Ha olyan sportról van szó, amiben valamilyen formában benzin válik széndioxiddá, akkor kis hazánk egyértelműen a Forma-1-et tartja a csúcsnak. A motorversenyeknek világszinten eleve kisebb a tábora, de még így is jelentős, és Magyarország szempontjából hamarosan még fontosabbá válik ez az egész, hiszen saját MotoGP pályánk lesz Hajdúnánáson. Aki tehát nem érdeklődött eddig a sportág iránt, annak lassan ideje lesz felzárkózni, amihez némi segítséget adhat a most megjelent MotoGP-játék új része.
Ezt továbbra is az olasz Milestone nevű stúdió fejleszti, és ugyan az első próbálkozásaik még megkérdőjelezhetőek voltak, tisztán látszik, hogy az alapok lefektetése után évről-évre sikerül valódi fejlődést és előrelépést elérni. Szerencsére visszalépésekről nem beszélhetünk, így habár az új MotoGP többnyire mindig hasonlít az elődjére (ez nem a játék hibája, hanem adottság), azért mindig tud újdonságokat is felmutatni.
Az rögtön egyértelművé válik, hogy a tartalom ezúttal is a helyén van.
Minden újdonság megtalálható a játékban az aktuális szezonból és nem csak a MotoGP, hanem a Moto2, Moto3, a MotoGP Rookies és a MotoE frontján is. Ha ez nem lenne elég, akkor továbbra is jelentős mennyiségű klasszikus tartalom áll rendelkezésre akár versenyzőkből, akár motorokból; hogy mást ne mondjunk, például az 1990-es évek 500 köbcentis kétütemű csodái is képviseltetik magukat.
Megjelent három olyan pálya is, amit jelenleg nem használ a MotoGP, de régen komoly motorversenyeknek adtak helyet: a Laguna Seca, Brno és Donington. Örömmel fogadjuk őket, elvégre a Laguna Seca szinte minden autós játékban alapnak számít, így jó érzés végre motorral is végigmenni rajta. Tehát változatosságra a tartalom tekintetében sok panasz nem lehet. Természetesen mindig jobb még több történelmi kontent, de ne legyünk telhetetlenek, valószínűleg jövőre majd újabbakat kapunk.
A karrier mód egy ideje stabil részét képezi a sorozatnak, így természetesen továbbra is jelen van és még mindig nagyon jó - megkockáztatom, hogy talán a legjobban kitalált ilyen jellegű mód a versenyjátékokban. Ebbe beleugorhatunk a Moto3-ban, Moto2-ben vagy a MotoGP-ben kezdve, akár már egy meglévő csapattal, akár egy általunk létrehozottal. A csapatunkat menedzselni kell, amiben segítségünkre lesznek olyan alapemberek, mint a vezetőmérnök, az adatelemző illetve a személyi menedzser.
Ahogy haladunk előre, létrehozhatunk fiókcsapatokat az alacsonyabb kategóriákban, növelhetjük a saját brigádunk méretét, új embereket vehetünk fel és persze folyamatosan fejleszthetjük a motorunkat olyan jellemzők mentén, mint a légellenállás, a váz, a kipörgésgátló, az elektronika, meg persze maga a motor. Az egész jól ki van egyensúlyozva, és mindig fontos a pénzek megfelelő beosztása, ráadásul az egész prezentációja is remek.
Ami a szimulációt és a versenyzést illeti, a MotoGP 21 itt is nyújt előrelépést.
Tavaly bejött a képletbe a gumik hőmérséklete és kopása, idén pedig már a fékek hőmérsékletét is jegyzi a játék. A további apró, elsőre nem egyértelmű fejlesztésekkel az látszik, hogy évről-évre jobban közelít a realizmus felé a játék, amit főleg a keményvonalas rajongók fognak értékelni. Továbbra is rendelkezésre áll persze számos könnyítés a kezdőknek, habár bizonyos kritikák még így is jogosak lehetnek arra nézve, hogy a Milestone talán többet tehetne a teljesen újoncok hatékonyabb bevonására.
Fontos megemlíteni, hogy a stúdió egy ideje már nagy hangsúlyt fektet a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatásokra, így a mostani részben még tovább fejlődött az a neurális M.I., amit itt történetesen úgy hívnak, hogy ANNA. Ez felelős a gép által irányított ellenfelek viselkedéséért és mozgásáért, és a célja, hogy visszaadja azt a fajta tömeges mozgást, ami a valóságban jellemző a motorversenyekre - tehát ahogy kisebb-nagyobb csoportok gyakorlatilag egymás hátsójában, szinte egymástól centikre versenyeznek. Ezúttal még jobb az eredmény, mint tavaly, bár még mindig nem tökéletes. Ha mi játékosként megérkezünk, akkor néha láthatóan össze tud zavarodni az M.I., de többségében azért teljesen rendben van.
A versenyélmény egészen szuper, és csak kisebb idegesítő dolgok maradtak meg a játékban.
A MotoGP 21 mögött meghúzódó technológia nem változott, továbbra is az Unreal Engine 4-re épül a játék. A grafika szuper, a versenyzők és a motorok is nagyon részletesek, az apróságok pedig a helyükön vannak, mint például a kosz felgyülemlése. Az új generációs konzolokon ez az első komolyabb versenyjáték. Dinamikus 4K-s felbontásra és 60fps-re számíthatunk, megemelt részletességgel az előző generációs kiadáshoz képest, PC-n pedig természetesen minden a konfigurációnktól függ, de a játék alapvetően egészen jól van optimalizálva.
A hangzás viszont érzésre nem sokat fejlődött tavalyhoz képest, és már akkor sem volt éppen kiemelkedő. Nem arról van szó, hogy rossz vagy kellemetlen lenne, de egész egyszerűen nem szólnak valami jól a motorok. Itt minden bizonnyal venni kéne egy nagy levegőt, és minden motorhangot újrarögzíteni valamiféle újabb eljárással, vagy jobb körülmények között, mint ahogy azt eredetileg tették.
Összességében azonban nincsenek kirívó hibái a MotoGP 21-nek, és mindent megad, amire a motorverseny csúcsának rajongói számítanak. Ez egy korrekt, jól összerakott játék, meglepően sok tartalommal és ügyes karrier móddal. Ráadásul nem kell érte AAA-kategóriás árat sem fizetni, PC-n például 49 euróba kerül.