Shop menü

APRÓK NAGYBAN - 09.10.

Ezekkel a címekkel nyitjuk a hetet: Shootmania, Dishonored, Borderlands 2, de az is kiderül, milyen hardveren dolgozik a Valve...
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Aprók nagyban - 09.10.

DICE: sokszor megkapjuk, hogy nem újítunk eleget

A DICE ügyvezető igazgatója, Karl Magnus fakadt ki egy kicsit azon, hogy szerinte az Electronic Arts és a DICE is túl sokszor kapja meg a játékosoktól, hogy nem elég innovatívak. Szerinte ez nem így van: az EA rendszeresen ad ki új címeket, és odafigyel azokra, melyek már a piacon vannak. Azt ugyan ő is elismeri, hogy talán nem minden új dolog sül el sikeresen, amit a piacra dobnak, és hogy az innováció eleve furcsán hangzik egy olyan stúdiótól, ami 10 éve csak Battlefield-anyagokon dolgozik. Ettől függetlenül úgy véli, az innováció azt jelenti, hogy valamit annak érdekében újítunk meg, hogy az jobb legyen, ezt pedig ők is rendszeresen csinálják a sorozaton belül - hol kisebb, hol nagyobb újításokkal.

ShootMania: Storm - előzetesen a pályaszerkesztő

A ShootMania egyik legfontosabb eleme lesz a pályaszerkesztő, hiszen a TrackMania-hoz hasonlóan a játékosok által készített tartalom lesz a középpontban. Ha valaha is szeretted volna megtervezni álmaid FPS-pályáját, most itt van rá a lehetőség:

 

Chris Roberts visszatér a játékfejlesztéshez

Azt hiszem bátran mondhatjuk, hogy Chris Roberts igazi legenda; elvégre ő hozta létre a Wing Commander-sorozatot, a Privateert és a Freelancert is, majd gyakorlatilag eltűnt a játékiparból. Most azonban, 10 évvel később vissza szeretne térni, és egy hosszabb visszaszámlálás után elindult a kedvcsináló oldala is - a jelszó 42. Ezen egyelőre nem sokat látni, pusztán egy levelet tőle, azonban, ha minden jól megy, akkor október 10-én leleplezi új játékát. 

Dishonored - válasz az EA üzenetére

Mi is írtunk róla múlt héten, hogy az EA Labels-nagyfőnök Frank Gibeau úgy véli, a konzolgeneráció ezen, kései korszakában már nem előnyös új címeket bemutatni, inkább a régieket kell tovább fejleszteni. Megkérdezték a Dishonored executive producerét, Julien Robyt, hogy mi erről a véleménye. Természetesen nem értett egyet, és szerinte a siker egyszerűen attól függ, hogy a játéknak tényleg jónak kell lennie, jó kritikákat kell kapnia, és megfelelő marketinget kell alá tenni. Roby úgy véli, a Dishonored nem is jöhetne jobbkor, hiszen pont a Gibeau-féle hozzáállás miatt a játékosok már egy ideje csak a "folytatások folytatásának a folytatásával játszanak".

Borderlands 2 - élőszereplős reklám

Lassan már minden nagyobb játéknak lesz élőszereplős reklámfilmje, így a Borderlands 2 sem lehet kivétel. Robbanások és fegyverek szerencsére kiemelkedő mennyiségben vannak jelen benne.

 

VR-szemüveggel készül a Valve

Úgy tűnik, kiderült, milyen hardveren dolgozik a Valve. Nos, nem máson, mint egy VR-szemüvegen, melyet egy szerencsés újságíró, Stuart Isett már ki is próbálhatott. Élménybeszámolójában eléggé alapvető dolgokat ír, melyeket el is várunk egy virtuális valóságot imitáló kütyütől: bármerre fordult a világban, új élmények várták, hol zombik, hol más pokoli dolgok kíséretében. Szerinte ez hatalmas új lehetőségeket nyit majd meg a játékiparban, nem csak azért, mert így jobban beleélhetjük magunkat egy világba, hanem azért, mert később akár már a valódi világ is keveredhet majd a játék világával. A hardverért felelős legenda, Michael Abrash elmondta, a VR-korszak nincs már messze: körülbelül 3-5 éven belül ténylegesen megérkezik.

Napszakváltozás a Metal Gear Solid: Ground Zeroesban

Maga Hideo Kojima erősítette meg, hogy az új Metal Gear Solidban váltakoznak majd a napszakok, és ez komoly hatással lesz a játékmenetre. Példának ugyan csak azt hozta fel, hogy az őrségek másképp járőröznek majd, de ezen túl is változik a játék világa, ez pedig jót fog tenni az újrajátszhatóságnak. Ezen feltűnt az első hivatalos screenshot adag, mely fellelhető erre.

Gabe Newell sosem adná el a Valve-t

A Valve nagyfőnöke egy interjúban beszélt arról, mennyire fontos számára, és az egész cég számára a függetlenség. Newell szerint a Valve előbb oszlana fel, mintsem, hogy eladják magukat egy nagyobb vállalatnak, aki aztán 2-3 év múlva, mikor lejár a munkaszerződésük, szépen kifizeti, majd elküldi őket. Mindez annak fényében érdekes, hogy a New York Times beszámolója szerint az Electronic Arts hosszú ideig próbálta felvásárolni a Valve-t, állítólag 1 milliárd dollárért. Michael Pachter, a Wedbrush piaci elemzője szerint azonban Newell cége ennél többet ér: mivel a Valve nincs jelen a tőzsdén, így a pénzügyi eredményei sem publikusak, ennek ellenére körülbelül 2,5 milliárd dollárra lőtte be a vállalat értékét.

Newell ezek mellett továbbra is határozott véleménnyel van a Windows 8-ról: megérti, hogy a Microsofton nagy a nyomás, és azt is, hogy lemaradásban vannak, de az Apple mintájára pénzt lehúzni az App Store-os felépítésből szerinte csak gyorsítja majd a redmondi cég lejtmenetét, nem pedig erősíti annak pozícióját.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére