Egy csapatnyi elkeseredett Elite Dangerous-játékos arra szeretné rávenni a játékot fejlesztő Frontiert, hogy lépjen a játékbeli csalások ügyében.
A legnagyobb probléma az úgynevezett „combat logging” jelenség. Ez azt a helyzetet takarja, mikor valaki, látva, hogy vesztésre áll, nem a hagyományos módon lép ki a játékból (tehát nem kijelentkezik, hanem mondjuk ALT+F4-gyel megszakítja a játék futását). Ilyenkor hajója egyszerűen eltűnik az éterből, a másik fél viseli a találkozó összes kockázatát, és ez sokak kedvét elveheti a PvP-től, ami a játék egyik fontos eleme. Kihathat ezen kívül számos egyéb részre is, például a fejvadászatra, a frakciók közti háborúra, az újoncokat levadászók elleni közösségi fellépésre, a blokádokra vagy az egyes rendszerek védelmére is.
Az Elite Dangerousben van egy olyan rendszer, mellyel a játékosok „behúzhatók” a harcokba a nyílt űrben – itt lép a képbe a combat logging. Az alábbi videó bemutatja, hogy működik az egész élesben (a hajó 1 perc 30 másodpercnél tűnik el).
A Frontier mindig is nemkívánatos exploitként tekintett a dologra, melyet nem szántak a játék részének. Eddig azonban az ellenlépéseket az érintettek által adott jelentésekre alapozták és épp ez a módszer az, ami nagyon nem tetszik sokaknak. Annyira nem, hogy a Jonticles nevű Reddit-felhasználó (a játékban Rinzler 070707 parancsnok) konkrétanazt írta, hogy a cég hazudik, mikor arról beszél, mennyire komolyan kezelik az ilyen bejelentéseket.
Ennek bizonyítására apró kísérletet végzett. Felvette a csalást a játékban, majd feltöltötte a YouTube-ra, de listázatlan állapotban, így csak a link birtokában lehetett megnézni a videót – ezt csatolta is a bejelentéshez. Egy hét múlva rákérdezett a supportnál, kivizsgálták-e az ügyet és mikor azt mondták, igen, szépen megnézte, hányan látták a felvételt – nos, senki. Jonticles több alkalommal, több példával is megismételte a tesztet és mindig hasonló eredményt kapott: a Frontier egyetlen, bizonyítékként elküldött felvételt sem nézett meg, de mindig azt mondták, kivizsgálták a bejelentést.
A poszt hatalmas vitát generált a Redditen, a legtöbben a Frontiert kritizálták. Néhányan azt is felvetették, hogy az egész ügy csak tovább bátorítja a csalókat, hiszen bizonyítékot ad arra, hogy a fejlesztő nem törődik a dologgal.
Végül kénytelen volt megszólalni a Frontier is és beismerték, hogy nem követték a saját működési szabályaikat. A Reddit-posztra adott válaszában Zac Antonaci közösségi vezető megtagadta ugyan, hogy felfedje, hogyan lépnek fel a combat logginggal szemben, de megerősítette, hogy szabályellenes és aktívan figyelik, rendszeresen kezelik az ilyen eseteket. Jonticles példáival kapcsolatban viszont elismerte, hogy ezekben az esetekben nem követték az előírásokat, elnézést kért és megígérte, hogy jobban végzik majd a dolgukat ezen a téren. Ahhoz azonban ragaszkodott, hogy a csalások egyáltalán nem számottevőek a játékban, még akkor is, ha a posztra adott válaszok száma már önmagában ennek ellenkezőjét jelzi.
Amint az várható volt, az olvasók meglehetősen szkeptikusan fogadták Antonaci szavait, szerintük ez egy biztonságos félválasz volt csak, illetve konkrét számokat szerettek volna hallani, hány bejelentés zárult valós büntetéssel az elmúlt fél év során. A Reddit-poszt tovább pörög, az ügynek még nincs vége.