A tegnapi nap folyamán meglehetősen érdekes hibajelenség ütötte fel a fejét: a felhasználók azt tapasztalhatták – legyen szó Macesek-ről, vagy az iOS alapú mobil eszközök tulajdonosairól – hogy egy-egy alkalmazás a frissítését követően elindulás után egyszerűen összeomlik. A problémát az adott app törlése és újratelepítése sem oldotta meg.
A hibát elsőként Marco Arment, az Instapaper fejlesztője tette szóvá, aki nem csak az Apple illetékesei, hanem a média figyelmét is felhívta a kínos esetre. A fejlesztőhöz rengeteg vásárlói panasz érkezett – ezután figyelt fel a problémára. A kellemetlenség egyébként olyan neves alkalmazásokat is érintett, mint az Angry Birds Space, a Yahoo! Search, a Google Reader és persze az Instapaper-t is. A hibajelenség összesen legalább 115 fejlesztő alkalmazásait érintette.
Az Apple illetékesei pár órányi vizsgálódás után megtalálták a hiba okát: egy szerver, amely DRM kódokat generál, hibásan üzemelt. A problémát azóta már sikerült kijavítani, így az Apple arra kéri a felhasználókat, hogy minden érintett törölje, majd töltse le és telepítse újra azokat az appokat, amelyek indítás után összeomlanak. Ez megoldja a problémát.
A vállalat természetesen már a fejlesztőket is tájékoztatta a hibajelenségről.