Shop menü

APRÓK NAGYBAN - 09.11.

Virtuális valósággal készül a Sony és a Microsoft, fájdalomtűrőbbek leszünk az erőszakos játékoktól, és ez még csak a mai aprók negyede...
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Aprók nagyban - 09.11.

Final Fantasy VII a LittleBigPlanet 2-ben

Jamie Colliver láthatóan nagyon ráér, életének utóbbi 6 hónapját ugyanis azzal töltötte, hogy a Final Fantasy VII történetét megalkotta a LittleBigPlanet 2-ben. A végeredmény egészen döbbenetes, és 20 darab pályán nyúlik végig. Alant látható egy kis ízelítő, a többi pedig megtalálható Colliver YouTube-csatornáján.

 

Növelik a fájdalomküszöböt az erőszakos játékok

Brit tudósok érdekes kutatást végeztek a Keele University-n. Arra kértek negyven jelentkezőt, hogy játszanak 10 percig egy erőszakos játékkal (nem tudni, melyikkel), majd 10 percig egy nem erőszakos játékkal. Mindkét menet után hideg vízbe kellett tenniük a kezüket, és kiderült, hogy az erőszakos játék után 65%-kal tovább bírták ezt a műveletet, mint a nem erőszakos anyag után. Az egyetem egyébként nagyon benne van az ilyen jellegű kutatásokban: korábban azt bizonyították be, hogy a káromkodás is hasonló módon növeli a fájdalomküszöböt. Dr. Richard Stephens szerint mind az erőszakos játék, mind pedig a káromkodás agressziót, és emelkedett fájdalomtűrést vált ki azáltal, hogy beindítja a szervezet "harci" reakcióit. 

PS3-as AR-szemüveget mutat be a Sony

Szinte a semmiből került elő a hatalmas hír, mely szerint a Sony a TGS 2012-n már bemutatja, és hamarosan piacra is dobja a PlayStation 3-hoz készült AR-szemüvegét. Először egy, vélhetően a TGS-re szánt előzetes került fel a netre, nyilvánvalóan túl korán, majd kikerültek részletek a hivatalos bejelentésből is, melyek a Google fordító segítségével gyorsan utat találtak az angol nyelvű híroldalakra. Ezek szerint a fejre csatolható szemüveg tényleg a TGS-en fog bemutatkozni, és új, kifejezetten erre fejlesztett játékok érkeznek majd hozzá PS3-ra. Ráadásul, ha hinni lehet a fordításnak, október 13-án már piacra is dobják a kütyüt. Az előzetes lentebb látható, nagyfelbontású képek pedig erre.

 

Virtuális valósággal készül a Microsoft is

Nem csak a Sony jár azonban új utakon, hanem a Microsoft is. Legalábbis elvileg, egyelőre ugyanis csak arról van szó, hogy levédették a technikát, mely az Xbox 720-hoz készülhet. Egyelőre túl sok információt nem tudni róla, de lényegében arról van szó, hogy - valószínűleg a korábban már pletykált Kinect 3D-s szemüveggel használva - a játék a szobánk, vagy nappalink különböző részeire "vetíthetné" a játék bizonyos területeit,  ezzel kiegészítve a fő képernyőn (a tévén) látható játékmenetet. A szabadalom szerint az Xbox 720-at ráköthetjük majd egy újfajta kamerás rendszerre (vélhetően a Kinect új verziójára), mely teljesen pontosan érzékeli majd a mélységet és a különböző mozgásokat, így a játékok teljesen irányíthatóvá válnak klasszikus kontroller nélkül. Van egy képünk is a műveletről, melyen éppen egy FPS látható:

Galéria megnyitása

Dishonored - itt a második fejlesztői napló

Az Arkane Studios ezúttal azt mutatja meg nekünk, hogyan fog berántani minket a Dishonored világa, valamint betekintést nyerhetünk az ehhez szükséges kreatív folyamatokba és munkába. 

 

Teljesen szabad a BioWare

Legalábbis ezt állítja Frank Gibeau, a mostanában feltűnően sokat beszélő EA Labels vezető. Elmondása szerint az Electronic Arts nagyon megbízik a Mass Effect 3 vezető fejlesztőjében, Casey Hudsonban, így ha egy nap odaállna a kiadó elé, és azt mondaná, hogy új Mass Effectet szeretne csinálni, akkor ők minden létező anyagi támogatást megadnának ehhez. Sőt, akkor is, ha valami egészen más játékot szeretne alkotni: "Ő egy hihetetlenül tehetséges srác, és teljesen élvezi a támogatásunkat. A közönség pedig szereti őt. Szóval, így működik a dolog." - mondta Gibeau, majd hozzátette, nem szóltak bele a Mass Effect 3 sok vizet felkavart befejezésébe sem. Úgy vélik, Hudson egy művész, a csapata pedig ezt a befejezést szerette volna megvalósítani.

Gibeau elmondta, a BioWare-nek saját kreatív kultúrája van, melybe nem avatkoznak bele. Azonban nem csak ez a stúdió ilyen szerencsés: ehhez hasonló módon működik a DICE, a PopCap és az átszervezett Maxis is, akik ugyan jelentenek az EA Labelsnek, és Gibeau is ad visszajelzéseket, alapvetően azonban azt csinálnak, amit akarnak.

Növekedik a PS Plus-tagok felhős tárhelye

A holnapi 4.25-ös PlayStation firmware frissítéssel a PlayStation Plus-előfizetők felhős tárhelye 150MB-ról 1GB-ra növekszik, jelentette be a Sony. Ezen kívül a tagok egy héttel hamarabb hozzáférhetnek a Jet Set Radio-hoz, és spórolhatnak 10%-ot a 7,99 eurós árból.

Akcióban az Akaniero: Demon Hunter

A Spicy Horse mindig is különösen értelmezte a meséket, s nincs ez másképp a Piroska és a farkas esetében sem, melynek alapján egy ingyenesen játszható akció-RPG-t alkottak. Az anyag PC-re, tabletekre és webre jelenik meg, és a klasszikus mesét itatja át némi japán folklórral.

 

A második rész nélkül jön a Dragon Ball Z Buduokai Collection

Kissé meglepődtünk a híren, miszerint a Namco Bandai ugyan elkészíti PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra a PS2 népszerű Dragon Ball Z-játékainak HD-ra felhúzott változatát, a kollekcióból azonban kimarad a Budokai második része. A kiadó brand managere szerint jó okuk volt erre, konkrétan az, hogy míg a Budokai első és harmadik része egy szimpla verekedős játék, addig a másodikban olyan extra elemek tűntek fel, melyek kicsit átalakították a játékmenetet. Jason Enos elmondta, habár a rajongók szeretik a változatosságot, inkább azt tartották szem előtt, hogy a Budokai szépen elindította a sorozatot, a Budokai 3 pedig lezárta azt, és így egy teljes, kerek csomagot adhatnak ki.

Xbox 360-ra is szeretnének DayZ-t

A Bohemia Interactive-tól Jan Kunt elmondta, nagyon is érdeklődnek aziránt, hogy készíthessenek Xbox 360-as portot a PC-n népszerű DayZ-ből. Erre pedig főként a Minecraft sikere ösztönzi őket, hiszen alapvetően az is PC-s játék volt, mégis több, mint 4 millióan vásárolták meg XBLA-n. Kunt úgy véli, "hülyék lennének" (sic) nem megpróbálni valami ilyesmit, még annak ellenére is, hogy ők alapvetően PC-s fejlesztők. A konzolokban mindentől függetlenül nagy lehetőséget látnak, hiszen kevésbé kell aggódni a kalózkodás miatt, és sokkal nagyobb a közönség is - Kunt szerint aki soha nem játszik PC-n, egyszerűen vesz egy konzolt, míg a PC-s játékosok viszont igazából örökre PC-s játékosok maradnak.

 

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére