Egy Linuxra szánt patch, ami az AMD grafikus eszközillesztő-szoftvercsomagjához készült, érdekes sorokat tartalmaz, ezek alapján pedig úgy tűnik, elég sok hasonlóság lesz a korábbi Fiji és az új VEGA grafikus processzorok között, már ami az alapvető hardveres felépítést – vagy ha úgy tetszik, a mag-konfigurációt – illeti.
A patch tartalmaz néhány konfigurációs értéket, amelyek meghatározzák a különböző szoftverek számára, hogyan használják ki a rendelkezésre álló GPU erőforrásokat. Az egyik sor, ami a „gfx.config.max_shader_engines = 4” definíciót tartalmazza, arra utal, hogy a VEGA 10 fedélzetén négy Shader Engine lesz, csak úgy, mint az R9 Fury sorozatot erősítő Fiji grafikus processzorokon. Egy másik sor, az „Adev -> gfx.config.max_cu_per_sh = 16” pedig arra mutat rá, hogy egy Shader Engine összesen 16 CU-t tartalmaz. Utóbbiból kiindulva, amennyiben egy CU továbbra is 64 stream egységet tartalmaz, a 16 x 4 CU alapján 4096 stream egység jelenlétére számíthatunk, amiből az következhet, hogy a textúrázók száma 256 lesz.
A fentebb említett teljes konfigurációs lista, ami egyébként innen származik:
•case CHIP_VEGA10:
•adev->gfx.config.max_shader_engines = 4;
•adev->gfx.config.max_tile_pipes = 8; //??
•adev->gfx.config.max_cu_per_sh = 16;
•adev->gfx.config.max_sh_per_se = 1;
•adev->gfx.config.max_backends_per_se = 4;
•adev->gfx.config.max_texture_channel_caches = 16;
•adev->gfx.config.max_gprs = 256;
•adev->gfx.config.max_gs_threads = 32;
•adev->gfx.config.max_hw_contexts = 8;
Összehasonlításul a FIJI adatai:
• case CHIP_FIJI:
• adev->gfx.config.max_shader_engines = 4;
• adev->gfx.config.max_tile_pipes = 16;
• adev->gfx.config.max_cu_per_sh = 16;
• adev->gfx.config.max_sh_per_se = 1;
• adev->gfx.config.max_backends_per_se = 4;
• adev->gfx.config.max_texture_channel_caches = 16;
• adev->gfx.config.max_gprs = 256;
• adev->gfx.config.max_gs_threads = 32;
• adev->gfx.config.max_hw_contexts = 8;
Egy korábbi fotó alapján, amelyen a VEGA 10 GPU látható, a négyzetes formájú grafikus processzor mellett két darab kisebb lapka helyezkedik el. Ezek egy fényes rétegen, egy úgynevezett interposeren találhatóak, ami a GPU memóriavezérlője és a HBM memórialapkák közötti kapcsolatot biztosítja. Ebből kiindulva arra lehet számítani, hogy a Fiji 4096-bites memória-adatsínjéhez képest a VEGA 10 csak 2048-bites memória-adatsínt alkalmaz, ezt viszont ellensúlyozza, hogy HBM helyett HBM2-es memóriachipeket alkalmaz a gyártó, amelyek magasabb órajeleken ketyegnek. A magasabb órajelnek köszönhetően a memória-sávszélesség a felezett adatsín ellenére is ugyanúgy 512 GB/s-os értéket képviselhet, mint a Fiji GPU-k esetében.
A VEGA 10 fedélzetén található 4096 stream egység két generációval újabb architektúrát használhat, mint a Fiji GPU-n helyet foglaló társaik, így nagyobb teljesítményre lehetnek képesek, ehhez pedig hozzájön még az is, hogy az új GPU már 14 nm-es csíkszélességgel készül, ezáltal sokkal magasabb órajeleken működhet. Ezek együttesen, a sok egyéb technológiai újítással karöltve elegendőek lehetnek, hogy az AMD ismét visszatérhessen a felsőkategóriába a videokártya-piacon, ahol az Nvidia egy ideje egyeduralkodóként tengeti napjait.