Nemrégiben nagy port kavart fel az Nvidia azon lépése, amely szerint a Radeon videokártyával felszerelt rendszereknél letiltásra kerül a PhysX támogatás, így nem valósítható meg a sokak számára vonzónak minősülő megoldás: Radeon videokártyát grafikára, Nvidia videokártyát pedig fizikai számításokra használni.
Az AMD egy rövid nyilatkozat keretein belül reagált az Nvidia nem éppen barátságos üzleti gyakorlatára, ami egyrészről érthető is egyébként, mert a cég így kívánja védeni piaci részesedését az AMD-vel szemben, ám ez a megoldás könnyen fordítva sülhet el. Az AMD szerint a PhysX technológia hamarosan a feledés homályába merülhet, ahogy növekszik majd az OpenCL és a DirectCompute programnyelvek népszerűsége.
A gyártó állítása szerint a fizika jó dolog, de a technológiának minden játékos számára elérhetőnek kell lennie. Amennyiben az majd mindenkinek elérhető lesz, a fejlesztők sem úgy gondolnak majd a dologra, mint egy lehetséges extra opcióra, amit bele lehet tenni a játékokba, ehhez pedig szabványok kialakítására van szükség, amelyek egységesen elérhetővé teszik a technológiát mindenki számára. Már számos kezdeményezés van ez ügyben - ezek  egy része nyílt forráskódú megoldáson alapul - amelyek kitűnő GPU alapú fizika számítást biztosítanak akár a DirectCompute, akár az OpenCL használatával. Az egységes szabvány elterjedésével minden gyártóhoz fűződő megoldás - mint amilyen az Nvidia saját PhysX technológiája - feleslegessé válik.
Az AMD illetékese, Mr. Robison még azt is hozzá tette, hogy az Nvidia meglátása szerint pont az ellenkezőjét csinálja annak, mint amit kommunikál. Ők azt mondják, hogy a játékosok érdekeit nézik, ám az olyan döntések, amelyek az elmúlt időben születtek, pont az ellenkezőjéről adnak tanúbizonyságot.