Shop menü

GÉPJÁRMŰBE ÉPÍTETT VIRTUÁLIS VALÓSÁGOT AZ AUDI

A CES keretében az Audi megmutatta, hogyan lehet a fedélzeti szórakoztató rendszer része a VR.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Gépjárműbe épített virtuális valóságot az Audi

A virtuális valóság rendkívül sok helyen felbukkant már, ami nem csoda, hiszen nagyon széles körben lehet ennek elvi síkon jó hasznát venni, és a fejlesztők mindig azon vannak, hogy újabb és újabb lehetőségeket mutassanak a különböző VR platformokkal. A CES-en a járműipar egyik élen járó innovátora, az Audi azt mutatta meg, hogy a szórakoztatórendszernek miként lehet a részévé tenni a virtuális valóságot, és az eredmény egészen jó lett az első beszámolók alapján.

Az Audi egy olyan VR megoldást hozott létre, ami arra szolgál, hogy az utasok a hátsó ülésen ne unatkozzanak a hosszabb utazások során sem. Erre a célra a gyártók korábban fejtámlába épített monitorokat használtak, az Audi pedig ezt kiváltaná/kiegészítené a VR szemüveggel. Mivel a virtuális valóság néhány esetben már önmagában is gyomorforgató élmény lehet, ezért valószínűleg sokaknak azonnal az jut az eszébe, hogy mi lesz annak a vége, ha ehhez még az autó mozgása is hozzáadódik. Nos, szerencsére erre gondolt az Audi is, és olyan szoftvert hozott létre az eszköz számára, ami igyekszik megelőzni a rosszullétet, sőt mi több, a javára fordítja a jármű mozgását az élmény fokozása érdekében.

Galéria megnyitása

A németek a „Marvel’s Avengers: Rocket’s Rescue Run” című játékkal demonstrálták Las Vegasban a friss fejlesztésüket. Ebben az történik, hogy a főszereplő az űrben küzd meg az ellenfeleivel, és az Audi megoldotta, hogy a virtuális valóságban haladó űrhajó mozgása valós időben, folyamatosan összhangban legyen a személygépjármű mozgásával. Ha az autó jobbra fordul, akkor az űrhajó is ugyanígy tesz, a lassításokat és a gyorsításokat pedig a felfelé és lefelé mozgáshoz „társítja” a szoftver. Az első visszajelzések alapján az Audi jól döntött, mikor ezt a demót választotta a VR kihasználására, ugyanis többen is pozitívnak ítélték a rendszer működését, és inkább azt emelték ki, hogy milyen jó extra inger volt az autó mozgása a játék alatt, mint azt, hogy mennyire felkavaró élményben részesültek. A Marvel’s Avengers: Rocket’s Rescue Run egyébként nem az Audi hozta létre a bemutatóhoz, hanem egy különálló fejlesztés a Disney Games és az Interactive Experiences gondozásából.

A vállalat a demonstrációs céllal alkotott virtuális valóság rendszert egy Audi e-tronba építette be, ami egyáltalán nem nevezhető meglepő döntésnek, több érv is szól az e-tron mellett. Egyrészt az Audi most minden erejével azon van, hogy a teljesen elektromos hajtású járművét sikerre vigye, ugyanis nagyon sok energiát fektetett ennek a fejlesztésébe, másrészt az e-tron jövőbe látó imidzséhez tökéletesen passzol ez a futurisztikus megoldás, harmadrészt az elektromos autóban nagy a csend, tehát nincsen (annyi) kívülről beszűrődő idegen zaj, ezáltal még jobb élményt tud nyújtani a VR.

Galéria megnyitása

Az Audi nagyon komolyan veszi a virtuális valóság használatát, a cég egy teljesen új kategóriáját szeretné megteremteni a szórakoztatásnak. Az Audi Electronics Venture GmbH leányvállalatán keresztül társalapítója a cég a holoride nevű startupnak, aki segített létrehozni a mostani VR rendszert. És annak érdekében, hogy minél jobban menjenek a fejlesztések, az Audi a saját technológiáit elérhetővé tette a holoride számára. A startup direkt egy nyílt platformot alkotott, hogy ezzel lehetővé tegye más autógyártóknak és tartalomfejlesztőknek, hogy újdonságokat hozzanak létre ezt felhasználva, de a saját igényeik szerint. Az Audi hivatalos közleménye szerint a virtuális valóság nemcsak játékra lehet alkalmas az autókban, hanem sok más egyéb környezetbe is átültethető, például ismeretterjesztő tartalmakkal is lehet szolgálni: víz alatti túrán vehetnek részt az utasok, mialatt eljutnak A-ból B-be. A holoride a tervek szerint hamarosan kiad majd egy szoftverfejlesztő csomagot, amivel az érdeklődő partnerek könnyen készíthetnek olyan programokat, amik az autóval teljesen összhangban vannak.

Az Audi CES-en bemutatott VR szórakoztató rendszere elvileg már jó úton halad abba az irányba, hogy valóban megjelenjen kereskedelmi forgalomban kapható járművek extralistáján. Ha minden jól megy, akkor állítólag legkorábban 2020 végén vagy 2021 első felében jöhet olyan autó, amibe már ezt meg lehet majd vásárolni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére