Shop menü

36 MILLIÁRD DOLLÁRT ÉRT A PC-S JÁTÉKPIAC 2016-BAN

És a free-to-play játékok viszik a pálmát.
Fellner Hajnalka
Fellner Hajnalka
36 milliárd dollárt ért a PC-s játékpiac 2016-ban

A globális játékpiac összesen 91 milliárd dollárt ért az idén a SuperData kutatási jelentése szerint. 41 milliárd dollárral a mobiljátékok vitték a vezető szerepet, olyan hatalmas sikerekből táplálkozva, mint a Pokemon Go és a Clash Royale, ugyanakkor a PC-piac is nagyon jól teljesített a maga hajszál híján 36 milliárd dollárjával.

A játék, mint hobbi hihetetlen mértékben terjed, újabb és újabb médiatípusokat és platformokat fogad be, miközben növekszik. A játékok és a játszható médiatermékek közönsége az egyik legértékesebb és leglelkesebb demográfiai réteget képezik és ez nem kerüli el a márkatulajdonosok figyelmét sem.

A prémium, megvásárolandó termékekből fakadó játékbevételek PC-n elérték az 5,4 milliárd dollárt, konzolon ez 6,6 milliárd dollár volt. 586 millióval az Overwatch lett az első, követői között ott van a CS:GO, a Guild Wars 2, a Minecraft és a Fallout 4 is. Az igazi pénz viszont az ingyenesen játszható játékokban van: a League of Legends vezet a maga 1,7 milliárd dollárjával, utána jön például a Dungeon Fighter Challenge, a Crossfire, a World of Tanks és a Dota 2, mely „csak” 260 milliót hozott a konyhára.

A jelentés szerint a Riot Games játéka, a League of Legends hét év után is 150 millió dollárt fial havonta. A Dota 2 a második havi 23,4 millióval, mely azt mutatja, hogy a rajongók csak nehezen váltanak másik MOBA-játékra, így a műfaj új címeinek meglehetősen nehéz dolguk van. Az olyan alkotások, mint a Heroes of the Storm, a Smite, vagy a Paragon mérsékelt sikere eltörpül a két óriás mellett és ez a trend állandósult az elmúlt néhány évben.

Érdekes, hogy míg a f2p és e-sport piacokon növekedésre számítanak a következő három évben, a prémium PC játékok terén jövőre apró visszaesést jósolnak, 5,4 milliárd dollárról 5,3 milliárd dollárra, mielőtt a bevételek visszaugranának a korábbi szintre, vagy feljebb 2018-ban. Az okokat nem közölték, de talán kapcsolatban lehet azzal, hogy a Valve esete a CS:GO skinekkel való hazárdjátékokkal óvatosabbá teheti a többi stúdiót is a játékokhoz kapcoslódó digitális árukkal kapcsolatban. Ahogy a jelentésben írják, a Rocket League, az EVE Online és az Overwatch fejlesztői kétszer is meggondolják, milyen módon pakoljanak virtuális tárgyakat a termékeikbe: lehessen velük kereskedni, vagy változtassanak a felhasználói szerződésen és tiltsák meg a játékbeli pénzzel való szerencsejátékok szervezését.

A SuperData PC-értékelése a közösségi, az ingyenesen játszható, az előfizetéses és a prémium játékokra épül és nyilván jelentős mértékű becslést is tartalmaz, hiszen az olyan nagy cégek, mint a Valve és a Riot Games jellemzően nem osztják meg a nyilvánossággal bevételi adataikat. Összességében azonban egy egészséges PC-s játékpiac képe sejlik fel. A teljes jelentést elolvashatjátok a SuperData oldalán.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére