Az AMD szoftverfejlesztő csapata korábban csak a Radeon RX 7900-as sorozatra fókuszált, vagyis csak az új videokártyákhoz érkeztek Adrenalin sorozatú driverek, a régebbi modellek támogatása egy időre háttérbe szorult, ám ennek nemrégiben szerencsére vége szakadt. Azóta megjelent egy újabb driver is, ami a 23.2.2 verziószámot viseli, és érdekességképpen nem béta státuszban érkezik, hanem WHQL aláírással.
Az új driver ezúttal két játékhoz kínál extra optimalizációkat: az egyik az Atomic Heart, míg a másik a Company of Heroes 3. Utóbbi cím esetében több videokártya mellett is gyorsulásra lehet számítani 4K-s felbontás mellett a 23.2.1-es driverhez képest.
A Radeon RX 7900XTX akár 13%-kal, a Radeon RX 7900XT akár 14%-kal, a Radeon RX 6950XT akár 9%-kal, a Radeon RX 6800XT akár 9%-kal, míg a Radeon RX 6650XT akár 7%-kal gyorsulhat az említett játék alatt, ami mindenképpen jól hangzik. Azt persze nem szabad elfelejteni, hogy ezek a gyorsulások jellemzően a legjobb esetekben érhetőek el, vagyis konfigurációtól függően ettől eltérő, jellemzően kisebb sebességnövekedésre lehet számítani nagy átlagban.
Újításokról ezúttal nem érkezett hír, viszont 7 korábbi hibára érkezett gyógyír:
- Ha a Netflix videót lejátszó ablakot a monitorok között mozgatták, vagy kis méretről teljes képernyős méretre nagyították, előfordulhatott képhiba egyes esetekben, például AMD RYZEN 7 6800U sorozatú mobil APU használata mellett
- Egyes alkalmazások alatt a maximális kódolási bitráta 100 Mbps-ra volt korlátozva
- Driver frissítését követően megjelenhetett az AMD Bug Report Tool felugró ablaka, vagy éppen kifagyhatott a rendszer egyes hibrid graphics alapú noteszgépeknél
- A Hitman 3 összeomolhatott játék közben, ha a Ray Tracing támogatás aktív volt
- A Valve Index VR headset a Radeon RX 7000 sorozatú grafikus processzorok használata mellett fekete kijelzőt produkált, ha a képfrissítési ráta 144 Hz volt
- Egyes videók lejátszásakor a Movies and TV app esetében képhibát figyelhettünk meg, ha a tartalmat a rendelkezésre álló kijelzők között mozgattuk például a Radeon RX 6700 XT társaságában
- A DirectX 11 alap játékoknál előfordulhatott teljesítménycsökkenés bizonyos szituációkban a Radeon RX 6000-es sorozatú GPU-val és RYZEN processzorral szerelt rendszereken
A kijavításra váró hibák listája az alábbiakban tekinthető meg:
- Magas üresjárati fogyasztás tapasztalható a magas felbontással és magas képfrissítési rátával rendelkező monitorok alkalmazásakor, de csak néhány modellt érint a hiba
- Kiterjesztett módban működő monitorok esetén akadozhat a videó vagy csökkenhet a teljesítmény, ha játék közben videót is lejátszunk ugyanazon a Radeon RX 7000 alapú rendszeren
- A Premium Gold Packs megnyitásakor alkalmazás-összeomlás következhet be a FIFA 23 alatt
- Egyes VR játékok és alkalmazások alatt az elvárhatónál alacsonyabb teljesítményre kell felkészülni a Radeon RX 7000-es sorozat tagjainál
- A Radeon RX 6700 XT esetében kijelzőhiba jelentkezhet, ha a játék és egy éppen futó videó ablaka között váltunk
- A Metrics Overlay esetenként átméretezi magát 50%-ra játék után
- Returnal alatt képhiba jelentkezhet bizonyos helyszíneken, ha aktív a Ray Tracing támogatás a Radeon RX 6000-es sorozatú GPU-k mellett
A friss driver a Radeon RX 400-as sorozattól felfelé minden újabb asztali és mobil videokártyát támogat, utóbbi esetben viszont csak a Radeon 600-as sorozattól felfelé, beleértve a Radeon RX 7000-es család tagjait is. A Radeon RX 400-as sorozat előtti modellekhez azonban a 21.5.2-es drivert kell majd használni, ugyanis az az utolsó, ami hivatalos támogatást biztosít hozzájuk. A driver ezzel együtt az asztali- és mobil APU egységekhez is használható, de csak azokhoz, amelyek már Vega iGPU-val rendelkeznek. Operációs rendszerek terén csak és kizárólag a 64-bites Windows 10 és a Windows 11 jöhet szóba.
A driver letöltéséhez, illetve a dokumentáció megtekintéséhez ide érdemes ellátogatni. Aki nem biztos a dolgában, használhatja az automatikus telepítési segédet is, ami itt található