoz regisztrálj vagy lépj be!

Eddigi hozzászólások:

  • 33.
    2017. 03. 02. 15:11
    A sok "felvilágosult" aki még általános iskolát se járná ki fizika miatt, aztán osztja itt az észt hogy a gravitáció kitaláció, legalább rímelni rímel.
  • 32.
    2017. 03. 02. 14:48
    Mert jön pár "tudatlan" aki meg elhiszi és később mint szakértő terjeszti...plusz az sem kellene, hogy a fényjárók átszokjanak ide a blogjaikról
  • 31.
    2017. 03. 02. 14:30
    Valóban, van néhány elgondolkodtató és érdekes összeesküvés elmélet. De ez az egész lapos föld és az űr nem létezik maszlag azon alapszik hogy mindenki hazudik. Pilóták, bárki aki utazott repülővel megmondja hogy bizony "görbül" a látóhatár.
  • 30.
    2017. 03. 02. 14:04
    Igazából egy troll vagy, aki idejött felbaszni az embereket.

    Nemtudom egyébként, miért válaszolnak az első hozzászólásod után.
  • 29.
    2017. 03. 02. 11:46
    Az Endeavour valamivel magasabbra megy, mint a te rakétád, de nem is a magasság a lényeg, hanem a vízszintes sebesség.
    [LINK] Itt látszik a videón, hogy amikor a gyorsító rakéták leválnak, akkor az űrsikló lényegében vízszintesen repül. Innen még a saját hajtóművével gyorsul tovább.

    Az igaz, hogy a gravitáció a legkevésbbé értett erő, de ez nem azt jelenti, hogy nem létezik. Annyi a gond vele, hogy nagyon gyenge, és ezért csak nagy méretekben mérhető a hatása, a részecskék szintjén nem. Emiatt a tudósok nem tudnak még olyan kísérleteket végezni, ahol a kvantumfizika és a graviáció hatása egyszerre mérhető, és ezért az erre vonatkozó elméleteket nem tudják ellenőrizni.

    Egyébként meg az ilyen "minedki hülye, csak én vagyok helikopter" hozzáállással több alapvető probléma van. Az első az, hogy feltételezel egy globális összeesküvést, amiben mindenki benne van rajtad kívül. Ez így elég valószínűtlen. De még ha csak a túdósok vannak benne, az se jön ki. A tudomány alapvetően nyílt, pont ellentéte a titkos társaságoknak. Bárkiből lehet tudós, gyakorlatilag nincs semmi megkötés, még csak különösen intelligensnek se kell lenni. Elég nehéz úgy titkot tartani, hogy akármelyik utcáról beesett embernek hozzáférhető minden.
    A következő dolog pedig, hogy mi értelme az egésznek? Mit nyernek vele? Ha mocskos gazdag akar lenni valaki kevés munkával, akkor politikus lesz, nem tudós. És mit nyernek a kormányok és hadseregek azzal, hogy iszonyú sok pénzt ölnek ebbe az összeesküvésbe?
    Végül pedig az is érdekelne, hogy hogy magyarázod azt a regeteg videót ami az ISS-en készült. Ezeket nagyon nehéz lenne hamisítani, talán lehetetlen is. Miért csinálnak akkor sok órás live stream-eket? Logikusabb lenne a lehető legkevesebbet csinálni, lehetőleg gyenge minőségben.
  • 28.
    2017. 03. 02. 08:28
    Igen, mi mind ugyanolyan tanult és gondolkodásra képes emberek vagyunk.

    De nem azon röhögünk, hogy más vagy, hanem hogy képtelen vagy használni a józan eszedet, pedig az ingyen van.
    Az alapvető fizikai foglamakkal nem vagy tisztában, összemosod az elektrosztatikát az elektromágnesességgel és a gravitációval, pedig a konyhában le tudnád ellenőrizni, hogy melyik micsoda és a saját szemeddel láthatnád, mekkora ostobaságokat írsz.
    E helyett idejössz észt osztani és arculköpöd 100 év tudományos eredményeit. Azokat az eredményeket, amelyek nélkül nem működne a GPS, az ISS, de még egy utasszállító repülőgép sem. Azt azért már láttál a saját szemeddel és elhiszed hogy létezik, ugye ?
  • 27.
    Naq
    2017. 03. 01. 22:47
    Ti röhögtök rajtam, hogy más vagyok, de én azon röhögök, hogy Ti mind ugyan olyanok vagytok.
  • 26.
    2017. 03. 01. 22:42
    Tudod, ha a sztradan mindenki szembe jon veled, akkor lehet, hogy te mesz rossz iranyba.
  • 25.
    Naq
    2017. 03. 01. 22:39
    Nagyon okosnak hiszed magad rakéta tudós barátom, de remélem a piros kapszula másnál lecsúszott.
  • 24.
    2017. 03. 01. 22:36
    A szinvonalat azt letetted. Ultra alacsonyra. Valahova a tudas es ertesi szinted melle.

    Az alu sipka legyen veled. Bohoc sipkara mar nincs szukseged.
  • 23.
    Naq
    2017. 03. 01. 22:32
    Ez egy maszlag több milliárd dollárért, kapsz még festményeket is bolygókról, galaxisokról...de valódit soha! Ezek semmi valódit nem adnak csak elvesznek barátom.

    Én itt letettem.

    Üdv
  • 22.
    2017. 03. 01. 22:18
    Hujujuj hat vannak itt bajok. Szerintem te azt sem erted, mit is lattal a videon. Igen, osszevagott, mert a sok felszerelt kamera kepet egyszerubb egyenkent nezni, mint mindet egyszerre.
    A piszok a kameran kulonbozik mert ket kulonbozo kamera kepet nezed. Az ernyot a felfele nezo mutatja, az oceant alatta, amibe csapodik a gyorsito raketa, meg a lefele nezo.

    Attol, hogy tudas hianyaban te nem ertesz dolgokat, az nem jelenti azt, hogy mas sem erti es tudja oket.
  • 21.
    Naq
    2017. 03. 01. 22:02
    BiroAndras

    Ez az endeavour felvétel egyenesen nevetséges, összevágott maszlag és nem repül magasabbra, mint amit én linkeltem...furcsa mód a retek eltűnik a kameráról, a vágás után mikor nyitja az ernyőket. A végén meg a szokásos vetítés a föld nevű bolygóról. De ha van olyan felvétel, ahol az űrhajó orrán van kamera várom szeretettel.
  • 20.
    2017. 03. 01. 21:58
    Hatul a kis stabilizalo szarnyak szogben alltak. Igy, amig mukodott a hajtomu, a levego a tengelye korul porgette a raketat, ezaltal stabilizalta. Ahogy kiegett a hajtomu, ugyanezek a szarnyak fekeztek porgest. Lehet is latni, hogy 15s-nel kifogy az uzemanyag es utan mar lassul.
    1 percnel pedig a video keszitoi kikapcsoltak a gyorslejatszast es valos sebessegu videot mutatnak. Ez tenyleg megzavarhatja azt, aki nem ismeri a video lejatszok a gyorsitais/lassitasi funkciojat.

    A minap lattam egy erdekes dokumentumf sorozatot ahol tobbek kozott a gravitaciot is ki tudtak kapcsolni az interju alanyok. Nezd meg, szerintem erdekesnek fogod talalni. Siman illeszkedik a vilaglatasodhoz. Ha jol emlekszem Matrix volt a cime.
  • 19.
    Naq
    2017. 03. 01. 21:47
    Én senkiből nem csináltam viccet csak kifejtettem amit gondolok erről.
    Sajnálatos és jellemző, hogy ha valaki "eltér" a szokásos elméletektől egyből vicc tárgya lesz.

    Nem véletlenül tartunk itt.

    További jót.

    A héliumos lufiknak meg üzenem vegyék le az antigrav cipőt!
  • 18.
    Naq
    2017. 03. 01. 21:39
    Egyékbént az általam linkelt videón igen, tisztán látszik, hogy kifogy az üzemanyagból, de az is látszik, hogy valamilyen sűrűbb közegbe csapódik és az iszonyatos FORGÁSI sebessége egy pillanat alatt gyakorlatilag eltűnik, megáll...ilyet én egyik könyvben sem tanultam, sorry. Ehhez kapcsolódik még a linkelt szökési, kozmikus sebességhez, hogy egy dolog valamiben hinni, amit egy könyv írója írt, de én a szememnek jobban hiszek ebben az esetben.
    Az is érdekes, hogy még mindig itt b@sszuk a rezet, miközben a 60-as években egy mai zsebszámológép tudásával megáldott géppel (állítólag) a holdig mentünk meg vissza. Akkor most 50 évvel később (figyelembe véve, hogy mennyi pénzt áldoztak ezekre a kutatásokra, fejlesztésekre) kb. galaxisokat kéne felfedezni kolonizációs hajókkal.
  • 17.
    2017. 03. 01. 21:32
    Fizikusok egész hada várja,hogy ezt bővebben kifejtsed.Csak óvatosan csepegtesd az infót még a végén lenyúlják a biztos nobel díjadat :D
  • 16.
    2017. 03. 01. 21:28
    Taníts mester, isszuk minden szavad, légy fény az éjszakában !
    Legyen közönséged a /dev/null !
  • 15.
    2017. 03. 01. 21:26
    https://www.google.co.za/search?q=space+shuttle+in+front+of+the+sun&espv=2&biw=1067&bih=515&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjXlcjlj7bSAhXmJcAKHadfCx0Q_AUIBigB

    Google. 2 perc. Nem bonyolult.

    A gravitacio igazi misztikum es kitalacio. Javaslom ugorj le egy 10 emeletesrol. Szerintem segiteni fog annak a kerdesnek az eldonteseben, hogy mennyire kitalacio a gravitacio. En azt mondom csunya veget ernel, de persze en csak egy szkeptikus hitetlen vagyok, akit elbutitottak az iskolaban.

    Egyebkent ha a gravitacio misztikum es kitalacio akkor a a magnesesseg is. A HDD a gepedben igazibol egy mano tanya, ahol kis manok irjak a kodexeket naphosszat apro tollakkal a gyertyafeny mellett.

    Ember, a kozepesen halado newtoni fizikaval nem vagy tisztaban. Ez einsteinirol meg mar nem is beszelek. De elhiszed, hogy a elektromagnesesseggel befolyasolni tudod a gravitaciot. A fizika tanarod (ha volt) szerinem most vehemensen tagadna, hogy valaha is latott teged.

    Itt egy tipp: Az interneten meg a youtubon nem minden igaz am.
  • 14.
    Naq
    2017. 03. 01. 21:02
    Az a baj, hogy a gravitáció is misztikum....kitaláció...(az űrutazás szintén sci -fi) nem is tudják megfogalmazni mi az, ez a kölcsönhatás a legkevésbé ismert.
    Azért nem tudják, mert rossz irányba keresgélnek..nem a gravitáció, hanem elektromágnesesség, elektrosztatikusság az ami ezt okozza.
    Tesla tudta ezt...utána lehet járni...én megtettem.

    ui.:igazi képet műholdról még nem kaptam
  • 13.
    2017. 03. 01. 20:12
    Huh, senki nem mer penzet tenni Musk zsenialitasara meg igazmondo kepessegere? Csalodott vagyok.
  • 12.
    2017. 03. 01. 18:41
    https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Kozmikus_sebesség Ezt kell csak megérteni, mi az a legkisebb sebesség, ami a megfelelő körpálya eléréséhez kell. Ami a videón látszik az nagyon az űr alsó határa még. https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Orbitális_repülés Itt is szépen összefoglalták, hogy mi kell a keringési pálya eléféséhez. Látható, hogy ez a sebesség és magasság esélytelen egy hobbirakétával, hobbiüzemanyagokkal. Amivel lehetséges: NASA vagy SpaceX rakétával A jövőben esetleg egy elektromágneses railgun képes lehet kilőni egy üzemanyag nélküli kapszulát olyan sebességgel, ami kijut az űrbe. Csak ekkora gyorsulást ember nem nagyon visel el, ezért áruszállításra jó lehet. Illetve az űrlift koncepció is izgalmas. Ha egy nagyon erős, talán szén nanoszálas kábelt fellövünk az űrbe és a végét orbitális pályára állítjuk egy állomással, akkor felhúzható rajta a lift. Gyakorlatilag egy űrben végződő kábel keringene a föld körűl, mint egy yoyo. Csak jelenleg nincs ilyen anyagtechnológiánk, ami ellenállna a légköri mozgásoknak. + felvinni sem egyszerű :)
  • 11.
    2017. 03. 01. 17:15
    A legfontosabb amit meg kell érteni, hogy egyszerűen fogalmazva az űr nem messze van, hanem gyorsan megy. Az űr határáig eljutni nem túl nehéz, mint ahogy a videón is látszik. Viszont ha fent is akarsz maradni, akkor nagyon gyorsan kell menni vízszintesen.
    A videón jól látszik, hogy a rakéta csak függőlegesen megy, így amikor kifogy az üzemanyag, a gravitáció visszaráncigálja a Földre. Abban a magasságban a gravitáció még majdnem olyan erős, mint itt lent. A műholdak azért maradnak fent, mert a vízszintes sebességük és a Föld görbülete miatt egyre távolodnának, ha nem lenne gravitáció. Ha pont jó a sebességük, akkor a két hatás éppen kiegyenlíti egymást, és szép stabil körpályán maradnak.

    Ha igazán meg akarod érteni, hogy hogyan működik ez az egész, akkor a Kerbal Space Program nevű játékot próbáld ki. Megfelelő tudás nélkül persze eleinte nagyon nehéz lesz, de van egy tonna segítség hozzá a neten. Többnyire angolul persze, de azért lehet találni magyar leírást is. Például : [LINK]
  • 10.
    Naq
    2017. 03. 01. 16:49
    Én csak nem értem mi lassítja le a dolgokat az űrben, ahol ritkább a közeg, mint a földön...az alábbi rakétának bőven lett volna esélye kijutni.
    [LINK]
  • 9.
    2017. 03. 01. 14:53
    Ez most komoly vagy te is laposföldes vagy ?
  • 8.
    2017. 03. 01. 14:34
    [LINK]
    [LINK]
    [LINK]
    [LINK]

    Repülési rekordok meg léggömbök azért nincsennek olyan magasan, mert levegő kell nekik, amiből ott már nincs sok.
    Az amatőr rakéták pedig kicsik, 1 fokozatuk van, és nincs sok millió doláros hajtóművük. A komolyabb rakéták már túl veszélyesek lennének amatőrök kezében.
  • 7.
    Naq
    2017. 03. 01. 14:15
    Űrbe jutni? Kétséges, hogy van e hova menni....ha valaki linkelne barátunktól (google) egy igazi képet (nem festményt,vagy cgi) egy az űrben keringő műholdról, azt megköszönném.
    Magassági repülési rekordok nincsenek 100 ezer láb felett, ahogyan amatőr rakéták, időjárási léggömbök sem tudnak magasabbra szállni...miért?
  • 6.
    2017. 03. 01. 12:43
    Megint fogalmad sincs róla, hogy mit beszélsz.
    A kilövés szándékosan halasztották el, apró műszaki hiba miatt. Egy tartalék rendszer nem műköödött megfelelően. Simán repülhetett volna, és szinte biztos nem lett volna baj, de nem volt értelme kockáztatni. Másnap gond nélkül ment minden. Mellesleg ez megvolt a 8. sikeres leszállásuk is, ha jól számolom.
    A kilövések elhalasztása egyébként is rutin dolog, az űrsiklónál is rendszeresen előfordult.
    És ahogy a cikk is említi, a SpaceX tud a legolcsóbban az űrbe jutni, és egyedül ők képesek utánna le is szállni, mostanra már lényegében rutinszerűen. A NASA új rendszere 40 éves technológiákből van összelegózva, meg se próbál újrahasznosítható lenni, és még így is sokkal drágább.
  • 5.
    2017. 02. 28. 21:48
    En most leteszek ket Deak Ferencet, hogy ez nem fog 2018 ev vegeig megvalosulni sikeresen. Van itt olyan Musk hivo aki tartja a fogadast?
  • 4.
    2017. 02. 28. 21:29
    Nagy bulvár az egész, már 10 éve olvasom a Virgin Galactic-es sztorit is, azok sem tudtak felmutatni semmit azóta sem egy átépített Learjet kisrepülőn kívül, amivel bepalizták a sok sztárt hogy majd ezzel repültök fiaim, csak fizessétek ki előre az utat, aztán lesz amikor lesz. Mars utazásról sem érdemes ábrándozni, minden irányból megvalósíthatatlan(alapvető létszükségletek hiánya utánpótlás nélkül, max sátrat verhetnének ott a meglévő eszközeikkel), az értelme pedig annyi hogy olcsóbban kimennek egy zöld-foki kősivatagba. Ott is megbolondulna egy egészséges ember.
  • 3.
    2017. 02. 28. 21:16
    Nem csak ennyire képesek, de felesleges még egyszer embert küldeni mert az akkor egy verseny volt most meg felküldenek annyi szondát amennyit akarnak és még több adatot is szereznek és még vissza se kell jönni a Földre. A NASA a Mars utazásra készül inkább jelenleg.
  • 2.
    2017. 02. 28. 21:01
    Nem félek én ettől, mostanában a kilövőállást sem tudják elhagyni ezek a SpaceX féle kacatok, mint legutóbb múlthéten sem. Nasa is tervez ilyesmit, de ők sem a holdra csak hold körüli pályára küldenének embert. Ilyenkor gondolkodok el azon mi lehet igaz a 69-es holdraszállásból ha ma is csak ennyire lennének képesek, holott akkoriban még túlfűtött félgőzzel tudtak a levegőbe emelkedni.
  • 1.
    2017. 02. 28. 20:55
    Ütős! Hamarosan az űr is tele lesz baromarcúakkal, akik széttrollkodják a relikviákat.
    De hát az "ürmeghódiccsa" elkerülhetetlen.