Az AMD azt mondta, hogy szeptember 10-én nem fogunk hinni a szemünknek, és ez alapján mindenki arra gondolt, hogy csak úgy röpködnek majd az új kártyák specifikációi és sajtóképei. Sajnos ha erre nem is, azért másra sor került a matricák reformja után. A GPU-k teljesítménye évente a másfél-kétszeresére nő, miközben sok esetben a játékok ezt nem követik le. Mit kezdjünk hát a többlettel? Az AMD szerint az egyik lehetséges út az Eyefinity.
Az alapokat a notebookoknál fektették le. A gyártók azt szerették volna, ha a diszkrét VGA képes lenne összesen hat kimenetet nyújtani. Két belsőt, biztos ami biztos, két külsőt a notebook oldalán, és kettőt a dokkoló állomásokon. Bár ennyire szélsőséges megoldások nem születtek, a lehetőség adott volt. Napjainkban általában egyszerre csak két kimenet egyidejű használatára van lehetőség, de ez nem azt jelenti, hogy csak ennyit rakhatnak a videókártyákra, notebookokra, stb. Innentől könnyű belátni, hogy már nem sok többlet befektetést jelent az, hogy kihasználjuk egyszerre mind a hat lehetséges kimenetet. Az eredmény a következő:
Igen, az ott fent hat darab 30 colos Dell monitor, egyenként 2560*1600-as felbontással (tehát összesen 7680*3200), World of Warcraftot futtatva, maximumra húzva 80 fps környékén. A bemutatón a külföldi sajtó képviselői láthattak még Left 4 Dead-et, Dead Space-t és Dirt 2-t is egyszerre hat monitoron, utóbbi még éppen megfelelő sebességet produkálva, de mindezt egyetlen, egy GPU-s kártyával. Nem nehéz kitalálni, hogy a leendő HD5870-es hajtotta a monitorokat, melyről csak két adatot volt hajlandó elárulni az AMD: 2.16 milliárd tranzisztor (viszonyítási alapként a GT200-ban 1.4 milliárd van, az RV770-ben pedig 956 millió) és 2.5 TFLOPS számítási teljesítmény (a HD4870-é 1.2 TFLOPS). Impresszív és alátámasztja az 1600 shaderes pletykákat. Ebből kiindulva a mag órajele 780MHz lehet.
Ahogy a kémfotókon is látszott, hat kimenete még egy HD5870-esnek sincs, így a plusz Displayport kimeneteket egy kiegészítő kártya biztosította. Ez elérhető lesz az összes felsőkategóriás Radeonhoz, míg a kisebbek be kell érjék maximum három kijelző használatával. A szoftveres gondok elkerülése végett az operációs rendszer (ami lehet Vista, Win7 vagy Linux) egyetlen monitornak látja a teljes felhozatalt, így eltűnnek a megszokott multimonitoros problémák, mindent a driver csinál, és könnyen skálázható. Minimum kettő, maximum hat kijelző amit használhatunk, de nem csak a fent látott módon, akár egymás mellé is pakolhatjuk őket, ha csak széles látószöget szeretnénk (bár egy négy vagy hat monitoros konfiguráció sehogy se jó, a kép közepén mindenképpen az egyik monitor káváját fogjuk nézni). Annak ellenére, hogy a sajtótájékoztatón Dell monitorokat használtak, az AMD már együttműködik a Samsunggal, hogy a közeljövőben nagyon vékony kávás monitorokat dobjanak piacra, még jobbá téve ezzel a játékélményt.