Mi is beszámoltunk arról, hogy a megjelenési dátummal már rendelkező, de még mindig korai hozzáféréses szakaszban lévő ARK: Survival Evolved árát egyik napról a másikra duplájára emelték. Sokan megdöbbentek és felháborodtak a hír hallatán, például a DayZ alkotója, Dean Hall sem rejtette véka alá véleményét.
Jeremy Stieglitz vezető dizájner most megpróbálta megvilágítani a döntés hátterét. Szavaiból az derült ki, hogy az egész korai áremelésnek a dobozos verzióhoz van köze. Elismerte, hogy a megjelenésre mindenképp teljes árat (60 dollár) szerettek volna, eredetileg viszont nem tervezték azt, hogy korábban lépnek az ügyben. Mikor azonban a bolthálózati partnerekkel folytatott tárgyalások a végső szakaszba érkeztek, kiderült: ahhoz, hogy az ARK-dobozok a polcokra kerülhessenek, az kell, hogy egy árban legyenek a digitális változattal, ugyanis a partnerek elállnak a szerződéstől, ha például a Steamen olcsóbban hozzájuthatunk a játékhoz, hiszen ez aláásná eladási lehetőségeiket.
Ráadásul idő sem volt arra, hogy elgondolkozzanak a dolgon, hiszen a boltok azt is kikötötték, hogy a preorder-programban is részt akarnak venni, különben megint csak nincs üzlet. Ez a két feltétel nagyjából megkötötte a Studio Wildcard kezét, és bár nem örültek, hogy jóval a megjelenés előtt árat kell emelniük, "összeszorított foggal” meg kellett ezt tenniük. A fejlesztők véleménye szerint egyébként már most is van annyi tartalom a játékban, ami megfelel a 60 dolláros kategóriának, hiszen nem adnák ki az ARK-ot, ha úgy éreznék, nem elég jó ehhez.
Stieglitz úgy fogalmazott, megérti a felháborodást, de fontos számukra, hogy a játék elérje azokat, akik még mindig a hagyományos, dobozos formához ragaszkodnak, hiszen ők a piac tekintélyes részét teszik ki napjainkban is, és sokat adnak majd a már meglévő játékosközösséghez.
Az ARK: Survival Evolved augusztus 8-án jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra.