A svéd MionixLabs szokatlan termékhez, egy szenzorokkal felszerelt gamer egérhez próbálja összekalapozni a gyártás beindításához szükséges összeget a Kickstarteren. A NAOS QG egy jobbkezesek számára készített számítógépes egér, amely átlagos, de elegáns formavilággal rendelkezik, fedélzetén azonban meglehetősen rendhagyó kiegészítők kaptak helyet, amelyek egy okosóra esetében sokkal inkább lehetnek szokványosak, mint egy ízig-vérig játékosoknak szánt rágcsálónál.
A tervezők pulzusmérővel és a bőr elektromos vezetőképességét mérő szenzorral látták el a NAOS QG-t, a szenzorok adatait pedig egy elemző szoftver segítségével lehet kiértékelni, így egy-egy kiélezett csata végén a játékosok összehasonlíthatják, kit mennyire pörgetett fel a meccs. A kiválasztott szenzor-adatok akár játék közben is megjelenhetnek a kijelzőn, sőt, a szoftver arra is lehetőséget ad, hogy a legizgalmasabb pillanatokról a kiértékelés alkalmával egy-egy képernyőfotót is megtekintsen a játékos. Extraként csapatjáték alkalmával akár a csapattagok stressz-adatai is ellenőrizhetőek, így a csapatkapitányok optimálisabb döntéseket hozhatnak, ami akár egy meccset is eldönthet.
Az új egér legfontosabb tulajdonságait, illetve a szenzorokban rejlő lehetőségeket az alábbi videó mutatja be.
A NAOS QG pulzusmérője és GSR egysége (Galvanic Skin Response Sensor) a ház hátulján kapott helyet – az érzékelők jelenlétét az ergonomikus kialakítás miatt játék közben szinte észre sem lehet venni. Persze a tervezők leszögezik, a kickstarteres projekt bemutatójában szereplő termék a későbbiekben az optimalizációk hatására még változhat, így a szenzorok elhelyezkedését is módosíthatják, ha szükséges.
A pulzust egy 515 nm-es PWM vezérelt InGaN LED-ből és egy nagyérzékenységű fényérzékelőből álló rendszer méri, amely fejlett zajcsökkentő algoritmusokkal karöltve a véráramlás változásaiból határozza meg az aktuális pulzus értékét. A bőr vezetőképességét – amely alapján meghatározható az izgalom és a stressz mértéke – fejlett áramkör vizsgálja, amelyhez szoftveres algoritmusok is társulnak az eredmények még pontosabb kiértékelésének érdekében. Maga a gamer egér vezetékes kivitelben, minőségi optikai szenzorral érkezik – természetesen kellően igényes felépítéssel. A termék LED-es világítást is kap, amelynek színe igazodik a játékos pulzusához.
Az új egér nyílt API-kat használ, így a fejlesztők igény esetén felhasználhatják a szenzorok adatait a játékmenet színesítésére, illetve az adott alkalmazás funkcionalitásának kibővítésére. Egy-egy csata alkalmával például, amikor a GSR szenzor izzadtságot jelez, a játékban szereplő karakter is elkezdhetne izzadni, sőt, akár azt is lehetne vizsgálni, mennyire pörgette fel az akció az adott játékost – ha túl alacsony a pulzusa, egy-két extra "meglepetéssel" könnyedén ki lehetne zökkenteni a nyugalomból vagy éppen az unalomból.
A lehetőségek tárháza meglehetősen nagy, csak kellő kreativitásra van szükség – no meg arra, hogy a fejlesztők is lássanak fantáziát az új gamer egérben.
A kickstarteres projekt nemrégiben indult: még 39 nap van hátra a lezárásig, de már most megvan több, mint 10 000 dollár a 100 000 dolláros célösszegből. Amennyiben minden a terveknek megfelelően halad, a különleges egér jövő júniusban vagy júliusban debütálhat. Aki legalább 79 dollárral támogatja a kickstarteres projektet, kap egy ilyen egeret. A NAOS QG tervezett ajánlott végfelhasználói ára 129 dollár lesz.