Sok-sok csúszás után a múlt héten végre megjelent a Rime, és az első vélemények alapján a játék remekül sikerült. Azonban a PC-s verziót illetően egyre többen panaszkodnak különböző technikai problémákra, melyekkel kapcsolatban Cody Bradley, a stúdió producere igyekezett néhány válasszal szolgálni.
Szerinte ugyan csak a játékosok töredéke tapasztalja a gondokat, de azért a stúdió természetesen foglalkozik a helyzettel. Arra már rájöttek, hogy az AMD Radeon RX 580-as kártyákon úgy általánosságban nem megy jól a játék, míg a GeForce GTX 1080-as deszkákon az SSAA élsimítással vannak problémák.
Más kártyákat illetően úgy tűnik viszont, hogy a Double Buffering bekapcsolásával jelentős sebesség nyerhető, főleg az GeForce 900-as sorozatú kártyákon.
De mi a helyzet a Denuvóval?
A rajongók a Denuvo védelem használatával kapcsolatban is kérdőre vonták a stúdiót, elvégre ezt a hasonló, kisebb, független játékoknál nem szokás használni. Ezzel kapcsolatban Bradley őszintén elárulta az indokokat: megnézték, hogy a Rime-hoz hasonló játékok esetében mekkora a kalózkodás aránya, az eredmények pedig ijesztőek voltak.
Végső soron pedig Bradley úgy véli, hogy meg kell védeniük a hosszú évek munkájával elkészített szellemi terméküket, és ehhez jelenleg a Denuvo az egyetlen épkézláb eszköz a piacon.
Bradley elárulta, hogy a Denuvo a Rime esetében jelenleg azt csinálja, hogy leellenőrzi, hogy a Steam vagy az Origin DRM-jét nem távolították-e el a játékból. De okozhat ez gondokat a játékkal kapcsolatban? "Igen, egy picit ront ez a teljesítményen, jelenleg azonban nem hisszük, hogy ez okozná a játék technikai problémáit. Ugyanakkor lehet, hogy tévedünk, így folyamatosan monitorozzuk a helyzetet".
Bradley ugyanakkor elárulta, hogy amint először feltörték a játékot, nagy valószínűséggel el is távolítják majd a Denuvót a játékból. Szerinte ez a jelenlegi tapasztalatok alapján két-három hét múlva meg is fog történni.