Shop menü

E3 2012: MICROSOFT SAJTÓKONFERENCIA

Láthattunk néhány rég várt játékot mozgás közben, de ezektől eltekintve harmatos volt a Microsoft konferenciája.
Vaffler Dániel
Vaffler Dániel
E3 2012: Microsoft sajtókonferencia

Microsoft E3 2012 sajtókonferencia

Óramű-pontossággal, magyar idő szerint 18:30-kor megnyitotta az idei E3-at a Microsoft sajtókonferenciája. Az első ledöbbenésre nem is kellett sokat várni, hiszen a korábban bevett szokással ellentétben idén nem az új Call of Duty, hanem a Halo 4 nyitotta a műsort. Egy rövid élőszereplős kedvcsináló vezette fel az in-game bemutatót, amiben azt vehettük észre, hogy a Halo annyi év után végre technikailag felzárkózott. A 343 Industries által írt motor remek grafikát képes megjeleníteni, a hangulat pedig egyszerre régi, mégis hordoz számos új elemet. Cortana például sokkal aktívabb, mint korábban, többet beszél, folyamatos instrukciókat ad hősünknek, és elemzi az aktuális helyzetet.

Az ezután színre lépő Don Mattrick újra elmondta, amit gyakorlatilag minden évben elmond: ez lesz az Xbox 360 legerősebb éve. Nos, utólag már úgy látjuk, ez nem biztos, hogy be fog igazolódni. Mindenesetre egy gyors váltás után meglepetésszerűen a korábban már pletykált Splinter Cell: Blacklist következett, ráadásul egyből in-game bemutatóval. A stílus láthatóan az előző rész továbbfejlesztett változata, célpontok kijelölésével, azok automatikus likvidálásával. Sam Fisher feketelistás terroristákat tesz el láb alól, a grafika és az animációk lenyűgözőek, a játék láthatóan nagyon egyben van. Sam szinkronhangja azonban megváltozott, és a kinézete sem a régi: eltűnt az őszes haja. A Blacklist kihasználja a Kinect hangvezérlés funkcióját: odaszólhatunk például egy őrnek, hogy eltereljük a figyelmét.

A folytatásban sem ment el a Microsoft nagyon a Kinecttől. A színpadra érkezett Andrew Wilson az EA Sportstól, aki azt mutatta be a közönségnek, hogyan használja a következő FIFA és Madden NFL a készüléket. A legfontosabb, hogy nem kell többé megállítani a játékot ahhoz, hogy változtassunk a stratégián, vagy cseréket végezzünk el, mindezt megtehetjük a hangvezérlés segítségével. A Maddenben talán még fontosabb szerepe lesz ennek, hiszen az amerikai futballban fontos, hogy az irányítótól folyamatosan érkezzenek az utasítások. Ennek demonstrálására a színpadra hívták a San Francisco legendás irányítóját, Joe Montanát, aki láthatóan nem nagyon tudott mit kezdeni a helyzettel, de azért próbálkozott. A lényeg itt is ugyanaz: a játék megállítása nélkül vezényelhetjük a csapatunkat, sőt, akár egyesével is adhatunk ki parancsokat, vagy változtathatunk a felálláson.

Habár Xbox-exkluzív játékról van szó, a Fable: The Journey előzetese nagyon gyengére sikerült, valószínűleg nem véletlenül hagyta el a céget Peter Molyneux. A látvány meglehetősen szegényes, a mozdulatok pedig olyanok, mintha egy Dragon Ball-epizód inspirálta volna őket. Több szót nem is érdemes vesztegetni rá, egyszerűen rossz látni, merre viszik ezt a sorozatot.

A szintén Xbox-exkluzív Gears of War: Judgement valószínűleg még a fejlesztés korai szakaszában tart, így ebből nem láthattunk in-game bemutatót, csak egy renderelt előzetest. Az mindenesetre hangulatos volt, és megerősíti a korábbi pletykákat: a főszerepben Cole és Baird, az események pedig a Gears-trilógia előtt játszódnak.

Ezután az Xbox Live marketingfőnöke, Yusuf Mehdi foglalta el a színpadot, s ekkor következett a konferenciának egy olyan szekciója, ahol egyaránt akadtak nagyon érdekes és nagyon érdektelen dolgok is. Kezdjük az utóbbival: készül a Nike+ Kinect Training, ami gyakorlatilag egy újabb fitnesszprogram, de a készítők ígérete szerint a legprofibb, amivel valaha találkoztunk. A beépített edző ugyanazokat az utasításokat és programokat adja nekünk, amit a valós Nike központokban az igazi trénerek adnak a világsztár sportolóknak. Többet nem is érdemes írni róla, valószínűleg mindenki sejti, miről van szó: kalóriák, bizonyos időközönként változó edzésprogramok, fejlődés követése.

 

Mehdi bejelentette, új szolgáltatók csatlakoznak az Xbox Live entertainment részlegéhez. A cél, hogy az Xbox 360 váljon a teljes sportközponttá, ne kelljen külön tévéadókat nézni. Ennek jegyében az eddigi felhozatalhoz csatlakozott az NFL és az NBA, így minden meccset élőben nézhetnek az amerikai felhasználók, persze HD-ben. Ezen kívül tovább bővül az ESPN is, melynek minden csatornája elérhető lesz, és a nap 24 órájában nézhető lesz Xboxon. A Microsoft már régóta dolgozott egy új zenei szolgáltatáson, ez mostanra megvalósult: az Xbox Music elérhető lesz Windows Phone-on és Windows 8-on is, és a szokásos, elvárt zenei szolgáltatásokat hozzá, s persze teljesen hangvezérléssel, vagy kinectes integetéssel vezérelhető. Kár, hogy mindebből valószínűleg javarészt az Egyesült Államok lakói láthatnak majd valamit.

Ezután következett a bemutató egyik legérdekesebb része, a szintén régóta pletykált SmartGlass bemutatkozása. A pletykákkal ellentétben azonban ez nem egy tablet, hanem egy alkalmazás, mely elfut Windows 8-as táblagépeken és Windows Phone-on is, és teljes kapcsolatban áll az Xbox 360-mal. A bemutató során például szemléltették, hogy egy menet közben, a táblagépen nézett filmet hazaérve egy mozdulattal lehet folytatni az Xbox segítségével a tévén, és ilyenkor a tablet átmegy másodlagos kijelzővé, és minden információt közvetít nekünk a filmmel kapcsolatban. A Game of Thrones esetében például a tévén futó sorozat mellé a tableten megjelent egy térkép, így láthatóvá vált, a szereplők merre mozognak a világban. A SmartGlass segítségével végre eljön az Internet Explorer is a konzolunkra, hiszen az érintőképernyő segítségével könnyedén navigálhatunk a weben - ráadásul itt is működik a kinectes hangvezérlés, így például a Bingben keresni rémesen egyszerű. A SmartGlass másodlagos kijelző funkciója játékokban is használható lesz: a Maddenben például a csapatfelálláson és a taktikán változtathatunk vele, a Halo esetében pedig enciklopédiaként funkcionál, és információkat közöl az éppen felfedezett dolgokról. A Microsoft tehát gyakorlatilag a Wii U nyomdokaiba lépett, azzal a különbséggel, hogy itt a másodlagos kijelző hardverek széles skálája lehet.

 

Ezt követően néhány Xbox Live-os, Kinectre kihegyezett játék kedvcsinálóit tekinthettük meg, melyek nem voltak túlságosan sokatmondóak, mint ahogy az Alex Ruiz által bemutatott Wreckateer sem. Ebben különböző várakat és kastélyokat kell lerombolnunk mindenféle ostromgéppel, és Kinecttel irányítható lövedékekkel - gyakorlatilag Angry Birds, csak 3D-ben.

Ennél sokkal impresszívebb  volt a Tomb Raider bemutatója. Pár napja már hüledeztünk egyet azon, mennyire hangulatos és ütős volt az akkor kiadott játékmenet előzetes, most azonban élőben mutatták be a színpadon. A fejlesztők láthatóan nem kevés ihletet merítettek az Unchartedből (az meg eredetileg a Tomb Raiderből, ugyebár), nagyon sok a szkriptelt jelenet, viszont ennek köszönhetően az egész frenetikus, sosincs megállás. Lara ráadásul durva: simán irtja a jónépet shotgunnal, és közvetlen közelről szúr le embereket nyílvesszővel.

Ezután viszont újra hardcore vizekre eveztünk, hiszen a Resident Evil 6 két producere élőben mutatta be a játékot. A sok főhős közül ezúttal Leon került a középpontba, aki nagyvárosi környezetben vette fel a harcot a zombikkal, és némi lövöldözés után helikopteres akciójelenet következett, QTE-elemekkel fűszerezve. Az egészet mintha egy amerikai akciófilmből vették volna át. Ami a demó alapján egyértelműen látható, hogy a lényeg nem változik, és az irányítás is főként az előző két rész sémáját követi, néhány finomhangolással - van például kihajolás.

Ezután igazi meglepetésként Trey Parker és Matt Stone, a South Park két alkotója érkezett a színpadra, de előtte még megtekinthettük az Obsidian által fejlesztett játék, a Stick of Truth előzetesét. A kisváros romokban, az alsógatya-manók és a hippik után komolyabb veszélyek leselkednek kis hőseinkre. Ezért az újonnan a városba költözött sráchoz fordulnak, akit persze mi alakítunk majd. Az előzetes alapján a játék szerencsére egyáltalán nem veszi komolyan magát, a sorozat stílusától megszokott poénokat és dialógusokat kapjuk. Parker és Stone elmondta, régóta szerettek volna már South Park-játékot készíteni, de sok gond volt a grafikával: a sorozat ugyanis nem néz ki valami jól. Akkor látták, hogy ebből a projektből lehet valami, amikor az Obsidian eléjük állt a kialakított grafikai stílussal. South Parknak egyébként korábban nem volt kialakított térképe, így azt először a játék kedvéért készítették el az alkotók. 

A végére pedig kaptunk egy rövidke Dance Central előzetest, amit egy rendkívül ízléstelen fellépés követett Ushertől. Amikor már azt hittük, ennél nem lehet lejjebb süllyedni, sajnos még jött a Call of Duty: Black Ops 2 in-game bemutatója. Azért sajnos, mert minden évben a Call of Duty-játékok bemutatója remekül sikerül, de ezt most elrontották. Nagyon. Az egész félelmetesen lapos és unalmas volt, az egyedüli értékelhető dolog a háborúban álló, félig lepusztult Los Angeles látványa.

Összességében tehát elég gyenge konferenciát zárt idén is a Microsoft. A játékok nagyrésze multiplatform, az exkluzívok közül pedig egyedül a Halo 4 ütött igazán nagyot. Az új szolgáltatások nagyon futurisztikusak és ötletesek, mint ahogy a SmartGlass is az, a probléma csupán annyi, hogy ebből mi itt, Magyarországon valószínűleg soha nem fogunk szinte semmit tapasztalni. A Microsoft újra elfelejtette, hogy Amerika nem egyenlő a világgal.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére