MediaTek újdonságok a CES-en

A MediaTek olyan megoldásokkal állt elő Las Vegasban, amik a gépi tanulást használnak és multimédiás célokra vannak.

MediaTek újdonságok a CES-en

A MediaTek igyekezett meglovagolni a CES-en a mesterséges intelligencia lázat, és olyan megoldásokkal állt elő, amiknél nagy hangsúlyt kapott az MI. Leleplezett a cég egy technológiát a képminőség javítására, egy megjelenítőkbe tervezett lapkát, és érkezett egy másik hangszórók számára is. Ezek mellett pedig még a járműipar is terítékre került.

Képjavítás mesterséges intelligenciával

A vállalat először a TV AI PQ (picture quality) eljárásról beszélt, ami a képminőség javítására szolgál. Ez a MediaTek elmondása szerint kompromisszumoktól mentesen fog jobb élményt nyújtani a felhasználók számára azzal, hogy dinamikusan tudja majd befolyásolni a készülékek beállításait a tartalom folyamatos vizsgálatát alapul véve.

Galéria megnyitása

A technológiának hála a rendszer minden képkockát képes lesz elemezni, és meg tudja állapítani, hogy éppen milyen tartalomról van szó, és annak megfelelően tudja majd hangolni a színeket, az utólagos élesítést, és minden egyéb paramétert. Amikor emberek vannak a képen, akkor például javítani fogja a bőrtónust, ha pedig tájról van szó, a nagyobb dinamikatartomány elérésére fog törekedni a módosítások révén. Arról nem szólt a fáma ebben az esetben, hogy a TV AI PQ technológiát mely lapkák mellett lehet majd bevetni, esetleg a későbbiekben érkező megoldások fogják támogatni.

Új chipek intelligens berendezésekbe

A MediaTek az intelligens hangszórók számára az MT8518 egységet mutatta be, a kijelzővel és kamerával rendelkező gépeknek pedig az MT8175-tel szolgál. Az MT8518 a drágább hangkeltők és lakáskiegészítők számára le tervezve, és az MT8516 utódjául szánja a cég, amit állítólag nagyon sok digitális asszisztenst felvonultató eszközbe építettek be a megjelenése óta.

Az MT8518 hatalmas előrelépést hoz a hatékonyság tekintetében, ez pedig értelemszerűen jó hatással lesz az akkumulátorról üzemelő készülékek futási teljesítményére. A MediaTek elmondása alapján nagyon alacsony lett ennek a fogyasztása, ami akár kétszer hosszabb zenehallgatási lehetőséghez is vezethet bizonyos körülmények között. Érdekesség itt, hogy kapott egy olyan funkciót is, ami lehetővé teszi a hangalapú parancsra való ébresztést mélyalvásból, és ez mesterséges intelligenciával lett megvalósítva. Az újdonság jobban szerepel majd a hangutasítások értelmezése során is, és a készülékek ennek köszönhetően jobb „beszédpartnernek” bizonyulhatnak, és még a biztonság is javulni fog a friss chip révén.

A MT8518 magában foglal egy nagyon alacsony fogyasztású Cortex-M4 magot, ami a korábbinál tízszer hosszabb készenléti idő elérését teszi lehetővé, a megfelelő számítási kapacitásról pedig Cortex-A53 magok gondoskodnak a fedélzeten (az nem derült ki, hogy ebből mennyi van, de egynél több). Adott egy különálló audio DSP, és van még elvileg egy a MediaTek által a zenei kiegészítők számára tervezett MI feldolgozó egység is. Összességében nagy rugalmasságot nyújt a fejlesztők száméra az MT8518, és minden bizonnyal abban bízik a MediaTek, hogy ennek köszönhetően sok helyen fogják használatba venni. Az MT8175-ről túl sok részlet nem derült ki, de ez valószínűleg Smart Display konfigurációknak adhat majd alapot.

MediaTek az autók fedélzetén

Végül lássuk, milyen megoldással szolgál a járműgyártóknak a cég. A MediaTeknek több olyan terméke is van már, amik az automotív törekvések révén jöttek létre, és most ezeknek a sora tovább gyarapodott. A vállalat hivatalos közleménye szerint az Autus platform – mely az ilyen egységeket fogja össze – újabb fejlett szenzorokkal gyarapodott, ezek pedig azt a célt fogják szolgálni, hogy a járművekbe kerülő segítő rendszerek magasabb szintre kerülhessenek.

Galéria megnyitása

Az aktuális fejlesztések bevetésével a MediaTek már meglehetősen sok területre elérő rendszert képes szállítani. Az Autus platform kiterjed az autókba épített kommunikációs rendszerekre, ezek segítségével meg lehet oldani az IoV (Internet of Vehicles) támogatást, képes felügyelni az infotainment szekció működését, tehát ki tudja szolgálni a digitális kijelzőket, és képes kezelni a szükséges adatokat. Ezeken felül számolni lehet itt V-ADAS funkciókkal, ami annyit tesz, hogy a fejlett vezetéssegítő funkciókhoz egy gépi látást használó egység is kapcsolódhat, hogy még megbízhatóbb üzemről tudjon gondoskodni. És mostanra már része az Autusnak egy milliméteres hullámhosszú (mmWave) eljárást használó radaros egység, ami rendkívül alacsony késleltetéssel üzemel, és igény szerint középtávú, valamint közeli érzékelésre is képes.

A cég nem nevezett meg konkrét partnereket, de azt mondta a CES-en, hogy több gyártó is érdeklődik az Autus platform iránt, és 2019-ben elkezdődik az ezzel kapcsolatos megoldások tömeggyártását, vagyis jöhetnek majd a kész termékek.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap