Shop menü

KÉSZ A WEBGL 1.0-S SPECIFIKÁCIÓJA, JÖN A WEBCL IS

Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Kész a WebGL 1.0-s specifikációja, jön a WebCL is

A San Francisco-ban zajló Gamer Developer Conference (GDC) alkalmával a Khronos Group elérhetővé tette a WebGL szabvány 1.0-s verziójának specifikációit. A technológia segítségével a HTML5 támogatással ellátott webböngészők esetében lehetőség nyílik a bővítménymentes hardveres 3D-s grafikai gyorsítás alkalmazására, ami rengeteg új lehetőség előtt nyitja meg a kapukat a fejlesztők és a felhasználók számára.

Galéria megnyitása
A WebGL-t a Chrome 9.0-s változata, a FireFox 4.0 béta kiadásai, valamint az Opera bemutató változatai és a Safari úgynevezett „nightly build” változatai egyaránt támogatják. A WebGL technológia az asztali-, mobil- és beágyazott rendszerek esetében egyaránt használható, amennyiben azok rendelkeznek OpenGL vagy OpenGL ES 2.0-s támogatással, vagyis a WebGL elég széles körben elérhető lesz. A WebGL technológia használatával a webfejlesztők JavaScripten keresztül könnyedén kiaknázhatják az OpenGL támogatás nyújtotta lehetőségeket, így a különböző 3D-s tartalmakat könnyedén kombinálhatják egyéb HTML tartalommal, ami az eddigieknél jóval fejlettebb webes alkalmazások és felhasználói kezelőfelületek létrehozását teszi lehetővé.

A Khronos Group illetékeseinek nem jut túl sok idejük arra, hogy megünnepeljék a WebGL 1.0-s specifikációinak megjelenését. A cégnél már hozzá is láttak a következő nagy volumenű projekthez, amely WebCL néven fut és igen komoly lehetőségek rejlenek benne. A WebCL hasonló elv alapján működik majd, mint a WebGL, de már más területet céloz meg. A WebGL lehetővé teszi az OpenGL technológia JavaScripten keresztül történő elérését, a WebCL ezzel szemben az OpenCL technológia felé biztosít hidat, vagyis elkészültével a fejlesztők az OpenCL-ben rejlő lehetőségeket is kihasználhatják a különböző JavaScript alapú webes alkalmazások esetében.

Galéria megnyitása

Az OpenCL technológia heterogén párhuzamos számítást kínál, azaz segít a grafikus processzorokban, valamint a több processzormaggal rendelkező központi egységekben rejlő számítási teljesítmény kiaknázásában. Az újítás segítségével olyan webes alkalmazások készülhetnek majd, amelyek nagy számítási teljesítményt igényelnek. A Kronos Group szerint a technológia ideális lesz kép- és videó feldolgozáshoz, valamint fejlett fizika számításához is felhasználhatják majd a fejlesztők. Az újítás a WebGL-lel kiegészítve alkalmas lesz arra, hogy a fejlesztők minden eddiginél látványosabb és szórakoztatóbb webes játékokat készítsenek, illetve hatékony, a rendszer erőforrásainak optimális kihasználására képes webes alkalmazásokat biztosítsanak a felhasználók számára. A WebCL technológiával kapcsolatban még folyik a munka, de ahogy bejelentik a végleges specifikációkat, beszámolunk róla.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére