A járműipar a techszektor szereplőinek célkeresztjébe került, megannyi technológiai fejlesztéssel igyekeznek az IT cégek belopni magukat az autógyártók szívébe. Most az LG egy olyan megoldással rukkolt elő, ami a hangzás fronton hozhat izgalmas újítást, vélhetően elsődlegesen a drágább járművek számára, ugyanis egy nem mindennapos extráról beszélhetünk.
Megoldotta az LG, hogy úgy tudjon megszólalni az autóba épített fedélzeti rendszer, hogy ne kelljen szemmel látható hangszórókat beépíteni. A vállalat a televíziógyártásban már ismert eljárást alakított át olyan módon, hogy az a személygépjárművek fedélzetén is alkalmazható legyen. Egy új fejlesztés révén képes a vállalat a műszerfalba és más helyekre beépített képernyőket hangkeltővé alakítani.
Egy akkora komponenst kell beépíteni a kijelzők mögé, mint amekkora egy útlevél. Tehát már viszonylag kicsi panel képes lesz kiváltani a hangszórót. Ugyanakkor valószínűleg az autógyártók nem arra használják majd ezt a megoldást, hogy eltüntették a hangszórókat, hanem hogy a meglévő Hi-Fi rendszereket kiegészítsék, és még izgalmasabbá tegyék a multimédiás szórakoztató rendszert.
A tenyeres eszköz vibrációval éri majd el, hogy a kijelzőből közvetlenül jöhessen a hang. Ennek köszönhetően minden eddiginél magával ragadóbb lehet az audioélmény, hiszen pont onnan szólhat egy-egy hangeffekt, ahova éppen a felhasználó figyelme is irányul. Az egyszerűen csak Thin Actuator Sound Solution néven emlegetett eszköz képes kiváltani a hagyományos hangszórókat akár más járművekben is. A szórakoztató rendszer részét képezheti ez a megoldás akár még egy repülőgépen is.
Mostanában az autók meglehetősen sokat híztak, egyre nehezebbek lettek, de az LG direkt kiemelte, hogy ezzel a technológiával még a tömegnövekedés ellen is lehet tenni. Úgy érhető el jobb és izgalmasabb hangzás az autókban, hogy igazából nem kell nagy és nehéz hangszórók számára helyet biztosítani, a Thin Actuator Sound Solution ugyanis nemcsak kompakt, hanem könnyed is, mivel nincs benne fémből készült tekercs és nehéz mágnes sem képezi a részét. Egyetlen ilyen vibrációs hangkeltő nem több 40 grammnál.
Azt is hozzátette az LG, hogy igazából nincs akadálya annak, hogy más anyagok mögé építsék be az egységet, csak abban az esetben megfelelően kell optimalizálni. Szóval a jövőben akár az egész jármű telepakolható különböző pontokon ilyen tenyérnyi (150 x 90 x 2,5 milliméter) vibrációs egységekkel, és teljesen kiválthatók a hangszórók. Persze az igazán ütős mélyek számára azért a mélynyomónak valószínű, hogy így is maradnia kell.
Azt nem árulta az LG Display, hogy kivel fejlesztették az egységet, de azt megemlítették, hogy egy nívós hangtechnikai vállalat közreműködésével sikerült ezt összehozni. És a fejlesztők felhasználták a korábbi tapasztalataikat annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményt tudják elérni. Ha minden a mostani elképzelések szerint alakul, akkor a vállalat 2023 első felében már elkezdheti az újdonság szállítását.
Azt is megtudhattuk, hogy a tervek szerint Las Vegasban, a CES 2023 rendezvényen ott lesz az LG Display-nél a Thin Actuator Sound Solution, és meg lehet majd hallgatni, hogy valójában milyen hangzást lehet ezzel elérni, miközben töredéke hely kell neki, mint egy hagyományos hangszórónak, és könnyen elhelyezhető a képernyők, burkolatok mögött.