Super Mario 3D All Stars - minden játékot emulátoron futtat a Nintendo

A három régebbi Mario-játékot magában foglaló csomag érdekes megoldásokat használ a Switch-en.

Super Mario 3D All Stars - minden játékot emulátoron futtat a Nintendo

De mi is az a Super Mario 3D All Stars? A Nintendo nemrég jelentette be, hogy a Super Mario megszületésének 35. évfordulója alkalmából három korábban megjelent, 3D-s Mario játékot csomagolnak egybe, immár a Switch-konzolon.

Ezek a következők:

  • Super Mario 64 (1996, Nintendo 64)
  • Super Mario Sunshine (2002, GameCube)
  • Super Mario Galaxy (2007, Wii).

A játékok közül a Sunshine és Galaxy támogatja a szélesvásznú megjelenítést, dokkolva pedig 1080p-ben, míg handheld módban 720p-ben futnak majd. A legrégebbi anyag, a Mario 64 csak 4:3-as képarányban fut, és mindkét módban 720p-s felbontásban. Ahol az eredeti játékokban az eltérő kontrollerek miatt bionyos megoldások nem működnének, ott a fejlesztők ezekre alternatív módokat alakítottak ki, melyek mennek a Switch-féle Joy-Con irányítokon.

Mióta elindult a Super Mario 3D All Stars előrendelhetősége, már a megjelenése előtt 2020 legkelendőbb játékává vált az amerikai Amazonon, a szintén Nintendo által készített Animal Crossing: New Horizons mögött.

A Super Mario 3D All Stars azonban a napokban kiszivárgott az internetre, néhány szakértő pedig elkezdte darabokra szedni, és érdekes dolgok derültek ki róla.

Először is, mindhárom játék emulátoron fut, amiket a jelenlegi információink szerint a Nintendo európai részlege fejlesztett ki. Érdekes módon azonban a Super Mario Galaxy forráskódját újrafordították, hogy a programkód natívan fusson a Switch processzorán, azonban minden más, így a GPU és az audio-részleg is az emulátoron keresztül működik. Szintén érdekes, hogy ahol "patch"-elni kellett a kódot, tehát például bevezetni az irányításra vonatkozó változtatásokat, ott egy LUA-ban írt script veszi át ideiglenesen a program futtatását.

Mivel az emulátorok a nagyobb felbontáson kívül semmi extrát nem tesznek hozzá a játékokhoz, sokan lusta munkának ítélték, azonban három teljesen működő emulátort írni három különböző generációs konzolhoz alapvetően még így sem kis teljesítmény.

Az is nagyon furcsa, hogy a GameCube- és a Wii-emulátorok nem a Switch alap grafikus API-jával, az Nvidia által készített NVN-nel működnek, hanem a Vulkan API-t használják.

Mindebből persze a végtermékben a felhasználó valószínűleg semmit nem tapasztal majd, azonban a tény, hogy láthatóan sikerült jól működő emulátort készíteni, előre vetítheti, hogy később talán több GameCube-ra, vagy Wii-re megjelent anyag teheti tiszteletét Switch-en, feljavított felbontással.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap