Shop menü

JAPÁN MILLIÁRDOST REPÍTENE A HOLDIG A SPACEX

Elon Musk cégének friss bejelentése szerint Maezava Juszaku 2023-ban indulhat útnak.
Jools _
Jools _
Japán milliárdost repítene a Holdig a SpaceX

A SpaceX pár napja nagy port kavart, amikor kiderült, megegyeztek az első űrturistával, akit pár éven belül egy Hold körüli útra visznek. Akkor neveket még nem árultak el, a hétfő esti sajtótájékoztatón azonban már igen: az első szerencsés egy japán üzletember lesz, aki ráadásul hat-nyolc művészt is magával tervez vinni. Maezava útitársait festők, fotósok, zenészek, filmrendezők, divattervezők és építészek közül választja ki a világ minden tájáról.

Musk cége kaliforniai főhadiszállásán mutatta be Maezavat a sajtónak, aki elmondta, hogy a holdi úttal gyermekkori álma válhat valóra. A japán és társai az egyelőre BFR (Big Falcon/Fucking Rocket) kódnéven futó hordozóval emelkednek majd a magasba, amely a SpaceX reményei szerint egy napon marsi utakra is alkalmas lesz. A rakéta, amelyről először 2016-ban beszélt Musk, egyelőre fejlesztés alatt áll.

Maezava a legnagyobb japán online ruhaüzlet, a Zozotwon alapítója és a Forbes forrásai szerint 2,9 milliárd dolláros vagyonnal rendelkezik. A milliárdos lelkes műgyűjtő, két éve például 80 millió dollárt költött Jean-Michel Basquiat és Pablo Picasso műveire. A sajtótájékoztatón Maezava arról nem beszélt, hogy mennyibe kerül neki a holdi a kiruccanás, de azt elárulta, hogy az általa meghívott művészek a vendégei lesznek az útra.

Ha a projekt sikerrel zárul, drámaian megváltoztathatja a holdutazások képét. Eddig mindössze 24-en repültek a Hold közelébe, és 12-en léptek az égitest felszínére: mindannyian katonai háttérrel rendelkező, fehér, amerikai férfiak. Ehhez képest a SpaceX most egy csapatnyi civilt szándékozik felküldeni, a Föld különböző pontjairól.

Musk a hétfői eseményen a BFR-ről készült szimulációs felvételekkel nyitott. A kész rakéta 118 méter magas lesz, és nagyjából 5 milliárd dollárba kerül a fejlesztése. A SpaceX alapítója elmondta, hogy a turistaút előtt több ember nélküli küldetésen is tesztelik majd a rakétát. A holdi út négy-öt napig tart majd, a BFR néhány korrekciós manőver után elindul a Hold felé, azt egyszer megkerüli, majd visszatér a Földre. A jármű mindkét része újrafelhasználható lesz, vagyis a fokozatok úgy fognak függőlegesen leereszkedni, ahogy azt a Falcon–9-ektől lassan már megszokjuk.

A turistaút startját 2023-ra tűzték ki, bár erről az időpontról maga Musk is azt mondta, hogy elég bizonytalan, be tudják-e tartani. Bár Musk eredetileg azt mondta, hogy nem szándékozik Maezavaval tartani, a sajtótájékoztató végén már úgy fogalmazott, hogy ki tudja, talán mindketten a BFR-en ülnek majd a start időpontjában.

Bár Musk élete talán legnehezebb időszakát éli magánéletében és többi cégével is, a SpaceX háza táján a jelek szerint minden eddiginél jobban mennek a dolgok. A cég tavaly 18 kilövést hajtott végre, idén pedig máris 16-nál tartanak, rutinszerűen látják el a Nemzetközi Űrállomást, és új szerződéseket is elnyertek. Februárban ráadásul sikeresen tesztelték új, nagyméretű hordozórakétájukat, a Falcon Heavy-t is. Emberi útra ugyanakkor eddig még egyáltalán nem vállalkoztak, vagyis rengeteg a tennivaló, amíg Maezava álma tényleg valósággá válhat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére