A Futuremark VRMark tesztprogramja egy évvel ezelőtt jelent meg, célja pedig az volt, hogy megmutassa, az adott gamer PC képes-e kiszolgálni a kereskedelmi forgalomban lévő VR Headseteket. Ebben az Orange Room teszt segített, ami a HTC Vive és az Oculus Rift használhatóságáról rántotta le a leplet, de a tesztcsokor egy Blue Room tesztet is tartalmazott, ami a később megjelenő VR címek megnövekedett számítási és grafikai igényeit szimulálta, akár 5K-s felbontással is.
Ezekkel a tesztekkel elsősorban a felső-közép és felsőkategóriás rendszerek teljesítményét lehetett hatékonyan osztályozni, valamint az adott rendszer „időtállóságát” is lehetett vizsgálni.
A VRMark repertoárja néhány nap múlva egy újabb teszttel bővül, ugyanis érkezik a Cyan Room teszt, ami már a közepes teljesítményű rendszereket célozza. A Futuremark DirectX 12-es motorját használó Cyan Room segítségével a fejlesztők azt szeretnék megmutatni, mennyire lenyűgöző látványvilágot biztosíthatnak a fejlesztők a különböző VR címek esetében egy alacsony overhead mellett működő API-t használva, közepes teljesítményű rendszereken.
Ahogy eddig sem kellett, úgy a Cyan Room futtatásához sem szükséges VR headsetet csatlakoztatni az adott PC-hez, a teszt nélküle is lefuthat, ami jó hír, ha éppen VR headset vásárlását fontolgatjuk. A Cyan Room mellé szintén jár az Experience Mode, amelynek keretén belül saját tempónkban járhatjuk be a különleges szobát, a rendereléssel kapcsolatos beállításokat pedig szabadon testreszabhatjuk. VR headset birtokában azt is ellenőrizni lehet, hogyan hatnak a különböző beállítás-módosítások az adott rendszer teljesítményére.
A VRMark Cyan Room tesztje november 22-én válik elérhetővé, az Advanced és a Professional licenccel rendelkező felhasználókhoz pedig ingyenes frissítés formájában érkezik meg.