Shop menü

CSALÓK MIATT NEM LESZ TÖBB FEJLESZTŐI RIMWORLD STEAM-KULCS

Az egész ügy csak újabb példája egy sokkal kiterjedtebb, komoly problémának.
Fellner Hajnalka
Fellner Hajnalka
Csalók miatt nem lesz több fejlesztői RimWorld Steam-kulcs

Mikor múlt héten megjelent a RimWorld című sci-fi kolonizációs szimulátor a Steam Early Accessen, az egyik fejlesztő, Tynan Sylvester tényleg nagyon kedvesen arra kérte a nagyközönséget, hogy közvetlenül a Ludeon Studios oldaláról vegyük meg a játékot, mert így több pénz marad náluk, nem vesztik el a Steam által lenyelt részesedést. Kárpótlásul kapásból adtak egy Steam-kulcsot is, hogy berakhassuk a RimWorldöt a könyvtárunkba.

Sajnos az amúgy igazán jófej kezdeményezést felfüggesztették, a július 17-e előtti vásárlók még kapnak steames kódot is, de ezután már csak a DRM-mentes verzióhoz juthatunk hozzá a Ludeon oldaláról. Új üzenetében Sylvester sajnálattal bár, de beszüntette a kulcsok kiadását, ironikus módon pont olyan csalók miatt, akiktől már a dolog kezdetén óvott mindenkit és figyelmeztetett, hogy bizonyos oldalakon lopott kulcsokat árulnak. Bevallása szerint nem volt felkészülve a trükkjeikre és mivel nála sokkal tapasztaltabbak a témában, nem is képes felvenni velük a harcot, ezért törölte a programot.

Azt nem részletezte, pontosan miként okoztak kárt nekik, de valószínűleg pontosan úgy, ahogy attól ő is óvott mindenkit. Hackerek megszerzik több ezernyi hitelkártya adatait, ezekkel megveszik a játékot a Ludeon oldalán, begyűjtik a kulcsokat, aztán eladják őket féláron. A hitelkártyák tulajdonosai észlelik a vásárlást, letiltják a kártyát és visszafordítják az utalást. A csalók megtartják a féláras kódokból származó bevételt, a fejlesztők elvesztenek egy vásárlásnyi hasznot, plusz a visszatérítés díját, ami darabonként akár 15 dollár is lehet. Ez összesen több százezer dollárnyi kárt okozhat a cégnek.

Bár Sylvester kijelentette, hogy mindent megtesznek majd a csalók visszaszorítása és a lopott kulcsok deaktiválása érdekében, a probléma hamar a fejükre nőtt. Természetesen nem csak őket érinti az ügy, gyakorlatilag bármelyik fejlesztőt vagy kiadót nézzük is, megtaláljuk játékaikat az erre szakosodott szürkezónás oldalakon. Bármennyire tisztességtelen a módszer, főleg a Ludeonhoz hasonló kis cégekkel szemben, ez a csalási forma nem fog egyhamar eltűnni: a G2A-n például 22 dollár a Steamen 30 dolláros RimWorld, és míg a viszonteladók ennyire alámennek a hivatalos áraknak, eléggé szélmalomharcnak tűnik az ellenük való fellépés, hiszen valljuk be, vásárlóként főleg azt nézzük, hol jutunk hozzá az adott termékhez legolcsóbban és az olyan oldalak, mint a fent említett G2A, a kockázatok ellenére is hihetetlenül népszerűek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére