A Ubisoft Massive által fejlesztett új játékmotorban nagy reménysége van a kiadónak, ugyanis később nem csak a The Divisionhöz, hanem más játékokhoz is fel szeretnék használni. Az engine-t teljesen az újgenerációs konzolok képességeihez igazították a programozók, az Assassin's Creed Unityvel ellentétben (ahol szintén ezt mondták, de egyértelmű, hogy nem erről van szó) ez tényleg kihozhatja a legtöbbet a két gépből.
Martin Hulberg a stúdiótól elmondta, semelyik platformon nem kell aggódni amiatt, hogy a játék "le lesz butítva". "Eleve ez a kifejezés elég furcsa, hiszen nekünk is az a célunk, hogy minden platformon a lehető legjobban nézzen ki. Ez pedig azt jelenti, hogy az Xbox One-os, PS4-es és PC-s verzió is megkapja tőlünk a külön törődést, amit megérdemel."
Hulberg kifejezetten kiemelte, hogy a PC-s felhasználóknak sem kell aggódniuk, ugyanis nem csak, hogy a motor jól optimalizált lesz, de megfelelően erős masina birtokában a konzolos szint fölé tekerhetjük a grafikát. A fejlesztő azt is egyértelművé tette, hogy a felbontást és a framerate-et is az egyes platformokhoz lövik be, szó sincs arról, hogy egyenlőséget akarnának.