Újabb, alighanem sok játékost örömmel eltöltő információk derültek ki a november tizedikén érkező Fallout 4-ről. Todd Howard, a játék munkálatait irányító fejlesztő elmondása alapján búcsút inthetünk a néha idegölően hosszú töltőképernyőknek. Így végre úgy mehetünk majd be a házakba, hogy nem kell hosszú másodpercekig arra várnunk, hogy átlépjünk egy küszöböt és a nagyobb régiók között is akadálytalanul haladhatunk majd át.
Howard nyilatkozatából az is kiderült, hogy a bejárható játéktér nagysága elvileg megegyezik majd a Skyriméval, azaz egy hozzávetőlegesen harminckilenc négyzetkilométeres térképen kell majd megküzdenünk a túlélésünkért. Azonban mivel a játékban jóval kevesebb lesz a nehezen, vagy sehogy sem megközelíthető terület, összességében jóval nagyobbnak fog tűnni a tényleges méreténél. A szakember kiemelte, hogy az évek során hosszasan elemezték a játékosok igényeit és reakcióit, és felfogták, hogy a többség a felfedezést támogató és jutalmazó játékmenetet részesíti előnyben. Ezért a program tele lesz érdekes és meghökkentő helyszínekkel, valamint színes és egyedi karakterekkel.