Shop menü

ENGEDÉLYEZTÉK A JETPACK EMBERI TESZTELÉSÉT

Ha a Martin Aircraft mérnökei sikerrel járnak, rövidesen piacra kerülhet az első jetpack, ugyanis az új-zélandi hatóságok engedélyt adtak a hátra csatolható repülő szerkezet emberi tesztelésére.
Jools _
Jools _
Engedélyezték a jetpack emberi tesztelését

Ha a Martin Aircraft mérnökei sikerrel járnak, rövidesen piacra kerülhet az első jetpack, ugyanis az új-zélandi hatóságok engedélyt adtak a hátra csatolható repülő szerkezet emberi tesztelésére. A cég alapítója, Glenn Martin több mint harminc éve kísérletezik a technológiával, és most végre sikerült létrehozni egy olyan verziót, amely valóban alkalmas lehet a kereskedelmi árusításra is.

A P12 nevű modellben egy szénszálas keretre vannak erősítve a propellereket tartalmazó hengerek. A korábbi változatokhoz képest, amelyek szintén röpképesek voltak ugyan, de engedélyt nem kaptak, leginkább ezen csövek elhelyezésén változtattak a tervezők. Úgy tűnik, végre sikerült megtalálni az ideális pozíciót, hiszen a rendszer óriási javuláson ment keresztül az átalakításoknak köszönhetően, főként az irányíthatósága javult nagyot. (A lenti videón egy korábbi modell látható, amint másfél kilométeres magasságba emel egy tesztbábut.)

Galéria megnyitása

A harmincas évek óta rengetegen próbálkoztak azzal, hogy valóban használható, a tudományos-fantasztikus művekben megjelenőkhöz hasonló jetpackeket hozzanak létre, de igazán meggyőző konstrukcióval senki sem tudott előállni. A legnagyobb akadályt az jelentette a tervezés során, hogy a legtöbb célra alkalmas üzemanyag meglehetősen nehéz. A Martin Jetpack úgy emelkedett felül ezen a problémát, hogy nem igazi „jetpack”, mivel nem gázturbinák hajtják. Csövekben elhelyezett propellereivel a rendszer inkább egy kisméretű helikopterre hasonlít.

Hatótávolsága 30 kilométer, illetve 30 perc, és bár elsődlegesen rekreációs célokra tervezték, a fejlesztés iránt nagy az érdeklődés más területekről is. A jetpack várhatóan 150−250 ezer dolláros áron kerülhet majd piacra, és azon túl, hogy a leggazdagabb új kedvence lehet, különféle katasztrófahelyzetekben, sürgős orvosi eseteknél, illetve határvédelmi feladatoknál is lehet majd használni. Hadászati oldalról érdekes módon sosem volt különösebb érdeklődés a technológia iránt, mivel a katonaság nem tartja túl praktikusnak a fejlesztést.

A jetpacket kifejezetten úgy tervezték, hogy annak irányításával a repüléshez nem értők is boldoguljanak: két joystickkel lehet vezérelni, a stabilizálásról pedig a fedélzeti számítógép gondoskodik. A Martin Aircraft az engedély értelmében maximum hat méteres magasságban, lakott területeken kívül tesztelheti az új modellt.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére