A koronavírus-járvány hatása ellenére 2020 első három hónapjában több viselhető kiegészítő fogyott, mint egy évvel korábban. És az IDC kimutatása alapján ez egyértelműen annak köszönhető, hogy a vezeték nélküli fülhallgatók iránt óriási kereslet mutatkozik. Szinte minden gyártó pozitív mérleget tudott elérni.
Összesen 72,6 millió különböző viselhető kiegészítőt értékesítettek globálisan az első negyedévben – jelentette ki az IDC. 2019 adonos időszakában még ez a szám csak 56 millió volt, szóval csaknem 30%-kal emelkedett a forgalom egy év alatt. A vállalat felmérése szerint az emberek egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak arra, hogy saját vezeték nélküli fülhallgatókat vásároljanak, miután egyre másra jelennek meg azok a mobilok, amiken már nincs 3,5 milliméteres aljazat. Az IDC külön megvizsgálta azt is, hogy csak az okosórák szempontjából hogy áll a piac, és ez már nem fest ennyire virágzó képet.
Az Apple minden szempontból piacvezető az IDC jelentése alapján, ráadásul eléggé magasan übereli a riválisait az összes eladásban, valamint csak az okosórákat tekintve is. A cupertinóiak összesem 4,5 millió Apple Watch értékesítésével zártak március végén január elejétől, a teljes viselhető kiegészítős eladása pedig 21,2 millió darabra rúgott, ami egészen elképesztő. Egy éve még csak 13,3 millió eszközt tudott értékesíteni, kb. 60 százalékkal növekedett tehát a forgalma. Az AirPods termékcsalád iránt elképesztően nagy a kereslet, de a Beatsek eladásai is ide számítanak.
A Xiaomi a második helyen ért célba összesítve, csak az okosórákat tekintve pedig nincs a listán, mert a Huami neve alatt jegyzi az Amazfit termékeket az IDC, nem a Xiaomi számlájára írja. A Mi Bandek és a különböző vezeték nélküli fülhallgatók értékesítésével a vállalat 10,1 milliós darabszámot ért el az első negyedév során, ami 56 százakékot meghaladó növekedést jelent a korábbi eredményéhez képest. Összességében tehát a Xiaominak sincs oka panaszra.
A dobogó harmadik fokát a Samsung foglalhatta el, miután 8,6 millió viselhető kiegészítőt adott el januártól márciusig. A dél-koreai alakulat korábban soha akkora piaci részesedéssel nem rendelkezett, mint most, 11,9%-os szeletet birtokol jelenleg a viselhető kiegészítők szegmensében, miután éves szinten 71,7 százalékos növekedést tudott elérni. Tavaly ilyenkor még fej-fej mellett szerepelt a Huawei-jel, de most egy lépésnyi előnybe került. A vállalat nagyon sok Galaxy Buds szériás fülhallgatót tudott eladni, és az okosórái is elfogadható fogytak, ezekből 1,8 millió talált gazdára.
Egyedül a negyedik helyet megszerző Huawei az, aki elképesztő mértékben tudta növelni az okosórás forgalmát, és így tudta megerősíteni a helyét a toplistán. A cég összesem 8,1 millió viselhető kiegészítőt adott el, ami 62,2 százalékkal több, mint a 2019-es forgalma volt, és ebből 2,6 millió darabot tettek ki a különböző okosórák. A kínaiak 118,5%-kal (!) adtak el több okosórát, mint egy éve, ami a jelenlegi piaci körülmények között nem kicsit meglepő. Az okosórák terén ezzel a produkcióval már 15,2%-os piacot szerzett magának.
A lista kiemelt helyeiből a Fitbit szerezte meg az utolsót. Ez a vállalat egykor vezette a viselhető kiegészítők szegmensét, de mostanra sajnos teljesen visszacsúszott, és az is kisebb csoda, hogy még a Top 5-be befért, mivel csak 2,2 milliós összesített darabszámmal „büszkélkedhet”. Egyedüliként a felsoroltak közül visszafelé esett az értékesítési adata, méghozzá 26,1%-kal. Bár vannak a cégnek okosórái is, arra a toplistára nem is tudta magát felverekedni.
Az IDC összeállítása alapján az okosórák terén az Apple (4,5 millió), a Huawei (2,6 millió) és a Samsung (1,8 millió) után a Garmin következik a negyedik helyen. A nagy múltú vállalatnak 1,3 millió okosórát sikerült forgalomba bocsájtania, ami nem egy rossz teljesítmény a számára. 31,7% szálékkal több eszközt vásároltak tőle az emberek, mint egy évvel ez előtt. A Garmin kifejezetten sportolóknak szóló termékekkel foglalkozik, ezért különösen szép ez az eredmény.
És az okosórák frontján pedig a Huami lett az IDC összeállításában az ötödik. A Huaminak köszönhetjük az elképeszetően jó ár-érték aránnyal rendelkező Amazfit okosórákat, szóval nem szorul magyarázatra, hogy miként tudott bejutni a toplistára.A vállalatnak 1 millió okosórát sikerült értékesítenie, ami 80,2 százalékkal több, mint 2019-es forgalma. Az Amazfit termékek sora folyamatosan bővül jobbnál jobb megoldásokkal, így kíváncsian várjuk, hogy mit hoz a jövő a Huami révén.
Okosórákat egyébként összesen 16,9 millió példányban tudtak az első negyedévben értékesíteni a vállalatok. Ez 7,1 százalékkal kevesebb, mint a 2019 azonos időszakában mért eredmény (18,2 millió). És valószínűleg az aktuális negyedévben is hasonló lesz majd a helyzet, csak az év második felére jöhet rendbe a piac.