Shop menü

APRÓK NAGYBAN - 01.14.

Aliens: Colonial Marines gépigény, next-gen konzolos pletykaözön, különleges kiadású Dead Space 3, és Gabe Newell megmondás is jutott a havas hétfőre...
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
Aprók nagyban - 01.14.

Ilyen gép kell az Aliens: Colonial Marineshoz

A Gearbox hivatalosan is felfedte, milyen vason futkorászik majd el az új Aliens FPS. Általánosságban megjegyezhető, hogy semmi extravagáns nem szükségeltetik majd a megfelelő grafika eléréséhez.

Minimum:

OS: Windows XP SP3

Processzor: 2 GHz Intel Dual Core

RAM: 2GB RAM (XP), 2GB RAM (Vista)

HDD: 20GB szabad hely

Optikai meghajtó: DVD

Hangkártya: DirectX 9.0c kompatibilis

Videokártya: NVIDIA GeForce 8500/ATI Radeon HD 2600 (256 minimum VRAM)

Ajánlott:

OS: Windows XP SP3/Vista/Windows 7

Processzor: 2.3 GHz Intel Quad Core

RAM: 2GB RAM. HD

HDD: 20GB szabad hely

Optikai meghajtó: DVD

Hangkártya: DirectX 9.0c kompatibilis

Videokártya: NVIDIA GeForce GTX560/ATI Radeon HD 5850 (512 minimum VRAM)

Előzetesen az NHL 13

A csapatok és a játékosok végül megegyeztek a fizetésről, és az NHL úgy döntött, hogy kicsit megkarcsúsítva ugyan, de elindítja az új évadot. Ennek megfelelően persze érkezik az Electronic Arts aktuális játéka is, melyet most mozgás közben is megtekinthetünk:

Next-gen pletykaözön

Colin Sebastian, a Baird piaci elemzője részt vett néhány privát megbeszélésen a CES alkalmával, ahol úgy néz ki, hogy mind a Microsoft, mind a Sony beszélt kicsit a következő generációs konzoljairól. Baird szerint mindkettőt az idei E3 előtti saját rendezvényen jelentik be, maga az E3 pedig 2000 óta a legfontosabb kiállítás lesz. Az elemző elmondta, mindkét konzolt elérhető high-end PC-s alkatrészekből rakják össze, vegyes fizikai és digitális terjesztési modellt alkalmaznak, fejlesztik a hangvezérlést és a mozgásérzékelést, de ami a legfontosabb, csökkentik a bekerülési árat.

A Baird Equity elemzőcsoport szerint mind a két konzol valahol a 400 dolláros ár környékén fog kezdeni, ami főleg a PlayStation-rajongóknak lehet jó hír, hiszen az előző generáció elég borsos áron indított. A cég úgy értesült, az Xbox esetében az Intel szállítja majd a processzorokat, aminek több pozitív hatása is lesz azzal szemben, mintha ismét az IBM készítene egy testreszabott CPU-t: a fejlesztőknek kevesebb idő lesz kitanulni az új rendszert, illetve könnyebb lesz az integráció a Windows 8-cal és a mobilos Windows-eszközökkel. Ezen kívül pedig ez megkönnyíti majd a multimédiás szolgáltatások és a flexibilis üzleti modellek alkalmazását is, valamint tágabb teret hagy az indie fejlesztőknek.

Mindkét elemző úgy gondolja, hogy a PlayStation 4 előbb fog rajtolni, a Sony ugyanis ezúttal nem akar lemaradni. A tippek októberre szólnak, amit novemberben követ majd az új Xbox, azonban Colin Sebastian úgy értesült, a Sony komoly gondokba ütközött a gyártás során, ami keresztül húzhatja a terveket. Az mindenesetre egyértelműnek tűnik az elemző számára, hogy a következő generációban a Nintendo már csak a játékosok egy kis szeletét tudja majd magáénak, és nagyon bele kell erősítenie a first party címekbe úgy, hogy közben megtartja a third partyk támogatását is.

Call of Duty-t fejleszthetett volna a Gearbox

Randy Pitchford elmondta, korábban szóba került, hogy a Gearbox esetleg készítene egy-egy epizódot a Call of Dutyból, végül azonban nem éltek ezzel a lehetőséggel. A stúdió vezetője kifejtette, számára két esetben lett volna értelme elvállalni egy ilyen projektet: az egyik, ha ha olyan játékot készíthetnek, amilyen nem létezhetne a Gearbox nélkül, a másik pedig, hogy már egy létező franchise-ban kellene új életet lehelniük, vagy friss szemszögből megközelíteniük azt. Ha viszont a Call of Dutyról van szó, akkor olyan játékot kell adni a közönségnek, amit már megszoktak és elvárnak, ami viszont nem lett volna nagy kihívás a Gearbox csapatának, és nem is nagyon motiválta volna őket a dolog. Pitchford ugyanakkor megjegyzi, hogy ez nem magas lóról beszélés: egyszerűen nem nekik való egy ilyen fejlesztés.

Dead Sapce 3 Dev-Team Edition - különleges különkiadás

Pusztán 5000 darabot készítenek a Dead Space 3 legritkább kiadásából, mely a Dev-Team Edition névre hallgat, és 160 dollár környékén fogják vesztegetni, amit majd háromszoros áron láthatunk viszont másnap az Ebay-en. Tartalmaz egy bádogdobozkát, egy 8"-as Black Marker szobrot, alumínium datapadot, egy vizesüveget a játék med packjéből, hat üdvözlőkártyát, egy 96 oldalar mini művészeti könyvet, két DLC-t, posztereket meg még egy-két dolgot, amit elvileg az alant látható képen, vagy előzetesen láthatunk:

Galéria megnyitása

Newell szerint nem működnek már sokáig a régi üzleti modellek

A The Nerdist podcastban Gabe Newell kifejtette, úgy érzi, a játékok üzleti modelljében nem csak a terjesztés fog megváltozni rohamosan, hanem a fejlesztés is. Minden a közösség irányába tolódik el, és szerinte már csak azt kell kitalálni, hogyan vezetheti a közösség egy-egy projekt finanszírozását - tehát még egy lépéssel a Kickstarer utánra gondol tulajdonképpen. "Minél előbb kezdik el a rajongók finanszírozni a projektet, annál jobb lesz a végeredmény." - nyilatkozta. Végeredményben Newell szerint szórakoztatóbbak lesznek így a játékok, a készítők jobb anyagokat adhatnak ki a kezeik közül, és csökkenni fog a terjesztésre és markingre szánt hatalmas pénzmennyiség, ami mindenképpen pozitív dolog. A Valve fejese úgy érzi viszont, hogy a nagyobb vállalatoknak nem fog menni az átállás, ugyanis mindez túl gyorsan történik meg, így a mamutcégek nem tudnak eléggé hamar és megfelelően reagálni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére