Shop menü

APRÓK NAGYBAN - 2013.08.29.

Licencelési problémák a PES 2014-ben, megjött a beígért Grand Theft Auto 5 előzetes, tetszik a DICE-nak a Titanfall felhős A.I-ja, és mozog az ArmA 3...
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Aprók nagyban - 2013.08.29.

ArmA 3 - vadásszunk emberre, tankra, repülőre

Folytatódik az ArmA 3 "community guide" sorozata, mely a játék különböző aspektusait mutatja be. Most éppen a lesipuskásokról, a tankelhárítókról és a repülőgép-elhárítókról lesz szó.

Újra licencelési problémákkal küzd a PES 2014

Kezdjük viszont egy nem licencelési problémával: a Pro Evolution Soccer 2014-ben nem lesz eső. Ez Adam Bhatti, a játék közösségi menedzsere szerint egyszerűen azért történt így, mert a 2014-es részt az alapoktól építették újra egy teljesen új motorra, így néhány dologra már nem maradt idejük. Az esős időjárás látvány szempontjából még kivitelezhető lett volna, azonban az egésznek van egy fizikai része is: a pálya vizessé válik, a játékosok máshogy mozognak rajta, a labda máshogy viselkedik, és így tovább. Szóval majd jövőre.

Ennél nagyobb probléma, hogy egyetlen spanyol csapat, sem pedig spanyol stadion nem lesz elérhető a játékban. Bhatti elmondta, az Electronic Arts idén nagyon agresszívan tárgyalt a licencelésről, aminek az lett az eredménye, hogy számos dolgot teljesen elvittek. Mivel arról viszonylag későn értesült a Konami, hogy a stadionokat sem tehetik be, már nem maradt idejük ezek helyett újakat készíteni, ami azt jelenti, hogy a PES 2014 körülbelül 20 stadionnal fog megjelenni - ami még mindig nem tűnik kevésnek.

Szintén licencelési problémák miatt kellett kivenniük a stadionszerkesztőt is, ami pedig jellemzően fontos része a játéknak. "Ha licencelési problémák miatt minden egyes évben ki kell vennünk valamit a játékból, az széttépi a PES lelkét, és ezt nem hagyhatjuk." - mondta Batti, aki szerint jövőre kettős erőbedobással küzdenek majd a licencekért.

3 havonta várhatók nagy frissítések a Final Fantasy 14: A Realm Rebornhoz

A Square Enix már tudja, ha a hardcore játékosok nekiállnak, akkor nekik folyamatosan tartalom kell. Naoki Yoshida, a Final Fantasy 14: A Realm Reborn rendezője elmondta, készülnek is erre, és három havonta terveznek nagyobb szabású tartalmi csomagokat kiadni. Az elsőn már el is kezdtek dolgozni: ez a 2.1-es verziószámot viseli majd, és egy nagyon kidolgozott housing rendszer lesz benne, továbbá a sorozat első PvP tartalma, a The Wolves Den. Ezek mellett már csak "apróságnak" tűnnek az új dungeonök, az új daily quest rendszer, és a fő történeti szál kiterjesztése.

A játék (újra)indulása mindenesetre nem megy zökkenőmentesen: akkora az érdeklődés, hogy a Square Enix folyamatosan szerverproblémákkal küzd, amikért már elnézést is kért.

Ilyen az Xbox One virtuális billentyűzete

A konzolgyártók egyelőre nem mutatták meg részletesen az új masinákhoz tartozó felhasználói felületek minden részét, így igyekszünk lecsapni az apróságokra. Az alábbi képen az Xbox One virtuális billentyűzete látható, ami már rögtön jelentős javulást mutat az Xbox 360-ashoz képest. Míg utóbbin ABC-sorrendben helyezkedtek el a betűk, addig ezen az alap PC-s billentyűzetekhez, okostelefonokhoz hasonló kiosztást láthatunk. A cuccot egyébként egy Project Spark bemutató közben kapták le.

Tetszik a DICE-nak a Titanfall felhős A.I-ja

Ahogy arról már sokszor írtunk, a Respawn Entertainment számos dologra használja majd fel az Xbox One felhős számítási kapacitását, melyek közül egyik a mesterséges intelligencia lesz. A DICE kreatív igazgatója, Lars Gustavsson elmondta, tetszik nekik az ötlet, és a jövőben akár a Battlefieldben is használhatnak majd hasonlót, de egyelőre még nem gondolkodnak rajta. Gustavsson szerint a Battlefieldnek korábban a 2142-es részében kísérleteztek mesterséges intelligencia által irányított társsal, ami nem is igazi társ volt, hanem a fejlesztésként megvehető robot drón. Ez aztán röpködött a játékos körül, és lelőtte az ellenségeket, de ugyanekkor kezdett el a fejlesztőcsapat arról is beszélni, hogy A.I. által irányított katonákat is helyezzenek el a csatatereken.

Felmerült, hogy a mesterséges intelligencia által irányított katonákkal még tovább lehetne turbózni a pályán található katonák számát, akik vagy segítenék, vagy valamilyen módon akadályoznák a játékosokat. Gustavsson szerint azonban ilyet nem terveztek a Battlefield 4-be, és úgy érzi, a 64 játékos már így is bőven elég ahhoz, hogy élő legyen az egész pálya. Ráadásul olyan visszajelzéseket kaptak, hogy a játékosok jobban szeretik, ha egy másik játékos lövi le őket, és nem egy A.I.

Grand Theft Auto 5 - menetrendszerűen az előzetes

Ahogy az lenni szokott, a Rockstar ígéretének megfelelően megjött a mára tervezett Grand Theft Auto 5 előzetes. A szokásos minőség nyűgöz le minket addig is, míg végre szeptember 17-én PS3-on és Xbox 360-on landol a végleges anyag.

Agresszív az Electronic Arts-szal a Microsoft és a Sony is

Egyelőre úgy tűnhet, mintha az Electronic Arts a Microsoftot favorizálná. A Titanfall konzol exkluzív lesz Xbox One-on a next gen gépek körében, először erre a gépre jön a Plants vs. Zombies: Garden Warfare is, ráadásul nem szabad elfelejteni, hogy az európai előrendelők FIFA 14-et kapnak ajándékba az Xbox One mellé. Peter Moore azonban elmondta, szó sincs arról, hogy az egyik konzolgyártót előtérbe helyeznék a másikkal szemben. Szerinte mindkettővel nagyon régi és nagyon jó kapcsolatot ápolnak, és azt is belátja, hogy bár a Gamescom után úgy tűnhetett, most az EA valamiért a Microsofttal paktált le, valójában nagyon sok különböző megállapodásuk készül a PlayStation 4-re is.

"A kiadók számára nagyon fontos, hogy mindkét cég és mindkét konzol sikeres legyen, és úgy gondolom, sikeresek is lesznek. Tudom, hogy a játékosok között sok a rajongó, aki vagy Xbox One-t, vagy PlayStation 4-et vesz, de azt is tudom, hogy sokan meg fogják venni mind a kettőt." - mondta Moore, aki szerint mindkét konzolgyártó erősen nyomul. "A Microsoft elég agresszív volt velünk, ahogy a Sony is. Egy erős kiadó vagyunk persze, úgyhogy érthető, hiszen nagyszerű tartalmakat tudunk leszállítani ezekre a gépekre, melyek különbséget tehetnek köztük, így igyekeznek megszerezni ezeket."

Moore beszélt az európai Xbox One-előrendelőknek járó FIFA 14-ről is. Elmondása szerint az Electronic Arts minden lehetőséget megragad, hogy minél több emberhez eljuttassa a FIFA 14-et, ami most már nem egyszerűen egy szimpla játék, hanem egy teljes digitális szolgáltatás. "A Microsoft, főleg Európában, úgy érzi, hogy némileg fel kell zárkóznia a PlayStation-márkához. Így vették a focit, és vették Európát, ha a kettőt összeadjuk, jó eredmények jöhetnek ki. Úgy sejtem, hogy a Microsoft mindent megtesz azért, hogy extra értéket adjon a csomagjához, szemben a Sonyval, aki az alap árat úgy állapította meg, hogy az gyakorlatilag alkalmi vétel."

Sega Reborn - mi lett volna ebből?

Egyelőre mindez még csak pletyka szinten létezik, de állítólag a Sega Studios Australia azt akarta elérni a kiadó vezetőségénél, hogy Sega Reborn néven készíthessen egy, a stúdió néhány régebbi nagyobb címét összefogó játékot. A hírek szerint a kiadó végül nem engedélyezte a projektet, mely olyan játékokat hozott volna össze egy nagy univerzumba és történetbe, mint a Golden Axe, az Altered beats, a Streets of Rage és a Shinobi. Az alsó videóban egy Unityben összedobott bemutató anyag látható, kizárólag a Golden Axe feltámasztására irányuló kísérletből.

Megjelent Mac-re a SimCity

Mától az Originen keresztül elérhető OS X-re is a SimCity, felhőben tárolt mentési lehetőséggel, és keresztplatformos játékkal. Akinek már megvan a játék PC-n, ingyenesen megkapja a maces verziót is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére