Shop menü

KICKSTARTER - AZ OBSIDIAN MEGMENTŐJE

Ha nincs a Kickstarter és a Pillars of Eternity, akkor bezárt volna a stúdió.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Kickstarter - az Obsidian megmentője

Eddig nem is tudtuk, mekkora jelentősége volt az Obsidian életében a Pillars of Eternitynek. A stúdió valahol mindig is kicsit szerencsétlen volt: az egészen jó Alpha Protocol befejezetlenül, bugosan jelent meg, így a sajtó nem adott neki magas értékeléseket, a Fallout New Vegas esetében pedig mindössze egy ponttal maradtak el attól a Metacritic-átlagtól, ami után már bónuszokat kaptak volna. 85 pont helyett 84-ért már nem járt semmi, pedig majd 8 millió példányt adtak el a játékból világszerte.

2012-ben a stúdió egy teljesen új játékon kezdett dolgozni az új konzolokra, ezt azonban a megbízó kiadó végül lelőtte, ezzel végleg a pusztulás szélére sodorva az Obsidiant. Számos embert el kellett küldeniük, és már a bezárás dátumát is kitűzték. Szerencse tehát, hogy éppen akkor mutatta meg a Double Fine, hogy a Kickstarter tulajdonképpen használható játékfejlesztés finanszírozására, és hogy a stúdiók megvalósíthatják álmaikat egy kiadó nélkül is. Végül Adam Brennecke és Josh Sawyer jött elő egy prototípussal és egy ötlettel, melyből eztán a Pillars of Eternity nőtte ki magát.

Az akkor még Project Eternity néven indult Kickstarter-kampányban végül 3,9 millió dollárt tudott összekalapozni a stúdió. Többek között erről is hallhatunk majd a Road to Eternity néven készülő dokumentumfilmben, melynek az első előzetese most jelent meg.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére