A DJI az elmúlt évek alatt több drónt is bemutatott, ráadásul ez a vállalat jegyzi a legnagyobb forgalmat a fogyasztói drónpiacon, így értelemszerűen mindenki felkapja a fejét, ha újdonsággal rukkol elő. A Mavic ráadásul egy teljesen új vonalat fog képviselni a gyártó termékpalettáján az Inspire és a Phantom modellek mellett.
Ez az újdonság éppen azt a receptet követi, mint a néhány nappal korábban reflektorfénybe állított GoPro Karma, azzal a komoly különbséggel, hogy ez magába foglalja a kamerát is, és nem egy külön akciókamerát kell hozzá csatlakoztatni a videózáshoz. A négy rotorral felszerelt repülő eszköz összehajtogatható lesz, és ennek köszönhetően kényelmesen be lehet majd tenni egy hátizsákba vagy egy oldaltáskába. Az új drón rengeteg szenzornak ad otthont, melyeknek hála szinte akárhol képes biztonságosan közlekedni. Nem fog nekimenni semminek az erdőben, vagy akár otthon, és természetesen vissza is tud térni a kiindulópontjára a GPS-nek köszönhetően. Ha kell, akkor elég nagy tempót képes diktálni, ugyanis a gyári adat szerint sportmódban akár a 65 km/h-s sebességet is el tudja érni.
Természetesen a videófelvételek készítése óriási hangsúlyt kapott ezúttal is, mint minden DJI terméknél. A kamera 12,35 megapixeles szenzorra épül, ami CMOS technológián alapszik és 1/2.3 hüvelykes fizikai mérettel bír, így megfelelő részletgazdagságot tud nyújtani. A lencserendszere F/2.2-es apertúrával dolgozik, és 78,8 fokos betekintési szöget biztosít. A gép videózáskor akár 4K-s felvételeket is meg tud örökíteni, élőképet pedig legfeljebb 1080p-s minőségben képes továbbítani, de ezt akár két helyre is megteheti egyidejűleg, szóval átjátszhatja a képét a távirányítóra, miközben akár a YouTube-on is folyamatosan lehet követni. Van lehetőség lassított filmeket is készíteni vele, ilyenkor 120 FPS-ről beszélhetünk 720p-s felbontás mellett. Érdekesség, hogy fotózáskor már a RAW formátummal (veszteségmentes) is boldogul a masina. A repkedő szerkezetekkel nem egyszerű remegéstől mentes videót kalap alá hozni, de itt sokat segít majd a háromtengelyes stabilizáló egység, ami munka közben folyamatosan azon fog dolgozni, hogy a felvételek igazán simák legyenek.
A szakemberek automata követési módot is építettek az eszközbe, így egy előre megjelölt tárgyat akár gyors mozgás közben is tud követni a szerkezet, ráadásul többféle módja van még ennek a lehetőségnek is – a sima követés mellett kreatívabb felvételeket is képes lesz önállóan alkotni. A DJI arra is figyelt, hogy az opcionálisan megvásárolható távvezérlő is kicsi legyen, így ezt egy pillanat alatt zsebre lehet vágni. A távirányító érdekessége az OcuSync átviteli technológia támogatása, ami minimális késleltetési szint elérése mellett tud Full HD képet visszaküldeni a drónról akár 7 km-es távolságból is. Persze mobilról is vezérelhető a készülék, de úgy behatároltabbak a lehetőségek. Külön ki kell még térni a géphez tervezett VR szemüvegre is, amin élőben lehet majd követni a drón által látottakat, méghozzá Full HD minőségben. Erről egyelőre nem sok információnk van, de az biztos, hogy igazán különleges élményt fog nyújtani.
A drónoknál az is nagyon fontos, hogy mennyi idei bírják a levegőben, és egy kompakt eszköznél nem volna meglepő, ha esetleg elmaradna a nagyok produkciójától, de szerencsére erről sincs szó a Mavic Pro esetében. A beépített 3830 mAh-s lítium-polimer akkumulátor révén 27 percig lehet majd egy töltéssel nyüstölni az újdonságot, miközben az Inspire 1 csak 18 percet bír, és a Phantom 4 is megadja magát 25 perc után. Saját tárhelye nincs, microSD kártya megy bele, amiből érdekes módon maximum 64 GB-osat támogat, ami azért 4K videókkal (60 Mbps) hamar betelhet – persze úgyis előbb tér vissza a földre, mert lemerül, és ilyenkor csak néhány mozdulat a memóriakártya cseréje. A Mavic Pro tényleg nagyon kompakt összecsukva, olyannyira, hogy a The Verge szaklap munkatársai még zsebre vágni is megkísérelték – több-kevesebb sikerrel – a 198 x 83 x 83 milliméteres vonalakkal körülhatárolható szerkezetet. A drón mindössze 734 grammot nyom.
A DJI Mavic Pro 750 dollárba fog kerülni a speciális távirányító nélkül, ha valaki erre a kiegészítőre is igényt tart, akkor az eszköz ára rögtön felugrik kereken 1000 dollárra. Sőt mi több, a DJI kínálni fog egy Mavic Pro Fly More Combo csomagot is, ebben benne van két extra akkumulátor, plusz propellerek, egy töltőközpont és autós töltéshez adapter, valamint mindennek egy válltáska, hogy a hordozás se jelentsen problémát. Ez az egész pakk 1300 dollárért lesz megszerezhető. A rendeléseket már most is rögzíti a vállalat, a szállítás azonban csak október 15-én fogja kezdetét venni.