A StatCounter elemzői összesítették, hogy az elmúlt hónap folyamán pontosan hogyan teljesítettek az egyes webböngészők a piacon, az eredmények pedig rendkívül meglepő képet mutatnak.
Az adatok szerint a Chrome nagyon jól szerepelt, különösen az Egyesült Királyság területén, ahol a Firefox-ot megelőzve a második leggyakrabban használt webböngészővé lépett elő, globális részesedését pedig szintén sikeresen növelte, így az jelenleg 22,14%-on áll, ami a júniusi 20,65%-hoz képest pici, de fontos előrelépés.
Ezzek egy időben az Internet Explorer és a Firefox globális piaci részesedése egyaránt csökkent, legalábbis az egy hónappal ezelőttihez képest. Az Internet Explorer a webböngészők piacának 42,45%-át uralta, szemen a júniusi 43,58%-os részesedésévek, míg a Firefox 27,95%-os globális részesedésre tett szert, ami a korábbi 28,34%-os eredményhez képest szintén kisebb visszaesésnek számít.
Az Apple Safarija a júniusi 5,07% helyett júliusban már a 5,17%-nyit tudott kihasítani a webböngészők szegmensének képzeletbeli globális tortájából, az Opera részesedése ezzel szemben a júniusi 1,74%-ról júliusban 1,66%-ra mérséklődött.
A fentiek értelmében a webböngészők globális piacán nem változott az első 5 sorrendje, de a tendencia azt mutatja, hogy a nem is oly távoli jövőben bizony átrendeződés várható. Amennyiben a Google Chrome piaci részesedése továbbra is hasonló ütemben növekszik, úgy még az év vége előtt letaszíthatja majd a dobogó második fokáról a Firefox-ot.