Az Apple Inc. be akar törni az internetezésre képes mobiltelefonokon megjelenő hirdetések piacára, amivel párbajra hívja a világháló reklámpiacának koronázatlan királyát, a világ legnépszerűbb keresőjét működtető Google Inc.-t. Steve Jobs, a vállalat vezérigazgatója bemutatta a sajtó képviselőinek az iPhone okos mobiltelefon alapszoftverének (operációs rendszerének) legújabb, 4.0-s változatát, amelynek része egy hirdetéskezelő program. Az iAds névre keresztelt szoftver segítségével az iPhone-hoz - továbbá az iPod Touch zenelejátszóhoz és az iPad táblakomputerhez - programokat (alkalmazásokat) fejlesztő vállalkozások komplex, interaktív reklámokat helyezhetnek el termékeikben.
Az Apple az iAds segítségével feladott hirdetések utáni bevétel 60 százalékát átadja a programok fejlesztőinek, ami lehetővé teheti, hogy olcsóbban, vagy esetleg ingyen adják szoftvereiket a mobilosoknak. Ez megkönnyíti a legkülönfélébb alkalmazások fejlesztését, amelyek bővítik az iPhone, illetve az iPod Touch és az iPad használatának lehetőségét. Így szélesedik az az egyedülálló programkörnyezet, amelyet csak az Apple készülékeinek birtokosai élvezhetnek.
Jobs azzal érvel az iAds mellett, hogy szemben a laptopokkal és a pc-kkel, amelyeket sokszor használnak arra az internetezők, hogy szörfözzenek a világhálón, a mobilkészülékek tulajdonosai inkább az alkalmazásokon belül mozognak. Ez azt jelenti, hogy kevesebbszer találkoznak a keresésekhez rendelt hirdetésekkel - amelyek értékesítésének a Google a bajnoka -, ezért érdemesebb a programokhoz kapcsolni a reklámokat.
Miközben az iAds a hirdetések feladásának technikai feltételét teremti meg, az Apple tett egy lépést a hirdetésszervezés, a reklámügynökségek világa felé is. Felvásárolta a mobilreklámokkal foglalkozó Quattro Wirelesst - sajtóhírek szerint 300 millió dollárért -, ám ezzel egyben némi zavart is keltett az alkalmazások fejlesztői körében. Pillanatnyilag ugyanis nem világos, hogy csak az Apple cégén keresztül érkező hirdetések közül választhatnak-e, ha reklámot akarnak elhelyezni programjaikban, vagy más reklámügynökséggel is együttműködhetnek. Némi eligazítást jelenthet ezen a téren, hogy Jobs szerint az Apple hirdetésszervezői tevékenysége még igencsak gyerekcipőben jár.