Shop menü

E3 2016 – AMD PC GAMING KONFERENCIA ÖSSZEFOGLALÓ

Először az E3 rendezvények történetében a PC-s játékosok is kapnak egy exkluzív show-t, amit az AMD és a PC Gamer hozott el.
Csont Szilvia
Csont Szilvia
E3 2016 – AMD PC Gaming konferencia összefoglaló

1. oldal

Ha valamit tudunk az AMD-ről, akkor az az, hogy nem tudnak látványos, pörgős, szemkápráztató show-kat összehozni. Már a műsor kezdetén megütközhettünk egy kicsit a visszafogott színpadon és a kissé furcsa műsorvezetőn, de nem szabad visszariadni, ha a külsőségek terén nem is érnek fel a gyakorlott kiadók és konzolgyártók sorához, attól a tartalom még lehet rendben. A műsor nagyrészt játékokról szólt, de ha már az AMD a házigazda, nem tévedtek, ha számítotok egy kis hardver bemutatóra is.

De menjünk szépen sorban, a show a Dawn of War 3-mal indult, amit Philippe Boulle és Bren Disbrow jött bemutatni a Relic Entertainmentttől. Először láthatunk játékmenet felvételt, mely az Acheron bolygón játszódik. Nagy hangsúlyt helyeztek a narratívára, 3 nagy hős szemszögéből mehetünk majd végig a sztorin, attól függően, hogy melyik frakció mellett harcolunk. A videóban láthatunk egy bazi nagy space lasert is, ami igen nagy pusztítást tud végezni bolygó körüli pályáról.

A következő játékból csak egy előzetest kaptunk, ez nem más, mint Don’t Starve és a Mark of the Ninja készítőinek új címe, vagyis az Oxygen not Included a Klei Entertainmenttől.

Az előzetes után ismét vendégeket üdvözölhetünk a színpadon, az Ark Survival Evolved fejlesztőcsapatától érkezett Forest és Jesse Rapczak. A játék természetesen ismét bővülni fog, egy új térkép jön, új erőforrásokkal, a sűrű erdős környezet lehetővé teszi egy új kütyü, a grappli használatát, mutattak egy óriási dinót, aminek a hátára bázist lehet építeni, szóval lesz minek örülni. Beszéltek a közösség erejéről és a modokról, melyek közül néhányat kiemeltek és hivatalos moddá emeltek, aminek köszönhetően könnyebb a legjobb munkákat megtalálni és elérni. Az egyik mod például lehetővé tette, hogy bármelyik állat bőrébe bebújjunk a játékban.

(Folytatás: Primitive+ trailer, állatbőrben mod trailer)

A show érdekesen van felépítve (értsd: totálisan fantáziátlan az egész), egy-egy vendég után mindig kapunk egy szóló trailert, így az Ark után egy kissé furcsa VR játék előzetese indult el, ez a Giant Cop:

A színpadon Frank Elliott következett, a Taleworlds Entertainment közösségi menedzsere. Ez a stúdió pedig a Mount and Blade játék miatt lehet sokatoknak ismerős, így a képernyőn nem más, mint a Mount and Blade II: Bannerlord jelent meg. Elliott egy ostromot bemutató játékmenet videót hozott magával, amit kommentált is. Ő is kiemelten beszélt a modokról, azok kombinálhatóságáról.

2. oldal

Ismét egy előzetes van soron, méghozzá a Deck 13 által fejlesztett, a Focus Home Interactive kiadásában megjelenő The Surge:

Műsorvezetőnk ezt követően CliffyB-t ültette le a csupa piros színpad kényelmes szófáján, amiből kitalálhatjátok, hogy Lawbreakers trailer jön:

A játék bétájára lehet jelentkezni, szóval ha még nem tettétek meg, akkor most sem késő. CliffyB arról mesélt, hogy bár nagyon sok hasonló shooter jelent és jelenik meg az utóbbi időben, a Lawbreakersnek meglesz a saját helye köztük. Ami a játékmenetet illeti, azt hangsúlyozta, hogy szerinte ugyanolyan fontos a mozgás ezekben a játékokban, mint az, hogy milyen képességei vannak az egyes karaktereknek. Mindegyiknek meg kell legyen a saját dinamikája, ami megkülönbözteti a többiektől, de még ezt is lehet fokozni, méghozzá a pálya segítségével. Az E3-ra is kihozott demó videóban látható, hogy a pályák egyes részein alacsony vagy 0 gravitáció van, míg máshol normális a tömegvonzás mértéke, ami plusz egy csavart ad a minket folyamatos mozgásra kényszerítő játékmenetnek. A Lawbreakers publikus alfát is kap, ami június 18-án indul, de már 16-tól előtölthető lesz.

Egy ilyen kompetitív játék után szinte illik beszélni egy kicsit az e-sportról, így a képernyőt a Yahoo esport lopta el néhány perc erejéig, megszólaltattak rengeteg mindenkit néhány hangzatos mondat erejéig, közösen örültek, hogy növekszik ez a szcéna és milyen sokan szeretik a LOL-t és milyen sikeressé vált az Overwatch és a HS… Lapozzunk.

Az AMD feje, Lisa Su jött fel a színpadra egy nagyon csinos bőrönddel. Titokzatos… A Computexen már láttuk, de ide is elhozták nekünk a Polaris architektúrát demonstráló Doom videót. Aztán kinyílt a bőrönd és elkerült egy nagyon csinos RX480, de ezt a kártyát már láttuk. Ami tehát az igazán érdekes, az a két kistesó, az RX470 és az RX460, amikről sajnos szinte semmit sem tudtunk meg. A hardver bemutató viszont itt nem állt meg, az Alienware is felkéredzkedett a színpadra, méghozzá egy futurisztikus PC hátizsákkal, melyhez természetesen egy HTC Vive headset is dukált, mert a VR a jövő, az Alienware pedig prémium gyártó lévén nem marad ki a pénztárcát nem kímélő mókából.

Lisa Sunak is volt mit hozzátenni még a VR témához, ugyanis nem csak videokártyát szállítanak hozzá, hanem szoftvert is, ez pedig nem más, mint a LiquidVR, amiről már korábban is hallhattatok. Viszont a Croteam most szállított is hozzá valamit, mégpedig a Serious Sam 3-at, így most láthatjuk a technológiát akció közben (félig meddig, mert ehhez ugye kéne egy VR szemüveg is):

A Serious Sam idén nyáron már elérhető lesz korai hozzáférés keretében is.

3. oldal

A következő előzetes a francia dontnod új játékát mutatja meg nekünk, méghozzá játékmenet felvételen. A Vampyr még alfa előtti szakaszban van, szóval nem árt észben tartani, hogy még sokat változhat a kinézet. A fejlesztők most jó messze kerültek a Life is Strange-től, ebben a játékban egy vámpírt irányítva harcolhatunk és szívhatjuk ellenségeink vérét. Meg kell jegyezzük hogy az atmoszférát nagyon eltalálták a játékban.

A futószalagon John Gibson jött a Tripwire Interactivetól, aki a Killing Floor 2-t jött nekünk mutogatni. A játék még mindig korai hozzáférésben van, de őrült mód fejlesztik, jönnek hozzá az új tartalompakkok. A legújabb a Bulls-eye lesz, amellyel jön egy új railgun típusú fegyver, egy mesterlövész perk, új karakter és új közösség által készített térképek. Az utóbbi azért érdekes, mert nem olyan rég versenyeztették a pályakészítőket, a legjobbakat kiválogatták, majd segítettek nekik kicsiszolni a művüket, hogy aztán ebben a pakkban eljuttathassák azokat minden játékoshoz. Nem mellesleg lesz egy ingyenes hétvége is, melynek keretén belül kipróbálhatjátok a játékot, szóval érdemes lesz figyelni a játékra. De itt még nincs vége a Killing Floor bemutatónak, Anna Sweet jön fel a színpadra az Oculustól, majd közösen bejelentették a Killing Floor Incursiont, vagyis a VR-ra megálmodott KF-et:

Ha már VR, akkor jöhet még egy már megjelent játék VR-ra átültetett verziója. Íme, a Superhot VR:

A PC-s veteterán Obsidian sem akart lemaradni a showról, így ők is küldtek egy trailert:

A következő videó egy Observer tízer volt, ami egy kicsit keveset mutatott, de szerencsére csak felvezető volt, ugyanis Rafal Basaj a Blooper Teamtől nem csak ezt a pár másodpercet hozta magával. Az Observer egy futurisztikus horrorjáték lesz, melyben egy furcsa szervezet tagja leszünk, akik képesek belenézni az emberek elméjébe és kifürkészni a félelmeiket. A lepusztult helyszín egyébként Kelet-Európában van, a sztori részben e környezeten keresztül kerül majd átadásra. Érdekesnek néz ki…

Ha úgy éreztétek, hogy kevés RTS-t láttatok az idei E3-on, akkor vigaszt nyújthat nektek Jason Coleman a Dropzone-nal. A Sparkypants Entertainment műve 15 perc alatt lejátszható, pörgős meccseket szállít a stratégia rajongóknak.

4. oldal

Jay Crowe kreatív szaki pihent le az AMD kanapén következőnek. A Bohemai szakembere pedig nem mást, mint az Arma 3: Apexet jött megmutatni. A kiegészítő július 11-én érkezik, a preview build pedig már mostantól elérhető az előrendelők számára. Az Apex egészen új lehetőségeket ad a helyszínek felfedezésére, méghozzá az újfajta járművek által…

Az Armát egy The Turing Test bemutató követte:

A trailer alatt Heather Penn a Finjitől összeszedte minden bátorságát és felvezette az új játékuk bemutatóját. Az Overland első hozzáférése elméletileg mától indul, hogy legyen kivel megtölteni a játék világát, vittek magukkal 1000 kulcsot a showra.

A Duel Universe bemutatkozása egészen meglepett minket. Egy nagyon érdekes űrszimulátort hozott el nekünk Jean-Christophe Baillie, a Nova Core feje. Egy sandbox sci-fi MMO-t csinálnak, amiben hatalmas szabadságot kapunk majd. Építhetünk házat, várost, űrállomást, űrhajót, mindezt pedig egy nagy közös játszótéren. A játék világa nincs zónákra szabdalva, nincsenek töltőképernyők. A játékosok saját maguk alakíthatják a világ sorsát, hasonló módon, mint az EVE csinálja. A Dual Universe jövőre jelenik meg, de a közösség már most nyüzsög a játék körül és szervezik a különböző csoportosulásokat.

Egy PC-s showról a szivárvány minden színében világító perifériáiról híres Razer sem akar lemaradni, szóval mutattak nekünk egy videó keretében néhány egeret és kifejtették, hogy milyen fantasztikus dolog is PC-n játszani, egérrel és billentyűzettel.

Ha már PC-s irányítás, akkor jöjjön még egy RTS, amit már ugyan láttunk, de azt még nem mondták el nekünk, hogy mennyire más lesz PC-s játszani, mint konzolon. Bizony nem másról, mint a Halo Wars 2-ről van szó, mely egyszerre indul PC-n és Xbox One-on. Dan Ayoub a 343 Industriestól elmondta, hogy igyekeztek kihasználni az egeres irányítás minden előnyét PC-n, így teljesen más élményt fog nyújtani a játék a két platformon.

Ha megfordult már az a gondolat a fejetekben, hogy vajon milyen lenne az Insurgency egy második világháborús környezetben, akkor jelentem, hogy ezen kósza gondolatotok most testet öltött. Itt van ugyanis a Source motorral készült Day of Infamy a New World Interactive-tól (jövő hónapban már meg is jelenik):

5. oldal

Már nincs sok hátra a 100 perces műsorból, a következő vendég Steve Piggott a Torn Banner Studiostól, akik a Chivalryt alkották. A legújabb projektjüket már jó ideje bejelentették, egy afféle aréna harcos játékról van szó. Most azt is megtudtuk, hogy a Mirage: Arcane Warfare idén ősszel jelenik meg, de még ezt megelőzően, nyár vége felé számíthatunk egy bétára is.

A következő játék egy kisebb cím, a Borealys névre hallgató fejlesztőcsapattól. A Mages of Mystralia egy aranyos kis színes darab, amire viszont sokan felkaphatjátok a fejeteket vele kapcsolatban, hogy a Forgotten Realms egyik legjelentősebb írója, Ed Greenwood felel a kis máguslány, Zia kalandjainak történetéért. A Mages of Mystralia jövőre érkezik…

A Warframe fejlesztői tökéletes példáját adták annak, hogy mennyit számít egy játék folyamatos támogatása. Az elsőre viszonylag középszerűnek ható Warframe annyit fejlődött és változott az évek alatt, hogy ha visszanéznék, valószínűleg rá sem ismernék már. Most is jön hozzá egy új játékmód, egy afféle labdajátékos sportot ültetnek bele, a Lunarot. Ez abszolút mértékben az csapatjátékra épít majd:

Az utolsó játék a sorban a Deus Ex: Mankind Divided, amit Jean-Francois Dugas jött demózni az Eidos Montreáltól. A terítékre a Dubaiban játszódó pálya került, ami segít megismertetni a játékosokat Adam augmentációival. Az új játékhoz alaposan átdolgozzák a fedezékrendszert, az UI-t pedig teljesen testreszabhatóvá teszik. Tetszés szerint átméretezhetjük vagy eltüntethetjük egyes elemeit. A gameplay videóban láthatjuk, hogy most is rengeteg féle módon tudjuk megoldani a helyzeteket és megcsodálhatjuk Adam szuperhős landolását is…

Az utolsó játék viszont nem jelenti, hogy véget ért a show, zárásképpen meghívták a Deus Ex atyját, Warren Spectort, hogy meséljen egy kicsit arról, hogy hogyan látja a PC-s játék jövőjét és jelenét. A 30 éve az iparban tevékenykedő veterán fejlesztő elmondta, hogy szerinte most jött el igazán a PC ideje. Ez pedig nagyon sok minden együttállásának köszönhető. Segített ebben a közösségi média, a stream szolgáltatások megjelenése, a modderek aktivitása, hogy egyre könnyebb bővítményeket csinálni a játékokhoz és ezeket eljuttattatni a közösséghez. Dicsérte a PC-t, mint az egyetlen igazán nyílt és demokratikus platformot. Aztán ott vannak azok a műfajok, amik tipikusan PC-n működnek a legjobban, ott a legjobb irányítani őket, ott van nagy múltjuk és kultúrájuk. Ilyenek például az RTS-ek és az MMO játékok. Végül pedig arról sem szabad megfeledkezni, hogy az ágazatot előre vivő nagy innovációk is PC-n valósulnak meg először, így a 4K gaming, a VR (hozzá a mozgásérzékelős irányítás) és az AR (augmented reality).

Ennyi volt tehát az AMD PC-s showja 100 percben. A szervezés és a műsor felépítése kicsit esetlen volt, de bízzunk benne, hogy jövőre is visszatér az esemény, talán egy kicsit profibb köntösben.

Ha kíváncsiak vagytok a teljes showra, akkor itt is megnézhetitek:

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére