Shop menü

TELJESEN JELENTÉKTELEN PIACMÉRETE VOLT A STADIÁNAK

A Google szolgáltatása maréknyi embert nyert csak meg magának, nem csoda, hogy kihúzták a konnektorból.
Török Roland
Török Roland
Teljesen jelentéktelen piacmérete volt a Stadiának

A Google Stadia halott. Itt még Schrödinger cicájának a kérdése se állt fent, nem volt az a levegőben, hogy vajon túléli-e, hiszen több Google szakértő már előre megjósolta, hogy 4 évnél tovább nem húzhatja a szolgáltatás, bármit is állítson a keresővállalat. Jason Scott például egy weboldalt hozott létre még 2019. november 8-án, amin megjósolta, hogy a Stadia csak 1460 napig fogja maximum húzni. Mint kiderült, túl optimista volt, hiszen 1096 napig bírta csak „a jövő videojáték szolgáltatása, ami leváltja a konzolokat és a PC-ket”. 

A CMA-ról éppen a napokban volt szó, ez a britek Verseny- és Piacfelügyeleti hatósága. Szerintük a Activision Blizzard felvásárlás problémás, hiszen már így is vannak olyan terep, ahol nincs ellenfele a Microsoftnak. Az egyik példájuk a felhős videojátékos részleg, hiszen az xCloud rendszerek máris dominálják a piacot. A PCGamer szúrta ki 277 oldalas jelentésben azt az érdekességet, hogy a CMA szépen arányosítva megmutatta a felhős piaci szereplők méretét. 

Az ő általuk bekért adatok alapján pedig kiderül, hogy ki mekkora volt a piacon az elmúlt két évben: 

2021-ben az egész világon a részesedés: 

  • xCloud – 20-30% 
  • PlayStation Cloud Gaming – 30-40% 
  • NVIDIA GeForce Now – 20-30% 
  • Google Stadia – 5-10% 

2022-ben az egész világon a részesedés: 

  • xCloud – 60-70% 
  • PlayStation Cloud Gaming – 10-20% 
  • NVIDIA GeForce Now – 10-20% 
  • Amazon Luna – 0-5% 
  • Google Stadia – 0-5% 

Ezekből az adatokból már jól látható, hogy alig egy éven belül a Microsoft letarolta a piacot, a Game Pass Ultimate előfizetés úgy tűnik, hogy a felhasználók szerint is akkora érték, hogy növekedésnek indulhatott az Xbox felhős részleg. Ennek a növekedésnek pedig nagy vesztese lett szinte mindenki más, de leginkább a Stadia, amely 2022-ben szinte megszűnt a piacon maradni. 

Ez természetesen nem véletlen. A Stadia nem nyújtott olyan exkluzív címeket, amik szükségesek lettek volna ahhoz, hogy érdekes maradjon, illetve túlságosan elszeparált szolgáltatás volt, sokszor még a cross-play multiplayer se működött, holott a játékok ára magas volt, a fejlesztés pedig nehéz volt rá.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére