Érdekes történet kibontakozásának lehettünk szemtanúi a minap. A SuperData nevű, jellemzően megbízható amerikai piackutató vállalat közölte, hogy a Fortnite-ból származó bevételek továbbra is folyamatosan csökkennek, és mostanra elérték a legmélyebb pontot 2017 novembere óta. Mivel a Fortnite egy igazi aranybánya az Epic számára, a vállalat nem hagyta szó nélkül a dolgot, és közölte, hogy ez az egész nem igaz.
"Meglepődtünk, hogy a SuperDate folyamatosan pontatlan adatokat közöl a Fortnite-tal kapcsolatban, ráadásul szerintünk egy megkérdőjelezhető módszertan alapján. Ugyan nem tesszük közzé a Fortnite bevételi adatait, de azt elmondhatjuk, hogy a SuperData adatai nem stimmelnek."
Mindez azért érdekes, mert mindössze egy hónappal ezelőtt maga Tim Sweeney hivatkozott büszkén a SuperData számaira, amikor az elemzőcég közölte, hogy az Epic Store már képes elérni a PC-s felhasználók 17%-át. Ezt egyébként az áruháznak kereken egy év alatt sikerült teljesítenie, ami Sweeney szerint különösen ahhoz képest nagy teljesítmény, hogy a Steam jelenleg a PC-s felhasználók 37%-át éri el, és ehhez 16 évre volt szüksége a Valve-nak.
Sweeney mindenről is beszél
Eközben Tim Sweeney arról is beszélt, hogy a játékiparnak nagyon gyorsan le kellene állnia a felhasználók kizsákmányolásával, amiben szerinte a Facebook és a Google élen jár, Ezek a cégek ugyanis hiába nyújtanak ingyen szolgáltatásokat, cserébe az adatainkkal, a magánszféránkkal és a szabadságunk csorbulásával fizetünk.
Kritizálta a pay-to-win üzleti modelleket is a játékokban, mondván az iparágnak fel kell tennie magának a kérdést, hogy "milyen is akar lenni, amikor felnő"? Szerinte jobb lenne, ha nem a Las Vegas-i nyerőgépekhez hasonlítanák majd őket az emberek, hanem olyan termékeket készítenének, amikben a vásárlók megbízhatnak.
De érintette a politikát is, ami szerinte nem tesz jót a játékiparnak: "A marketinges részlegeinket ki kell vonni a politikából. Egy olyan világban, ahol a politikai nézeteink még arra is hatással vannak, hogy melyik étterembe megyünk, nem kellene ennek még a játékokban is visszatérnie, és megosztani a közönséget. Nekünk, játékcégeknek ki kell vonnunk magunkat a politikából, és a platformoknak is teljesen semlegesnek kell lenniük" - mondta.
Új elnök az Epic élén
Történt egyébként egy fontos változás az Epic életében, ugyanis Adam Sussman képében egy új elnököt választottak. Sussman ezelőtt a Nike digitális üzletágának igazgatója volt, de korábban rengeteg tapasztalatot szerzett a játékiparban: a Zynga globális kiadásért felelős alelnöke volt, de betöltött alelnöki pozíciókat az Electronic Artsnál és a Take-Twonál is.
Mint elmondta, a Nike egy kiváló cég, és rengeteg célt elértek a kollégáival, de nagyon megtisztelő számára, hogy az Epic elnökeként részt vehet a jövő nagy játéksikereinek elkészítésében. "2020 nagy év lesz számomra, a feleségem, a 3 gyerekem és a 2 kutyám számára is. Visszatérek a játékokhoz, Észak-Karolinába költözünk és részt veszek a játékvilág jövőjének alakításában" - közölte az elnök.